sobota, 25 października 2014

TOP 5 książek na jesień


Dni robią się coraz krótsze, za to dłuższe stają się wieczory, podczas których wręcz wskazane jest opatulenie się grubym kocem i zatopienie się w lekturze z kubkiem gorącej herbaty w dłoni. Oto moje propozycje, które są idealne na jesienne popołudnia i wieczory z książką:

MISERY, Stephen King
Jeżeli jeszcze nie czytaliście tej pozycji, to nadchodzi idealny czas, by to zmienić. „Misery“ wzbudza dreszcz niepokoju, a chyba najbardziej przerażającym elementem jest to, że podobna historia rzeczywiście mogłaby się wydarzyć. Wymarzona lektura dla osoby poszukującej mocniejszych wrażeń i gotowej na parę nieprzespanych nocy.

WRÓŻBIARZE, Libba Bray
Za Libbą Bray przepadam, a „Wróżbiarze“ to chyba najlepsza z jej książek. Ta pozycja zawiera w sobie tajemnicze morderstwa powiązane z okultyzmem, twardą bohaterkę, która nie da sobie w kaszę dmuchać i świetnie uchwycony klimat lat 20. Nie obeszło się też bez wywołujących strach momentów. I czego tu chcieć więcej?

SIOSTRZYCA, John Harding
To jedna z tych książek, która niesamowicie zapadła mi w pamięć. „Siostrzyca“ jest historią pełną niedomówień, tajemniczą, a zakończenie nie do końca rozwiewa powstałe w trakcie lektury wątpliwości. Johnowi Hardingowi udało się stworzyć szalenie udaną powieść gotycką, której czytanie było prawdziwą jazdą bez trzymanki. Must read w okolicach Halloween!

WOŁANIE KUKUŁKI, Robert Galbraith (J. K. Rowling)
Co może być lepszego niż rozwiązywanie kryminalnej zagadki, gdy za oknem pada deszcz, a pod ręką znajduje się kubek kakao? „Wołanie kukułki“ wciągnęło mnie bez reszty, a próby odgadywania zakończenia sprawiły mi niemałą frajdę. No a styl pozostaje fenomenalny – w końcu autorką powieści jest nikt inny, jak J. K. Rowling.

ZAGINIONA DZIEWCZYNA, Gillian Flynn

Lektura „Zaginionej dziewczyny“ przypominała mi do złudzenia jazdę na szalonym rollercoasterze, i to do samego końca. To trzymający w napięciu thriller, w którym nic nie jest takie, jakim się wydaje. Książki po prostu nie sposób odłożyć na półkę przed dotarciem do ostatniej strony; jest szokująco wręcz uzależniająca i gwarantuję, że zarwanie nocy na jej rzecz będzie czymś po prostu oczywistym. A potem polecam wybrać się do kina na ekranizację, która okazała się być naprawdę udana.

19 komentarzy:

  1. Mam dwie książki z tego zestawienia Kukułkę i Siostrzycę, skoro polecasz, jutro do pracy wezmę Kukułkę i paczkę cukierków Kukułek :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Przeczytałam Wróżbiarzy, całkiem spoko książka, chociaż Evie raz mi się podobała, a raz wkurzała mnie niemiłosiernie. Od strony kryminalnej trochę przewidywalne, ale nie było większego zgrzytania zębami ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dodałam "Zaginioną dziewczynę" do "chcę przeczytać" . :D
    ~Księżycowa Pani

    OdpowiedzUsuń
  4. "Misery" średnio mi się podobała, a "Wołanie kukułki" mam w planach :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jutro zaczynam "Wołanie Kukułki". Mam nadzieję, że mi się spodoba :)

    OdpowiedzUsuń
  6. „Zaginiona dziewczyna“ jest świetna na jesień! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo chętnie skorzystam z Twoich propozycji, szczególnie na ,,Wołanie kukułki" mam chęć :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nic z powyższych nie czytałam, ale też jakos mnie do nich nie ciągnie. Na Kinga np. chyba się wgl nie zdecyduje, bo raczej trudno byłoby mi się potem pozbierać ze strachu... A ogólnie życzę miłych jesiennych wieczorów z książkami! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie czytałam żadnej książki z powyższej listy, ale na półce mam ''Wołanie kukułki'' więc za tą lekturę najpierw się wezmę.

    OdpowiedzUsuń
  10. "Misery" równiez polecam. Czytałam ją jakieś dwa lata temu na jesień i klimat jaki sama sobie stworzyłam wraz z autorem był nieziemski :)

    OdpowiedzUsuń
  11. "Wróżbiarze" to książka, która jest u mnie w kolejce chyba już z rok, jak nie więcej. Nawet nie wiedziałam, że jest książka "Zaginiona dziewczyna", bo byłam na tym ze znajomymi i jeśli książka jest tak dobra jak film, to zdecydowanie warto ją przeczytać.

