środa, 12 lutego 2014

Cassandra Clare - "Mechaniczny książę"


Po dramatycznych wydarzeniach minionych dni Tessa Gray znalazła schronienie w londyńskim Instytucie Nocnych Łowców, jednak ucieczka Mistrza była tylko początkiem kłopotów i niebezpieczeństw. Dziewczyna wraz z Nefilim musi go powstrzymać, nim będzie za późno i poczynionych szkód nie da się naprawić. Ponadto Tessa zmaga się z własnymi problemami dotyczącymi jej pochodzenia oraz natury miłosnej, gdyż serce podpowiada coś zupełnie innego niż głowa. Czy uda się zażegnać zagrożeniu? I czy jest to w ogóle możliwe, gdy ma się szpiega pod własnym dachem?
- Mało prawdopodobne, żeby Mortmain złożył kiedyś oficjalną skargę na Nocnych Łowców. „Bardzo oburzeni Nocni Łowcy uparli się, że nie umrą, mimo że ja tego bardzo chciałem. Domagam się rekompensaty. Proszę przesłać pocztą czek na nazwisko A. Mortmain, 18 Kensington Road”.
„Mechaniczny książę” to już drugi tom trylogii Diabelskie Maszyny, a przeczytanie  jego ostatniej kartki z pełną mocą uświadomiło mi, że niedługo będzie trzeba pożegnać się z bohaterami, którzy w ekspresowym tempie zawładnęli moimi uczuciami. Cassandra Clare w kontynuacji „Mechanicznego anioła” przypomniała mi, dlaczego tak bardzo lubię pisane przez nią książki, gdyż lektura ta wzbudziła we mnie tyle emocji, że jest to wręcz niemożliwe do opisania.

W porównaniu z poprzednią częścią, w „Mechanicznym księciu” akcja postępuje znacznie szybciej. Postaci co i rusz mają coś do zrobienia, nie brak walk, pościgów czy zadań pełnych niebezpieczeństwa. Autorce udało się znaleźć idealne proporcje między wydarzeniami wypełnionymi akcją, a tymi, w których dominują uczucia bohaterów. Wszystko to sprawiło, że ani na chwilę nie chciałam odłożyć tej pozycji na półkę i, cóż, nie zrobiłam tego. Spędziłam z Nocnymi Łowcami cały dzień i żałuję, że dobiegł on końca tak szybko.

Prawdę mówiąc, nie jestem do końca pewna, kiedy ostatnio tak bardzo przejmowałam się dziejami jakichś postaci. Wielokrotnie miałam ochotę przenieść się do wiktoriańskiego Londynu i powiedzieć im do słuchu. Polubienie Tessy, Willa, Jema i kilku bohaterów drugoplanowych nie zajęło mi dużo czasu, więc nic dziwnego, że szybko zaczęłam traktować ich losy po trosze jak własne. No i Will... Dzięki tej książce trafił do grona moich ulubionych postaci i bardzo mocno trzymam kciuki, żeby Cassandra Clare była dla niego łaskawa i oszczędziła mu dramatycznego zakończenia w ostatnim tomie (choć pewnie nie ma na to co liczyć).

Cykl Diabelskich Maszyn powoli zbliża się ku końcowi i chyba mogę nieśmiało stwierdzić, że zaczyna podobać mi się bardziej niż Dary Anioła. Ogromnie cieszę się, że kolejny tom już tylko czeka, aż zacznę go czytać, bo po takim zakończeniu po prostu nie sposób nie chcieć poznać dalszych losów bohaterów. Oj, będzie się działo!

Diabelskie Maszyny:
Mechaniczny anioł | Mechaniczny książę | Mechaniczna księżniczka

11 komentarzy:

  1. Także uwielbiam Willa, ale, niestety, słyszałam, że pani Cassandra nie będzie dla niego łaskawa w ostatniej części. Trochę obawiam się o to, bo znając moje szczęście, pewnie zginie. -,- Za to na nerwy działa mi Tessa. Czy wszystkie główne bohaterki muszą być takie irytujące?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja akurat lubię Tessę, choć jej wybory bywają denerwujące. Mam nadzieję, że Will nie umrze, bo chyba czeka mnie ciężka depresja. :D

      Usuń
  2. Od dłuższego czasu marzy mi się poznać tę serię, ale najpierw chce skończyć ,,Dary anioła' i dopiero potem wezmę się za powyższe tomy.

