poniedziałek, 25 kwietnia 2016

Danielle L. Jensen - "Porwana pieśniarka"



Cécile de Troyes to obdarzona pięknym głosem dziewczyna, która ma wyruszyć na podbój scen na całym świecie. Dzień przed wyjazdem w nieznane zostaje jednak porwana i sprzedana... trollom. Nie są to jednak trolle znane nam z opowieści – niektóre wyglądają niemal jak ludzie, inne mają dość mocno zdeformowany wygląd, a większość z nich para się magią. Cécile zostaje przeznaczona na narzeczoną młodego księcia, Tristana. Zaślubiny tej pary mają cofnąć klątwę, która ciąży nad Trollus od wieków i nie pozwala jej mieszkańcom na opuszczenie tego miejsca i wyjście na powierzchnię. Cécile chce tylko jednego: ucieczki. Szybko jednak jej uczucia i okoliczności stają się dużo bardziej skomplikowane...

„Porwana pieśniarka“ stanowi pierwszy tom trylogii. Prawdę mówiąc, zupełnie nie spodziewałam się, by książka o trollach mogła mi się spodobać. Choć nie spotkałam się chyba z ani jedną złą opinią dotyczącą tej pozycji, nie sądziłam, że to coś dla mnie. Aż do czasu, gdy przeczytałam pierwszy rozdział i nie odłożyłam książki na bok dopóki nie dotarłam do ostatniej strony. Jest to pozycja tak wciągająca, że wciąż obiecywałam sobie „jeszcze tylko jeden rozdział“, lecz skończyło się tylko na pustych słowach. Może to dzięki temu, że „Porwaną pieśniarkę“ czyta się naprawdę przyjemnie, a styl Danielle L. Jensen jest niezwykle lekki i przystępny, a może to zasługa całkiem nieźle przemyślanej fabuły i wątku miłosnego – nie mam pojęcia. W moim przypadku zadziałało i połknęłam tę książkę w ciągu kilku godzin.

Wątek miłosny między Cécile a Tristanem to w zasadzie główny motyw tej powieści. Całe szczęście obyło się bez natychmiastowego uczucia między tą dwójką, rozwija się ono powoli, od nienawiści wręcz po głębsze emocje. Było w tym wątku coś ujmującego i po prostu uroczego. Nie był on przesłodzony, nie miałam ochoty przewracać oczami ani odłożyć książki na półkę i już nigdy do niej nie wrócić. Jensen udało się wykreować sympatyczną i dostarczającą dużo rozrywki więź między dziewczyną a trollem – aż chce się więcej.

Mimo dominującego wątku miłosnego, w „Porwanej pieśniarce“ nie brak też intryg i sekretów. Cécile szuka sposobów, by zdjąć ciążącą na Trollus klątwę, przy okazji odkrywając też wiele o sobie samej. Również ta część fabuły została poprowadzona zgrabnie i sprawnie, a czytelnik z łatwością może wczuć się w dylematy głównych bohaterów. Sama Cécile jest pomysłowa i odważna, a ponadto ma głowę na karku, choć bywa również bardzo impulsywna. Wzbudziła moją sympatię i uczyniła lekturę jeszcze przyjemniejszą.

Świat przedstawiony przez autorkę jest ciekawy i dość nietuzinkowy. Najważniejsze informacje zostały wyjaśnione bez zbędnych komplikacji, niektóre poznajemy tylko częściowo, lecz pewnie pojawią się one w kolejnych tomach. Wizja Jensen dotycząca trolli całkiem przypadła mi do gustu, niesie ze sobą pewien powiew świeżości.


„Porwana pieśniarka“ to urzekająca i niesamowicie wciągająca historia, zapewniająca parę godzin czystej rozrywki. Całokształt bardzo pozytywnie mnie zaskoczył. Teraz nie pozostaje mi nic innego jak czekać na następną część – oby równie ciepłą i uroczą jak jej poprzedniczka.

