poniedziałek, 10 listopada 2014

Podsumowanie października


Czy możecie uwierzyć, że jest już listopad? Bo ja nie do końca. Nie mam pojęcia, kiedy minęło tych dziesięć miesięcy, wiem jednak, że jestem niesamowicie podekscytowana nadchodzącymi tygodniami. Uwielbiam listopad, bo i uwielbiam jesień. Coraz większymi krokami zbliża się egzamin na prawo jazdy (trzymajcie kciuki!); parę dni temu skończyłam 18 lat - w to też trudno mi właściwie uwierzyć, bo z jakiegoś dziwnego powodu żyłam w takim przeświadczeniu, że tak naprawdę nigdy do osiemnastki nie dotrę i będę tkwiła w takim zawieszeniu, gdzieś pomiędzy. Niesamowicie surrealistyczne uczucie. :)

W październiku udało mi się przeczytać:
1. Jeaniene Frost - Jedną nogą w grobie
2. Cassandra Clare - Miasto niebiańskiego ognia
3. Witold Gombrowicz - Ferdydurke (w końcu jakaś przeczytana lektura!)
4. Rick Riordan - Znak Ateny
5. James Dashner - Więzień labiryntu
6. Paullina Simons - Jeździec miedziany
7. Jodi Picoult - Już czas[recenzja]

Absolutnie zachwycający okazał się być Jeździec miedziany. Nie czytałam tej książki, ja po prostu nią żyłam. Już dawno nie doświadczyłam tak cudownego uczucia podczas lektury i mam nadzieję, że tego samego doświadczę z drugim tomem trylogii. Na pewno pojawi się recenzja, ale raczej całej serii, która zbyt mocno mnie zachwyciła, by pominąć ją milczeniem. Świetnie bawiłam się też podczas lektury ostatniej części Darów Anioła i Znaku Ateny. Kompletnym rozczarowaniem okazał się być Więzień labiryntu - tu, o dziwo, film spodobał mi się dużo bardziej niż książka.
A jak u was wypadł ubiegły miesiąc? 

16 komentarzy:

  1. Spóźnione życzenia urodzinowe, ale zawsze: Spełnienia marzeń! :))
    Na prawde "Wiezień labiryntu" okazał sie lepszy na ekranie? No, no tego sie nie spodziewalam, ale jak widać wszystko jest możliwe :) Czekam na recenzje "Jeździec miedziany" skoro mówisz, że nim aż żyłaś :)
    Pozdrawiam :)

    http://papierowa-kraina.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie miesiąc wypadł dosyć marnie, szczególnie pod względem obecności na blogu... Jeźdźca czytałam jakiś czas temu i również byłam zachwycona [ w moim przypadku tak bardzo, że nie potrafiłam jej zrecenzować].
    Życzę udanego listopada !
    P.S. Wszystkiego najlepszego na urodziny i zdania prawa jazdy !

    OdpowiedzUsuń
  3. Mmm dobry miałaś ten październik :3 ja z chęcią przeczytam Więźnia Labiryntu. ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Koniecznie przeczytaj pozostałe części "Jeźdźca.."! Czytałam w pierwszej części tego roku i byłam zachwycona:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Moim zdaniem osiągnełas bardzo dobry wynik! Oby tak dalej :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Podziwiam Twój wynik i gratuluję. U mnie tylko szkolne lektury i Vademecum z chemii i biologii :p
    ~Gaviota

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam w planach: Miasto niebiańskiego ognia, Znak Ateny i Więzień labiryntu. Może rozważę Jeźdźca miedzianego.

    [wachajac-ksiazki.blogspot.com]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zostałaś otagowana przeze mnie do wzięcia udziału w Albo Albo TAG http://wachajac-ksiazki.blogspot.com/2014/11/albo-albo-tag.html

