czwartek, 19 czerwca 2014

MFB TAG: Moja pierwsza książka


Do zabawy zostałam zaproszona przez Lenalee (Złodziejka książek), a ponieważ tag bardzo mi się spodobał, postanowiłam wziąć udział. Tak więc, zaczynajmy!

Oto jest Kasia
Pierwszą lekturą, którą przeczytałam, była Oto jest Kasia Miry Jaworczakowej i niemal od razu obdarzyłam tę książkę silną niechęcią. Nie podobało mi się w niej absolutnie nic, a główna bohaterka okropnie mnie denerwowała. Chyba nie udało mi się wytrwać do końca w śledzeniu narzekań Kasi na młodszą siostrę, więc jest to równocześnie pierwsza książka, której nie doczytałam (choć bardzo się starałam!).

Harry Potter i Kamień Filozoficzny
Musiało minąć trochę czasu, zanim znalazłam pierwszą książkę, którą pokochałam, czyli pierwszy tom przygód Harry'ego Pottera. Historię młodego czarodzieja znałam już z filmu, który jakiś czas wcześniej pojawił się w kinach, a ponieważ niecierpliwie czekałam na kolejną ekranizację (nie jestem pewna, ale chyba Więźnia Azkabanu), sięgnęłam po książkę... i zakochałam się. Rowling zachwyciła mnie już od pierwszej strony i chyba nigdy wcześniej nie czułam tylu emocji podczas czytania.

Oto jest Kasia
Bez dwóch zdań, to właśnie pierwsza książka, którą znienawidziłam - jedna z najgorszych lektur ever.

 Harry Potter i Książę Półkrwi
Pierwszą książką kupioną za własne pieniądze była szósta część Harry'ego. Pamiętam, że znalazłam ją na wyprzedaży i wróciłam do domu z wielkim uśmiechem na twarzy - nie dość, że pierwszy samodzielny zakup, to już upolowany na promocji. :)

Przykry początek
Moją miłość do Serii Niefortunnych Zdarzeń zapoczątkował dzień, w którym pożyczyłam pierwszą książkę. Pierwszy tom spodobał mi tak bardzo, że dziś mam prawie całą serię na swojej półce. Przygody Wioletki, Klausa i Słoneczka umiliły mi niejeden dzień i wydaje mi się, że przy czytaniu tego właśnie cyklu po raz pierwszy położyłam się spać dużo później, niż zwykle, bo tak bardzo nie chciałam oderwać się od książki. 

Harry Potter i Insygnia Śmierci
Tu nie jestem do końca pewna, ale wydaje mi się, że to właśnie finał przygód Pottera jest pierwszą książką, którą sprzedałam. Jak już wcześniej wspomniałam, absolutnie kocham Harry'ego i nigdy nie sprzedałabym żadnej z części serii autorstwa Rowling, ale tak się trafiło, że miałam dwa egzeplarze tego tomu i jeden z nich sprzedałam.

Ostatnia piosenka
Pamiętam, że kiedy skończyłam czytać Ostatnią piosenkę Sparksa czułam ogromną potrzebę, żeby opowiedzieć komuś, jak świetna jest to powieść. Po streszczeniu fabuły komu tylko się dało, napisałam recenzję, i jest to pierwsza książka, którą zrecenzowałam

 Harry Potter i Zakon Feniksa
Nie płakałam na zbyt wielu książkach i mogłabym je w zasadzie policzyć na palcach jednej ręki, stąd jestem przekonana, że to właśnie Zakon Feniksa jako pierwszy doprowadził mnie do łez. Nieważne, ile razy czytam tę powieść, za każdym razem nie mogę pozostać obojętna na to, co dzieje się na końcu. Nigdy wcześniej nie związałam się tak bardzo z jakimś bohaterem i chyba już nigdy potem tak mocno nie opłakiwałam żadnej literackiej straty.

Harry Potter i Kamień Filozoficzny
Doskonale pamiętam tę chwilę, bo pierwsza książka, której ekranizację obejrzałam to zarazem pierwszy raz, kiedy wybrałam się do kina na "poważny" film, a drugi, kiedy w ogóle byłam w kinie. Od tego czasu widziałam tę ekranizację już X razy i wiem, że jeszcze nie raz ją obejrzę.