3 komentarze:

  1. Wiele dobrego słyszałam i czytałam o tej książce. Sama baardzo chcę ją przeczytać i mam nadzieję, że niedługo mi się uda. Ahh! tyle książek do przeczytania, a czasu brak :c

    → borenium.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Też nie sądziłam, że książka o takiej tematyce jest dla mnie. Jednak zbierała naprawdę pozytywne opinie, dlatego uznałam, że niech będzie, skuszę się. Jeszcze nie czytałam, czeka na swoja kolej na półce. Mam nadzieję, że mi się spodoba :)
    Pozdrawiam.
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Okładka jest przepiękna i przyznam, że w większości właśnie dzięki niej kupiłam książkę :)

    OdpowiedzUsuń

Zanim napiszesz komentarz, zapoznaj się z całym postem.
Każdy komentarz wiele dla mnie znaczy, w miarę możliwości staram się na nie odpowiadać. Zachęcam do dyskusji! :)

Etykiety

Agatha Christie (1) Aisling Juanjuan Shen (1) Akademia Mitu (1) Akademia Wampirów (2) Akcent (1) Akurat (1) Albatros (2) Alexander Gordon Smith (1) Ally Condie (1) Alyson Noel (2) Amanda Hocking (1) Amazonka (1) Amber (12) Amie Kaufman (1) Amy Kathleen Ryan (1) Amy Meredith (1) Andy Weir (1) anime (1) Anja Snellman (1) Anne Bishop (1) Anne Cassidy (2) antyutopia (8) ArsMachina (2) Asia Bibi (1) Audeo (1) Bellona (1) Beth Revis (3) biografia (1) Bree Despain (3) Brodi Ashton (1) Bukowy Las (10) Bullet Books (1) C. R. Zafón (1) C. S. Lewis (1) C. W. Gortner (2) Carol Rifka Brunt (1) Carrie Ryan (1) Cassandra Clare (4) Celine Kiernan (3) Charlaine Harris (2) Charlee Fam (1) Charlotte Bronte (1) Chemiczne Światy (1) Christina Baker Kline (1) Claire North (1) Colleen Hoover (1) Colleen Houck (2) Cora Carmack (1) Córki Księżyca (1) Czarna owca (3) Czwarta strona (1) czytnik (1) Danielle L Jensen (1) Dary Anioła (2) Denise Kiernan (1) Diabelskie Maszyny (2) Diane Chamberlain (2) Dobrani (1) Dolnośląskie (14) Dorota Katende (1) Dreams (2) dystopia (1) Dziewczyny nie płaczą (1) e-book (1) E. Lockhart (1) Egmont (5) egzemplarz recenzencki (70) ekranizacja (2) Elizabeth Chandler (1) Elizabeth Gaskell (2) Emily Giffin (1) Emmy Laybourne (1) Erica Spindler (1) erotyczna (2) Esprit (4) Eve Silver (1) Fabryka słów (7) fantastyka (37) Federico Moccia (1) Feeria (2) film (3) Foka (1) Galeria Książki (5) Gra (1) GWF (4) GWP (1) Hakan Nesser (1) Hanna Cygler (1) Herkules Poirot (1) historyczne (3) horror (2) Initium (1) inne (22) Isabell Pfeiffer (1) J. K. Rowling (1) Jaguar (18) Jakub Ćwiek (1) Jana Frey (1) Janet Evanovich (3) Jennifer Clement (1) Jennifer E. Smith (1) Jennifer Estep (1) Jennifer Niven (1) Jenny Downham (1) Jessica Brody (1) Jo Nesbø (1) Joanna M. Chmielewska (2) Jodi Picoult (5) Joelle Charbonneau (1) John Green (1) John Lennon (1) John Marsden (4) Josephine Angelini (1) Julie Cross (1) Julie Kagawa (1) Jutro (4) Karol Lewandowski (1) Karolina Wilczyńska (1) karty (1) Katarzyna