    [http://wachajac-ksiazki.blogspot.com/]

    OdpowiedzUsuń
  12. Przypomniałaś mi o Siostrzycy. Od dawna mam w planach ten tytuł :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Żadnej z tych książek nie czytałam ale największą ochotę mam na "Wołanie kukułki" :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie INNA
    http://happy1forever.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Muszę w końcu zabrać się za 'Wołanie kukułki' :)

    OdpowiedzUsuń
  15. "Wołanie kukułki" mam już za sobą. Teraz pozostało mi przeczytać resztę polecanych przez Ciebie książek :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Żadnej nie czytałam, ale Zaginioną i Kukułkę chętnie nadrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Czytałam "Zaginioną dziewczynę", chociaż jak dla mnie to książka raczej bez szału. "Wołanie kukułki" świetne. "Wróżbiarzy" mam na półce od dnia premiery i planuję ich przeczytać każdej jesieni... i wiosny, i zimy... :P

    OdpowiedzUsuń
  18. "Wołanie kukułki" bardzo miło mnie zaskoczyło. Decydując się na kolejną książkę o przygodach Cormorana bałam się, że oderwie mnie bez reszty od obowiązków. Nie przeliczyłam się. :)
    Z resztą książek nie miałam styczności, ale kto wie - może i na nie się skuszę? Pierwszy mógłby być King, chociaż do niego ostatnio delikatnie się zraziłam.
    Zapraszam do siebie. :) - http://smieszna-nazwa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Jeżeli lubisz książki z wątkiem erotycznym to bardzo fajną pozycją na jesień jest Seksturysta - Adama Amblera, mi ją poleciła koleżanka i naprawdę byłam miło zaskoczona:)

    OdpowiedzUsuń

Zanim napiszesz komentarz, zapoznaj się z całym postem.
Każdy komentarz wiele dla mnie znaczy, w miarę możliwości staram się na nie odpowiadać. Zachęcam do dyskusji! :)