      Usuń
  8. Także przeczytałam w październiku "Więźnia labiryntu" i także się rozczarowałam. Jednak mam dwie następne części, więc może będą one lepsze. "Jeźdźca miedzianego" od dawna chcę przeczytać, mam nadzieję, że spodoba mi się tak samo jak Tobie.
    Dla mnie jedną z najlepszych książek w ubiegłym miesiącu okazała się najnowsza część "Kronik krwi". Kolejny tom będzie za rok! Jak ja mam wytrzymać tyle czasu?? Poza tym skończyłam trylogię "Dotyk Julii" (mówiąc szczerze, byłam zachwycona). Ogólnie w w październiku prawie wszystkie powieści mi się podobały. Oby w tym miesiącu było tak samo. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. współczuję Ci lektury Ferdydurke, że też ktoś nie pójdzie po rozum do głowy i nie wykreśli tej miernoty z kanonu lektur... W obecnych czasach ta pozycja niczego nie uczy.
    Za to zazdroszczę lektury Jeźdźca miedzianego, nie mam teraz na niego czasu ale kiedyś zdobędę i przeczytam, słyszałam że to cudo, a Ty potwierdzasz. Niezłe masz wyniki jak na rok szkolny ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Super wynik, zwłaszcza, że książki miały spora objętość :) Jeźdźca mam na półce już od baaardzo dawna, nawet udało mi się o nim zapomnieć, także dobrze, że odświeżyłaś mi pamięć. Pora w końcu zabrać się za czytanie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Haha - w końcu jakaś lektura :D
    dobry wynik, świetne książki :)

    OdpowiedzUsuń
  12. O, przeczytałaś ''Ferdydurke'', ja miałam w planach, ale nie wyszło, bo poddałam się po 15 chyba stronie :3. I ostatni tom DA, ja skończyłam na części 4 i jakoś nie mogę się przemóc do czytania kolejnych. :D I 7 to bardzo dobry wynik ^^

    OdpowiedzUsuń
  13. Też raz na kilkanaście miesięcy trafia mi się taka rzucająca na kolana lektura - rzadko, z jednej strony za rzadko, z drugiej zaś jednak... wówczas takie niespodzianki smakują jeszcze lepiej :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo dobre wyniki :) Z tego co piszesz, to muszę przeczytać "Jeźdźca miedzianego". Zaintrygowałaś mnie :)

    OdpowiedzUsuń

Zanim napiszesz komentarz, zapoznaj się z całym postem.
Każdy komentarz wiele dla mnie znaczy, w miarę możliwości staram się na nie odpowiadać. Zachęcam do dyskusji! :)