Seria Niefortunnych Zdarzeń
Miano pierwszej serii, którą przeczytałam przypada właśnie tej autorstwa Lemony'ego Snicketa. Niesamowite, a zarazem smutne losy rodzeństwa Baudelaire'ów towarzyszyły mi dość długi czas i pamiętam, że czułam, iż będzie mi ich brakować. 

Dzieci z Bullerbyn
Pierwsza książka, którą pamiętam z dzieciństwa to właśnie Dzieci z Bullerbyn. Mama zaraziła mnie miłością do twórczości Astrin Lindgren, a w późniejszych latach przeczytałam wiele innych utworów jej autorstwa.

Harry Potter i Insygnia Śmierci
To właśnie ostatni tom serii o Harrym był pierwszą książką, na której wydanie czekałam. Pamiętam jak dziś, jak okrutnie dłużyło mi się czekanie, a gdy powieść ta w końcu trafiła w moje ręce, od razu zabrałam się za lekturę i oderwałam się dopiero, kiedy przeczytałam ostatnie zdanie.

Harry Potter i Kamień Filozoficzny
Choć w ciągu swojego życia chciałam przenieść się do wielu książek, to nigdy nie czułam ku temu tak silnej potrzeby, jak w przypadku pierwszej książki, do której świata chciałam się przenieść. Rzeczywistość otaczająca Harry'ego i jego przyjaciół oczarowała mnie tak bardzo, że w głębi serca naprawdę liczyłam, że i do mnie w jedenaste urodziny przyleci sowa z listem z Hogwartu.

Lotta z ulicy Awanturników 
To właśnie Lotta była pierwszą książką, dzięki której pokochałam czytanie. Choć jest to niewielkich rozmiarów książka, to niesforna Lotta tak przypadła mi do serca, że w chwili, gdy poznałam jej przygody, wiedziałam już, że czytanie to zdecydowanie coś, co kocham. 


To byłoby na tyle, mam nadzieję, że Wam również ten tag przypadł do gustu i koniecznie napiszcie, czy któryś z moich "pierwszych razów" z książką pokrywa się z Waszym. :)
A do zabawy zapraszam:
2. Ruczek

15 komentarzy:

  1. Widzę, że tak samo kochasz "Harry'ego" jak ja. :D Poza tym Syriusz Black też jest moim ulubionym bohaterem, jeśli chodzi o tę serię. Byłam w szoku, kiedy pierwszy raz przeczytałam o jego śmierci, takim szoku, że chyba zapomniałam się nawet rozpłakać. Nadrobiłam to w późniejszym czasie, kiedy znowu wróciłam do przygód Harry'ego, i robię to za każdym razem. A czytałam już tę serię z 6 razy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakie śliczne zdjęcie :) widzę, że bardzo dużo Harrego :) wstyd, ale chyba jestem jedyną osobą na świecie, która nie przeczytała nawet 1 części :D pozdrawiam, ksiazkowa-przystan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. dziękuję za zaproszenie do zabawy, chętnie wezmę udział ;) Odpowiedzi wkrótce ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawy pomysł. Sama miałabym ogromny problem z utworzeniem takiego postu i odpowiedzeniem na pytania, bo mało pamiętam ; D Harrego Pottera uwielbiam i przeczytałam wszystkie części. Najpierw obejrzałam ekranizacje, a dopiero później wzięłam się za papierową wersję. Na ,,zakonie feniksa" nie płakałam, ale jak oglądałam ,,księcia półkrwi" to pod koniec nie mogłam pohamować łez smutku :(

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja miałam to samo, co ty, czyli kiedy skończyłam czytać Ostatnią piosenkę Sparksa czułam ogromną potrzebę, żeby opowiedzieć komuś, jak świetna jest to powieść. Film również mnie urzekł.
    Także pierwsza książka, którą pamiętam z dzieciństwa to właśnie Dzieci z Bullerbyn. Widać trochę nas łączy :)

    OdpowiedzUsuń
  6. U mnie też pojawiły się Dzieci z Bullerbyn :) Miło było powspominać książki.