Etykiety

Agatha Christie (1) Aisling Juanjuan Shen (1) Akademia Mitu (1) Akademia Wampirów (2) Akcent (1) Akurat (1) Albatros (2) Alexander Gordon Smith (1) Ally Condie (1) Alyson Noel (2) Amanda Hocking (1) Amazonka (1) Amber (12) Amie Kaufman (1) Amy Kathleen Ryan (1) Amy Meredith (1) Andy Weir (1) anime (1) Anja Snellman (1) Anne Bishop (1) Anne Cassidy (2) antyutopia (8) ArsMachina (2) Asia Bibi (1) Audeo (1) Bellona (1) Beth Revis (3) biografia (1) Bree Despain (3) Brodi Ashton (1) Bukowy Las (10) Bullet Books (1) C. R. Zafón (1) C. S. Lewis (1) C. W. Gortner (2) Carol Rifka Brunt (1) Carrie Ryan (1) Cassandra Clare (4) Celine Kiernan (3) Charlaine Harris (2) Charlee Fam (1) Charlotte Bronte (1) Chemiczne Światy (1) Christina Baker Kline (1) Claire North (1) Colleen Hoover (1) Colleen Houck (2) Cora Carmack (1) Córki Księżyca (1) Czarna owca (3) Czwarta strona (1) czytnik (1) Danielle L Jensen (1) Dary Anioła (2) Denise Kiernan (1) Diabelskie Maszyny (2) Diane Chamberlain (2) Dobrani (1) Dolnośląskie (14) Dorota Katende (1) Dreams (2) dystopia (1) Dziewczyny nie płaczą (1) e-book (1) E. Lockhart (1) Egmont (5) egzemplarz recenzencki (70) ekranizacja (2) Elizabeth Chandler (1) Elizabeth Gaskell (2) Emily Giffin (1) Emmy Laybourne (1) Erica Spindler (1) erotyczna (2) Esprit (4) Eve Silver (1) Fabryka słów (7) fantastyka (37) Federico Moccia (1) Feeria (2) film (3) Foka (1) Galeria Książki (5) Gra (1) GWF (4) GWP (1) Hakan Nesser (1) Hanna Cygler (1) Herkules Poirot (1) historyczne (3) horror (2) Initium (1) inne (22) Isabell Pfeiffer (1) J. K. Rowling (1) Jaguar (18) Jakub Ćwiek (1) Jana Frey (1) Janet Evanovich (3) Jennifer Clement (1) Jennifer E. Smith (1) Jennifer Estep (1) Jennifer Niven (1) Jenny Downham (1) Jessica Brody (1) Jo Nesbø (1) Joanna M. Chmielewska (2) Jodi Picoult (5) Joelle Charbonneau (1) John Green (1) John Lennon (1) John Marsden (4) Josephine Angelini (1) Julie Cross (1) Julie Kagawa (1) Jutro (4) Karol Lewandowski (1) Karolina Wilczyńska (1) karty (1) Katarzyna Zyskowska-Ignaciak (1) Katja Millay (1) Kelly Creagh (2) Kendare Blake (1) Kerstin Gier (3) Kevin Wilson (1) Kiera Cass (4) Kindle (1) Klątwa tygrysa (2) Kody Keplinger (1) konkurs (2) Królestwa Nashiry (1) kryminał (6) Książnica (2) L. A. Weatherly (1) Las Zębów i Rąk (1) Lauren Barnholdt (1) Lauren DeStefano (1) Lauren Kate (1) Lauren Oliver (4) Legenda (1) Libba Bray (2) Licia Troisi (1) Lisa Renee Jones (2) Lisa Scottoline (1) literatura faktu (3) literatura polska (24) literatura zagraniczna (216) Lois Lowry (1) losowanie (1) Lubimy Czytać (1) Lucy Ferriss (1) Lynne Ewing (1) Mag (7) Maggie Stiefvater (1) Mak Verlag (1) Mała Kurka (2) Mara Dyer (2) Mari Jungstedt (1) Marianne Curley (1) Marie Lu (1) Marie Rutkoski (1) Marissa Meyer (1) Mark Blake (1) Marquez (1) Marta Stefaniak (1) Matras (4) Mats Strandberg (1) Max Brooks (1) Meagan Spooner (1) Media Rodzina (1) Megan Whalen Turner (2) Melinda Salisbury (1) Melissa de la Cruz (1) MG (6) Michael Grant (1) Michelle Corasanti (1) Michelle Hodkin (2) Mira (5) młodzieżowe (10) Monument 14 (1) Moondrive (3) Morgan Matson (1) Muza (5) muzyka (1) Na Kanapie (1) Nalini Singh (2) Naomi Novik (1) Nasza Księgarnia (7) Nevermore (2) new adult (1) Nicholas Sparks (2) Nieśmiertelni (1) Niezgodna (1) Niezwyciężona (1) Nina Reichter (1) non fiction (1) Novae Res (9) nowości i zapowiedzi (1) obyczajowe (23) Olga Rudnicka (1) Orphan black (1) Oscar Wilde (1) Otwarte (16) Papierowy Księżyc (2) Papierowy Motyl (1) Paradoks (2) Pascal (2) Penguin (1) Piąta fala (1) po angielsku (1) podsumowanie (24) Poligraf (1) poradnik (2) postapokaliptyczna (4) Promic (1) Prószyński i S-ka (32) przygodowe (1) Publicat (13) PWN (1) Querida poleca (1) Rachel Ward (1) Rainbow Rowell (1) Rebecca Donovan (1) Rebis (5) rekomendacje (1) Remi (1) Replika (2) Richelle Mead (3) Rick Riordan (1) Rick Yancey (1) Robin Bridges (1) Saga księżycowa (1) Samanta Shannon (1) Sandra Gulland (1) Sara B. Elfgren (1) Sara Grant (1) Sara Shepard (1) Sarah J. Maas (1) Sarah J. Mass (1) Sarah Waters (1) science fiction (2) serial (2) Simon & Schuster (1) Solomon Northup (1) Sonia Draga (1) Sophie Hannah (1) SQN (4) Stentor (2) Stephanie Perkins (1) Stephen Chbosky (1) Stephen King (2) stosik (37) Strażnicy Veridianu (1) Studio Astropsychologii (1) survival (1) Szklany tron (2) Sztukateria (14) Świat książki (4) tag (2) Tahereh Mafi (1) Tammara Webber (2) Tania książka (1) Telbit (1) The Beatles (1) thriller (1) Tricia Rayburn (1) Trylogia czasu (3) Trylogia Moorehawke (3) Upadli (1) Uroboros (3) Veronica Roth (3) W. A. B. (1) W.A.B (1) Weltbild (1) Wilga (3) Włóczykijka (5) Woblink (2) Wydawnictwo Literackie (1) wymianka (1) wyzwanie (1) YA! (4) young adult (13) Young adults (4) Yrsa Sigurdardottir (1) z bibliotecznej półki (8) z własnej półki (79) zapowiedzi (8) Zielona sowa (3) Znak (7) zombie (1) Zysk i S-ka (2) Żelazny Dwór (1)