    OdpowiedzUsuń
  3. mam w planach poznanie trylogii. teraz poznaje inny cykl tej pisarki Dary anioła :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przed tobą najlepsza część - Mechaniczna Księżniczka, miłej lektury! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ech, mam serię w domu, ale już czasu na nią mi brak niestety :(

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam Diabelskie maszyny! I koniecznie zabieraj się za ostatni tom, bo jest chyba najlepszy z całej trójki ;) Wylałam mnóstwo łez :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Już chyba pisałam, że uwielbiam tę trylogię, ale nie zaszkodzi powtórzyć tego jeszcze raz :D Ciekawość wręcz mnie zżera jaki finał będzie miała ta historia :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Ta część była naprawdę dobra, o wiele lepsza od poprzedniej :)

    Mój nowy adres bloga: tirindeth.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Zanim napiszesz komentarz, zapoznaj się z całym postem.
Każdy komentarz wiele dla mnie znaczy, w miarę możliwości staram się na nie odpowiadać. Zachęcam do dyskusji! :)

Etykiety

Agatha Christie (1) Aisling Juanjuan Shen (1) Akademia Mitu (1) Akademia Wampirów (2) Akcent (1) Akurat (1) Albatros (2) Alexander Gordon Smith (1) Ally Condie (1) Alyson Noel (2) Amanda Hocking (1) Amazonka (1) Amber (12) Amie Kaufman (1) Amy Kathleen Ryan (1) Amy Meredith (1) Andy Weir (1) anime (1) Anja Snellman (1) Anne Bishop (1) Anne Cassidy (2) antyutopia (8) ArsMachina (2) Asia Bibi (1) Audeo (1) Bellona (1) Beth Revis (3) biografia (1) Bree Despain (3) Brodi Ashton (1) Bukowy Las (10) Bullet Books (1) C. R. Zafón (1) C. S. Lewis (1) C. W. Gortner (2) Carol Rifka Brunt (1) Carrie Ryan (1) Cassandra Clare (4) Celine Kiernan (3) Charlaine Harris (2) Charlee Fam (1) Charlotte Bronte (1) Chemiczne Światy (1) Christina Baker Kline (1) Claire North (1) Colleen Hoover (1) Colleen Houck (2) Cora Carmack (1) Córki Księżyca (1) Czarna owca (3) Czwarta strona (1) czytnik (1) Danielle L Jensen (1) Dary Anioła (2) Denise Kiernan (1) Diabelskie Maszyny (2) Diane Chamberlain (2) Dobrani (1) Dolnośląskie (14) Dorota Katende (1) Dreams (2) dystopia (1) Dziewczyny nie płaczą (1) e-book (1) E. Lockhart (1) Egmont (5) egzemplarz recenzencki (70) ekranizacja (2) Elizabeth Chandler (1) Elizabeth Gaskell (2) Emily Giffin (1) Emmy Laybourne (1) Erica Spindler (1) erotyczna (2) Esprit (4) Eve Silver (1) Fabryka słów (7) fantastyka (37) Federico Moccia (1) Feeria (2) film (3) Foka (1) Galeria Książki (5) Gra (1) GWF (4) GWP (1) Hakan Nesser (1) Hanna Cygler (1) Herkules Poirot (1) historyczne (3) horror (2) Initium (1) inne (22) Isabell Pfeiffer (1) J. K. Rowling (1) Jaguar (18) Jakub Ćwiek (1) Jana Frey (1) Janet Evanovich (3) Jennifer Clement (1) Jennifer E. Smith (1) Jennifer Estep (1) Jennifer Niven (1) Jenny Downham (1) Jessica Brody (1) Jo Nesbø (1) Joanna M. Chmielewska (2) Jodi Picoult (5) Joelle Charbonneau (1) John Green (1) John Lennon (1) John Marsden (4) Josephine