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję za zaproszenie:) Uczestnictwo, to będzie sama przyjemność, ale nad odpowiedziami będę musiała trochę pomyśleć i sobie co nieco poprzypominać;)

    OdpowiedzUsuń
  8. O jejku! Fajbny tag, ale ja juz niektorych rzeczy bym nie pamietala :)

    OdpowiedzUsuń
  9. "Oto jest Kasia" <3 Cudowna książka :D.

    OdpowiedzUsuń
  10. Widzę, że bardzo lubisz, albo lubiałaś Harry'ego Pottera. Również ciekawe rzeczy to Dzieci... i Karolcia.. Awh, wspomnienia :)
    http://zakurzone-stronice.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciekawy post :) Bardzo podobały mi się "Dzieci z Bullerbyn" :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam 'Ostatnią piosenkę' - książkę oraz film :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo ciekawy TAG- i wbrew pozorom wcale nie taki łatwy. ;) Ja z niektórymi punktami miałabym niezły problem- pamięć mi momentami szwankuje. :p Bezproblemowo wskazać umiałabym jedynie książkę, która jako pierwsza doprowadziła mnie do łez, a to dlatego, iż powieści, przy których zdarzyło mi się szczerze płakać było bardzo niewiele. :)

    OdpowiedzUsuń

Zanim napiszesz komentarz, zapoznaj się z całym postem.
Każdy komentarz wiele dla mnie znaczy, w miarę możliwości staram się na nie odpowiadać. Zachęcam do dyskusji! :)