Zyskowska-Ignaciak (1) Katja Millay (1) Kelly Creagh (2) Kendare Blake (1) Kerstin Gier (3) Kevin Wilson (1) Kiera Cass (4) Kindle (1) Klątwa tygrysa (2) Kody Keplinger (1) konkurs (2) Królestwa Nashiry (1) kryminał (6) Książnica (2) L. A. Weatherly (1) Las Zębów i Rąk (1) Lauren Barnholdt (1) Lauren DeStefano (1) Lauren Kate (1) Lauren Oliver (4) Legenda (1) Libba Bray (2) Licia Troisi (1) Lisa Renee Jones (2) Lisa Scottoline (1) literatura faktu (3) literatura polska (24) literatura zagraniczna (216) Lois Lowry (1) losowanie (1) Lubimy Czytać (1) Lucy Ferriss (1) Lynne Ewing (1) Mag (7) Maggie Stiefvater (1) Mak Verlag (1) Mała Kurka (2) Mara Dyer (2) Mari Jungstedt (1) Marianne Curley (1) Marie Lu (1) Marie Rutkoski (1) Marissa Meyer (1) Mark Blake (1) Marquez (1) Marta Stefaniak (1) Matras (4) Mats Strandberg (1) Max Brooks (1) Meagan Spooner (1) Media Rodzina (1) Megan Whalen Turner (2) Melinda Salisbury (1) Melissa de la Cruz (1) MG (6) Michael Grant (1) Michelle Corasanti (1) Michelle Hodkin (2) Mira (5) młodzieżowe (10) Monument 14 (1) Moondrive (3) Morgan Matson (1) Muza (5) muzyka (1) Na Kanapie (1) Nalini Singh (2) Naomi Novik (1) Nasza Księgarnia (7) Nevermore (2) new adult (1) Nicholas Sparks (2) Nieśmiertelni (1) Niezgodna (1) Niezwyciężona (1) Nina Reichter (1) non fiction (1) Novae Res (9) nowości i zapowiedzi (1) obyczajowe (23) Olga Rudnicka (1) Orphan black (1) Oscar Wilde (1) Otwarte (16) Papierowy Księżyc (2) Papierowy Motyl (1) Paradoks (2) Pascal (2) Penguin (1) Piąta fala (1) po angielsku (1) podsumowanie (24) Poligraf (1) poradnik (2) postapokaliptyczna (4) Promic (1) Prószyński i S-ka (32) przygodowe (1) Publicat (13) PWN (1) Querida poleca (1) Rachel Ward (1) Rainbow Rowell (1) Rebecca Donovan (1) Rebis (5) rekomendacje (1) Remi (1) Replika (2) Richelle Mead (3) Rick Riordan (1) Rick Yancey (1) Robin Bridges (1) Saga księżycowa (1) Samanta Shannon (1) Sandra Gulland (1) Sara B. Elfgren (1) Sara Grant (1) Sara Shepard (1) Sarah J. Maas (1) Sarah J. Mass (1) Sarah Waters (1) science fiction (2) serial (2) Simon & Schuster (1) Solomon Northup (1) Sonia Draga (1) Sophie Hannah (1) SQN (4) Stentor (2) Stephanie Perkins (1) Stephen Chbosky (1) Stephen King (2) stosik (37) Strażnicy Veridianu (1) Studio Astropsychologii (1) survival (1) Szklany tron (2) Sztukateria (14) Świat książki (4) tag (2) Tahereh Mafi (1) Tammara Webber (2) Tania książka (1) Telbit (1) The Beatles (1) thriller (1) Tricia Rayburn (1) Trylogia czasu (3) Trylogia Moorehawke (3) Upadli (1) Uroboros (3) Veronica Roth (3) W. A. B. (1) W.A.B (1) Weltbild (1) Wilga (3) Włóczykijka (5) Woblink (2) Wydawnictwo Literackie (1) wymianka (1) wyzwanie (1) YA! (4) young adult (13) Young adults (4) Yrsa Sigurdardottir (1) z bibliotecznej półki (8) z własnej półki (79) zapowiedzi (8) Zielona sowa (3) Znak (7) zombie (1) Zysk i S-ka (2) Żelazny Dwór (1)