Etykiety

Agatha Christie (1) Aisling Juanjuan Shen (1) Akademia Mitu (1) Akademia Wampirów (2) Akcent (1) Akurat (1) Albatros (2) Alexander Gordon Smith (1) Ally Condie (1) Alyson Noel (2) Amanda Hocking (1) Amazonka (1) Amber (12) Amie Kaufman (1) Amy Kathleen Ryan (1) Amy Meredith (1) Andy Weir (1) anime (1) Anja Snellman (1) Anne Bishop (1) Anne Cassidy (2) antyutopia (8) ArsMachina (2) Asia Bibi (1) Audeo (1) Bellona (1) Beth Revis (3) biografia (1) Bree Despain (3) Brodi Ashton (1) Bukowy Las (10) Bullet Books (1) C. R. Zafón (1) C. S. Lewis (1) C. W. Gortner (2) Carol Rifka Brunt (1) Carrie Ryan (1) Cassandra Clare (4) Celine Kiernan (3) Charlaine Harris (2) Charlee Fam (1) Charlotte Bronte (1) Chemiczne Światy (1) Christina Baker Kline (1) Claire North (1) Colleen Hoover (1) Colleen Houck (2) Cora Carmack (1) Córki Księżyca (1) Czarna owca (3) Czwarta strona (1) czytnik (1) Danielle L Jensen (1) Dary Anioła (2) Denise Kiernan (1) Diabelskie Maszyny (2) Diane Chamberlain (2) Dobrani (1) Dolnośląskie (14) Dorota Katende (1) Dreams (2) dystopia (1) Dziewczyny nie płaczą (1) e-book (1) E. Lockhart (1) Egmont (5) egzemplarz recenzencki (70) ekranizacja (2) Elizabeth Chandler (1) Elizabeth Gaskell (2) Emily Giffin (1) Emmy Laybourne (1) Erica Spindler (1) erotyczna (2) Esprit (4) Eve Silver (1) Fabryka słów (7) fantastyka (37) Federico Moccia (1) Feeria (2) film (3) Foka (1) Galeria Książki (5) Gra (1) GWF (4) GWP (1) Hakan Nesser (1) Hanna Cygler (1) Herkules Poirot (1) historyczne (3) horror (2) Initium (1) inne (22) Isabell Pfeiffer (1) J. K. Rowling (1) Jaguar (18) Jakub Ćwiek (1) Jana Frey (1) Janet Evanovich (3) Jennifer Clement (1) Jennifer E. Smith (1) Jennifer Estep (1) Jennifer Niven (1) Jenny Downham (1) Jessica Brody (1) Jo Nesbø (1) Joanna M. Chmielewska (2) Jodi Picoult (5) Joelle Charbonneau (1) John Green (1) John Lennon (1) John Marsden (4) Josephine Angelini (1) Julie Cross (1) Julie Kagawa (1) Jutro (4) Karol Lewandowski (1) Karolina Wilczyńska (1) karty (1) Katarzyna Zyskowska-Ignaciak (1) Katja Millay (1) Kelly Creagh (2) Kendare Blake (1) Kerstin Gier (3) Kevin Wilson (1) Kiera Cass (4) Kindle (1) Klątwa tygrysa (2) Kody Keplinger (1) konkurs (2) Królestwa Nashiry (1) kryminał (6) Książnica (2) L. A. Weatherly (1) Las Zębów i Rąk (1) Lauren Barnholdt (1) Lauren DeStefano (1) Lauren Kate (1) Lauren Oliver (4) Legenda (1) Libba Bray (2) Licia Troisi (1) Lisa Renee Jones (2) Lisa Scottoline (1) literatura faktu (3) literatura polska (24) literatura zagraniczna (216) Lois Lowry (1) losowanie (1) Lubimy Czytać (1) Lucy Ferriss (1) Lynne Ewing (1) Mag (7) Maggie Stiefvater (1) Mak Verlag (1) Mała Kurka (2) Mara Dyer (2) Mari Jungstedt (1) Marianne Curley (1) Marie Lu (1) Marie Rutkoski (1) Marissa Meyer (1) Mark Blake (1) Marquez (1) Marta Stefaniak (1) Matras (4) Mats Strandberg (1) Max Brooks (1) Meagan Spooner (1) Media Rodzina (1) Megan Whalen Turner (2) Melinda Salisbury (1) Melissa de la Cruz (1) MG (6) Michael Grant (1) Michelle Corasanti (1) Michelle Hodkin (2) Mira (5) młodzieżowe (10) Monument 14 (1) Moondrive (3) Morgan Matson (1) Muza (5) muzyka (1) Na Kanapie (1) Nalini Singh (2) Naomi Novik (1) Nasza Księgarnia (7) Nevermore (2) new adult (1) Nicholas Sparks (2) Nieśmiertelni (1) Niezgodna (1) Niezwyciężona (1) Nina Reichter (1) non fiction (1) Novae Res (9) nowości i zapowiedzi (1) obyczajowe (23) Olga Rudnicka (1) Orphan black (1) Oscar Wilde (1) Otwarte (16) Papierowy Księżyc (2) Papierowy Motyl (1) Paradoks (2) Pascal (2) Penguin (1) Piąta fala (1) po angielsku (1) podsumowanie (24) Poligraf (1) poradnik (2) postapokaliptyczna (4) Promic (1) Prószyński i S-ka (32) przygodowe (1) Publicat (13) PWN (1) Querida poleca (1) Rachel Ward (1) Rainbow Rowell (1) Rebecca Donovan (1) Rebis (5) rekomendacje (1) Remi (1) Replika (2) Richelle Mead (3) Rick Riordan (1) Rick Yancey (1) Robin Bridges (1) Saga księżycowa (1) Samanta Shannon (1) Sandra Gulland (1) Sara B. Elfgren (1) Sara Grant (1) Sara Shepard (1) Sarah J. Maas (1) Sarah J. Mass (1) Sarah Waters (1) science fiction (2) serial (2) Simon & Schuster (1) Solomon Northup (1) Sonia Draga (1) Sophie Hannah (1) SQN (4) Stentor (2) Stephanie Perkins (1) Stephen Chbosky (1) Stephen King (2) stosik (37) Strażnicy Veridianu (1) Studio Astropsychologii (1) survival (1) Szklany tron (2) Sztukateria (14) Świat książki (4) tag (2) Tahereh Mafi (1) Tammara Webber (2) Tania książka (1) Telbit (1) The Beatles (1) thriller (1) Tricia Rayburn (1) Trylogia czasu (3) Trylogia Moorehawke (3) Upadli (1) Uroboros (3) Veronica Roth (3) W. A. B. (1) W.A.B (1) Weltbild (1) Wilga (3) Włóczykijka (5) Woblink (2) Wydawnictwo Literackie (1) wymianka (1) wyzwanie (1) YA! (4) young adult (13) Young adults (4) Yrsa Sigurdardottir (1) z bibliotecznej półki (8) z własnej półki (79) zapowiedzi (8) Zielona sowa (3) Znak (7) zombie (1) Zysk i S-ka (2) Żelazny Dwór (1)