Etykiety

Agatha Christie (1) Aisling Juanjuan Shen (1) Akademia Mitu (1) Akademia Wampirów (2) Akcent (1) Akurat (1) Albatros (2) Alexander Gordon Smith (1) Ally Condie (1) Alyson Noel (2) Amanda Hocking (1) Amazonka (1) Amber (12) Amie Kaufman (1) Amy Kathleen Ryan (1) Amy Meredith (1) Andy Weir (1) anime (1) Anja Snellman (1) Anne Bishop (1) Anne Cassidy (2) antyutopia (8) ArsMachina (2) Asia Bibi (1) Audeo (1) Bellona (1) Beth Revis (3) biografia (1) Bree Despain (3) Brodi Ashton (1) Bukowy Las (10) Bullet Books (1) C. R. Zafón (1) C. S. Lewis (1) C. W. Gortner (2) Carol Rifka Brunt (1) Carrie Ryan (1) Cassandra Clare (4) Celine Kiernan (3) Charlaine Harris (2) Charlee Fam (1) Charlotte Bronte (1) Chemiczne Światy (1) Christina Baker Kline (1) Claire North (1) Colleen Hoover (1) Colleen Houck (2) Cora Carmack (1) Córki Księżyca (1) Czarna owca (3) Czwarta strona (1) czytnik (1) Danielle L Jensen (1) Dary Anioła (2) Denise Kiernan (1) Diabelskie Maszyny (2) Diane Chamberlain (2) Dobrani (1) Dolnośląskie (14) Dorota Katende (1) Dreams (2) dystopia (1) Dziewczyny nie płaczą (1) e-book (1) E. Lockhart (1) Egmont (5) egzemplarz recenzencki (70) ekranizacja (2) Elizabeth Chandler (1) Elizabeth Gaskell (2) Emily Giffin (1) Emmy Laybourne (1) Erica Spindler (1) erotyczna (2) Esprit (4) Eve Silver (1) Fabryka słów (7) fantastyka (37) Federico Moccia (1) Feeria (2) film (3) Foka (1) Galeria Książki (5) Gra (1) GWF (4) GWP (1) Hakan Nesser (1) Hanna Cygler (1) Herkules Poirot (1) historyczne (3) horror (2) Initium (1) inne (22) Isabell Pfeiffer (1) J. K. Rowling (1) Jaguar (18) Jakub Ćwiek (1) Jana Frey (1) Janet Evanovich (3) Jennifer Clement (1) Jennifer E. Smith (1) Jennifer Estep (1) Jennifer Niven (1) Jenny Downham (1) Jessica Brody (1) Jo Nesbø (1) Joanna M. Chmielewska (2) Jodi Picoult (5) Joelle Charbonneau (1) John Green (1) John Lennon (1) John Marsden (4) Josephine Angelini (1) Julie Cross (1) Julie Kagawa (1) Jutro (4) Karol Lewandowski (1) Karolina Wilczyńska (1) karty (1) Katarzyna Zyskowska-Ignaciak (1) Katja Millay (1) Kelly Creagh (2) Kendare Blake (1) Kerstin Gier (3) Kevin Wilson (1) Kiera Cass (4) Kindle (1) Klątwa tygrysa (2) Kody Keplinger (1) konkurs (2) Królestwa Nashiry (1) kryminał (6) Książnica (2) L. A. Weatherly (1) Las Zębów i Rąk (1) Lauren Barnholdt (1) Lauren DeStefano (1) Lauren Kate (1) Lauren Oliver (4) Legenda (1) Libba Bray (2) Licia Troisi (1) Lisa Renee Jones (2) Lisa Scottoline (1) literatura faktu (3) literatura polska (24) literatura zagraniczna (216) Lois Lowry (1) losowanie (1) Lubimy Czytać (1) Lucy Ferriss (1) Lynne Ewing (1) Mag (7) Maggie Stiefvater (1) Mak Verlag (1) Mała Kurka (2) Mara Dyer (2) Mari Jungstedt (1) Marianne Curley (1) Marie Lu (1) Marie Rutkoski (1) Marissa Meyer (1) Mark Blake (1) Marquez (1) Marta Stefaniak (1) Matras (4) Mats Strandberg (1) Max Brooks (1) Meagan Spooner (1) Media Rodzina (1) Megan Whalen Turner (2) Melinda Salisbury (1) Melissa de la Cruz (1) MG (6) Michael Grant (1) Michelle Corasanti (1) Michelle Hodkin (2) Mira (5) młodzieżowe (10) Monument 14 (1) Moondrive (3) Morgan Matson (1) Muza (5) muzyka (1) Na Kanapie (1) Nalini Singh (2) Naomi Novik (1) Nasza Księgarnia (7) Nevermore (2) new adult (1) Nicholas Sparks (2) Nieśmiertelni (1) Niezgodna (1) Niezwyciężona (1) Nina Reichter (1) non fiction (1) Novae Res (9) nowości i zapowiedzi (1) obyczajowe (23) Olga Rudnicka (1) Orphan black (1) Oscar Wilde (1) Otwarte (16) Papierowy Księżyc (2) Papierowy Motyl (1) Paradoks (2) Pascal (2) Penguin (1) Piąta fala (1) po angielsku (1) podsumowanie (24) Poligraf (1) poradnik (2) postapokaliptyczna (4) Promic (1) Prószyński i S-ka (32) przygodowe (1) Publicat (13) PWN (1) Querida poleca (1) Rachel Ward (1) Rainbow Rowell (1) Rebecca Donovan (1) Rebis (5) rekomendacje (1) Remi (1) Replika (2) Richelle Mead (3) Rick Riordan (1) Rick Yancey (1) Robin Bridges (1) Saga księżycowa (1) Samanta Shannon (1) Sandra Gulland (1) Sara B. Elfgren (1) Sara Grant (1) Sara Shepard (1) Sarah J. Maas (1) Sarah J. Mass (1) Sarah Waters (1) science fiction (2) serial (2) Simon & Schuster (1) Solomon Northup (1) Sonia Draga (1) Sophie Hannah (1) SQN (4) Stentor (2) Stephanie Perkins (1) Stephen Chbosky (1) Stephen King (2) stosik (37) Strażnicy Veridianu (1) Studio Astropsychologii (1) survival (1) Szklany tron (2) Sztukateria (14) Świat książki (4) tag (2) Tahereh Mafi (1) Tammara Webber (2) Tania książka (1) Telbit (1) The Beatles (1) thriller (1) Tricia Rayburn (1) Trylogia czasu (3) Trylogia Moorehawke (3) Upadli (1) Uroboros (3) Veronica Roth (3) W. A. B. (1) W.A.B (1) Weltbild (1) Wilga (3) Włóczykijka (5) Woblink (2) Wydawnictwo Literackie (1) wymianka (1) wyzwanie (1) YA! (4) young adult (13) Young adults (4) Yrsa Sigurdardottir (1) z bibliotecznej półki (8) z własnej półki (79) zapowiedzi (8) Zielona sowa (3) Znak (7) zombie (1) Zysk i S-ka (2) Żelazny Dwór (1)