Angelini (1) Julie Cross (1) Julie Kagawa (1) Jutro (4) Karol Lewandowski (1) Karolina Wilczyńska (1) karty (1) Katarzyna Zyskowska-Ignaciak (1) Katja Millay (1) Kelly Creagh (2) Kendare Blake (1) Kerstin Gier (3) Kevin Wilson (1) Kiera Cass (4) Kindle (1) Klątwa tygrysa (2) Kody Keplinger (1) konkurs (2) Królestwa Nashiry (1) kryminał (6) Książnica (2) L. A. Weatherly (1) Las Zębów i Rąk (1) Lauren Barnholdt (1) Lauren DeStefano (1) Lauren Kate (1) Lauren Oliver (4) Legenda (1) Libba Bray (2) Licia Troisi (1) Lisa Renee Jones (2) Lisa Scottoline (1) literatura faktu (3) literatura polska (24) literatura zagraniczna (216) Lois Lowry (1) losowanie (1) Lubimy Czytać (1) Lucy Ferriss (1) Lynne Ewing (1) Mag (7) Maggie Stiefvater (1) Mak Verlag (1) Mała Kurka (2) Mara Dyer (2) Mari Jungstedt (1) Marianne Curley (1) Marie Lu (1) Marie Rutkoski (1) Marissa Meyer (1) Mark Blake (1) Marquez (1) Marta Stefaniak (1) Matras (4) Mats Strandberg (1) Max Brooks (1) Meagan Spooner (1) Media Rodzina (1) Megan Whalen Turner (2) Melinda Salisbury (1) Melissa de la Cruz (1) MG (6) Michael Grant (1) Michelle Corasanti (1) Michelle Hodkin (2) Mira (5) młodzieżowe (10) Monument 14 (1) Moondrive (3) Morgan Matson (1) Muza (5) muzyka (1) Na Kanapie (1) Nalini Singh (2) Naomi Novik (1) Nasza Księgarnia (7) Nevermore (2) new adult (1) Nicholas Sparks (2) Nieśmiertelni (1) Niezgodna (1) Niezwyciężona (1) Nina Reichter (1) non fiction (1) Novae Res (9) nowości i zapowiedzi (1) obyczajowe (23) Olga Rudnicka (1) Orphan black (1) Oscar Wilde (1) Otwarte (16) Papierowy Księżyc (2) Papierowy Motyl (1) Paradoks (2) Pascal (2) Penguin (1) Piąta fala (1) po angielsku (1) podsumowanie (24) Poligraf (1) poradnik (2) postapokaliptyczna (4) Promic (1) Prószyński i S-ka (32) przygodowe (1) Publicat (13) PWN (1) Querida poleca (1) Rachel Ward (1) Rainbow Rowell (1) Rebecca Donovan (1) Rebis (5) rekomendacje (1) Remi (1) Replika (2) Richelle Mead (3) Rick Riordan (1) Rick Yancey (1) Robin Bridges (1) Saga księżycowa (1) Samanta Shannon (1) Sandra Gulland (1) Sara B. Elfgren (1) Sara Grant (1) Sara Shepard (1) Sarah J. Maas (1) Sarah J. Mass (1) Sarah Waters (1) science fiction (2) serial (2) Simon & Schuster (1) Solomon Northup (1) Sonia Draga (1) Sophie Hannah (1) SQN (4) Stentor (2) Stephanie Perkins (1) Stephen Chbosky (1) Stephen King (2) stosik (37) Strażnicy Veridianu (1) Studio Astropsychologii (1) survival (1) Szklany tron (2) Sztukateria (14) Świat książki (4) tag (2) Tahereh Mafi (1) Tammara Webber (2) Tania książka (1) Telbit (1) The Beatles (1) thriller (1) Tricia Rayburn (1) Trylogia czasu (3) Trylogia Moorehawke (3) Upadli (1) Uroboros (3) Veronica Roth (3) W. A. B. (1) W.A.B (1) Weltbild (1) Wilga (3) Włóczykijka (5) Woblink (2) Wydawnictwo Literackie (1) wymianka (1) wyzwanie (1) YA! (4) young adult (13) Young adults (4) Yrsa Sigurdardottir (1) z bibliotecznej półki (8) z własnej półki (79) zapowiedzi (8) Zielona sowa (3) Znak (7) zombie (1) Zysk i S-ka (2) Żelazny Dwór (1)