wtorek, 7 stycznia 2014

Cassandra Clare - "Mechaniczny anioł"


Theresa Gray to młoda dziewczyna, która przybywa do Anglii z Ameryki po nagłej śmierci ciotki. Oprócz mieszkającego w Londynie brata, Nathaniela, Tessa nie ma już żadnej rodziny, dlatego pomimo przywiązania do rodzinnego kraju, musi go opuścić, by zamieszkać na odległym kontynencie wraz z dawno nie widzianym Nate'em. Jednak gdy w końcu dociera do celu, spotyka ją nieprzyjemna niespodzianka - zamiast brata czekają na nią obce kobiety, utrzymujące, że przysłał je właśnie Nathaniel. Szybko okazuje się, iż ich zamiarów wobiec Tessy nie można nazwać dobrymi, lecz na ucieczkę jest już za późno. Dziewczyna zostaje wplątana w intrygę zagrażającą nie tylko jej życiu, ale także życiu brata, którego chce chronić za wszelką cenę. Kiedy do akcji wkraczają Nocni Łowcy, sprawy komplikują się jeszcze bardziej.

Miłośniczką książek autorstwa Cassandry Clare jestem od dawna, a wszystko za sprawą jednej z moich ulubionych serii, mianowicie Darów Anioła. Mechaniczny anioł wpadł mi w ręce po raz pierwszy trzy lata temu, wkrótce po jego premierze. Postanowiłam ponownie zapoznać się z przygodami Tessy, i pomimo tego, że nie było to moje pierwsze spotkanie z tą powieścią, pozostała tak samo zachwycająca jak na początku, a nawet bardziej.

Akcja pierwszego tomu Diabelskich Maszyn toczy się w dziewiętnastowiecznym Londynie. Uwielbiam, gdy czytane przeze mnie utwory są osadzone w tych właśnie czasach, dlatego Clare kupiła mnie tym już na samym wstępie. Dzięki temu lektura Mechanicznego anioła sprawiała mi jeszcze większą przyjemność, choć i bez tego elementu skończyłabym tę książkę z uczuciem zadowolenia i jedną myślą w głowie: Chcę już kolejną część!

Przez powieść przewija się masa bohaterów, a kilku z nich może być już znanych z wspomnianych przeze mnie wcześniej Darów Anioła, jak na przykład czarownik Magnus Bane, jednak wielu z nich pojawia się po raz pierwszy. Tessa Gray to jedna z tych postaci, które od razu obdarzyłam sympatią. Odważna, zakochana w literaturze, pełna wiary w ludzi, choć przez to także dość naiwna, wydała mi się świetnym materiałem na przyjaciółkę. Polubiłam także Williama Herondale'a, którego zachowanie może przypominać nieco Jace'a z Darów Anioła, zwłaszcza na początku książki, jednak z każdą kolejną stroną zauważałam, że w zasadzie wiele ich różni. Jem także zaskarbił sobie moją sympatię i mam nadzieję, że autorka poświęci mu trochę więcej miejsca w drugim tomie cyklu, gdyż mimo tego, że był on jednym z głównych bohaterów, nie wiem o nim tyle, ile bym chciała. Niektórzy natomiast wzbudzali we mnie tak silną niechęć, że już w momencie, gdy pojawiało się imię danej postaci, odczuwałam te negatywne uczucia wględem niej.

Wydarzenia opisane w Mechanicznym aniele wywołują ogrom emocji, zwłaszcza, że na kartkach powieści pojawia się wiele pojedynków, misji czy intryg. Pewne fragmenty sprawiały, że nie mogłam odłożyć książki, dopóki nie dowiedziałam się, jak zakończył się dany wątek. Całe szczęście, że nie zaczęłam czytać jej wieczorem, bo z pewnością nie spałabym zbyt wiele.

To, co zawsze bardzo podoba mi się w powieściach Cassandry Clare, to motyw Wzroku i świata ukrytego w zwyczajnym świecie. Podczas czytania nie mogłam przestać zastanawiać się, jak wyglądałaby ta rzeczywistość schowana przed ludzkim wzrokiem, gdyby taki świat rzeczywiście istniał.

Czy jestem zadowolona z lektury? Jak najbardziej! I już nie mogę się doczekać, kiedy w końcu przeczytam kolejne części. Jedyne, czego żałuję, to fakt, że dwa pierwsze tomy kupiłam, zanim zostały wydane w wersji z zagranicznymi okładkami. ;) Zachęcam do tej książki wszystkich, którzy jeszcze nie mieli z nią styczności, takich zaległości grzech nie nadrobić.

DIABELSKIE MASZYNY
Mechaniczny anioł | Mechaniczny książę | Mechaniczna księżniczka

19 komentarzy:

  1. Przeczytam z pewnością, bardzo lubię twórczość tej autorki. Mam nadzieję, że spodoba mi się tak samo, jak jej pozostała twórczość :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli lubisz DA, to ta seria z pewnością przypadnie Ci do gustu. :)

      Usuń
  2. Jeszcze nie czytałam nic tej autorki, więc pewnie niedługo nadrobię tę zaległość ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie, wszyscy narzekają, że Will to taka kopia Jace'a, ale dla mnie to po prostu kolejny, fenomenalny w ten sam sposób bohater ^^
    Mnie też Clare kupiła, ale to chyba takie przyjemne sprzedanie się, prawda? :D

    Przy okazji, informuję wszystkich, że zmieniłam adres bloga - odlubił mi się marcepan :D
    Teraz można poczytać tutaj: zrecenzowana.blogspot.com
    Miłego dnia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na początku wydawał mi się podobny, ale dość szybko zmieniłam zdanie. O tak, Will jest świetny po prostu! Dzięki za informację. :)

      Usuń
  4. Osobiście spodziewałam się czegoś więcej od "Mechanicznego anioła", będąc zachwycona serią "Dary Anioła". Prequel właściwie bardzo mnie rozczarował i nie przypadł do gustu tak jak Tobie. Mimo wszystko sięgnę po dalsze tomy, mając nadzieję, że będą lepsze od poprzednika.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, bo jak dla mnie obie serie są mniej więcej na tym samym poziomie. Może kolejne części bardziej Ci się spodobają. :)

      Usuń
  5. To moja ulubiona seria, uwielbiam Clare. Czekam na recenzję kolejnych części. Mechaniczna Księżniczka jest świetna ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak właśnie słyszałam, że Mechaniczna Księżniczka to najlepsza część i że w ogóle jest genialna, więc nie mogłam się powstrzymać i już do mnie wędruje. :)

      Usuń
  6. Uwielbiam DA, jestem fanką tej serii ju od kilku lat, ale powstrzymywałam się przed kupnem Diabelnych Maszyn, bo czekałam na nowe wydania. I doczekałam się, dostałam pierwszą część na święta i niedługo zacznę czytać. Chociaż nie wiem, czy przebije moje ukochane Dary, ale bądź co bądź, na pewno mi się spodoba.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja właśnie nie poczekałam na nowe wydania i żałuję bardzo, bo stare okładki są po prostu obrzydliwe. :P Jestem pewna, że Ci się spodoba, przyjemnego czytania życzę. :)

      Usuń
  7. Ja nie miałam z nimi styczności, ale... chyba jednak nie sięgnę. Jakoś nie przepadam za fantastyką, nie umiem się na nią przestawić ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, może kiedyś jednak przekonasz się do fantastyki, bo to naprawdę świetny gatunek. :)

      Usuń
  8. Bardzo, bardzo polubiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam tę serię :) Jednocześnie tak prosta, a tak genialna!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No dokładnie. :) Mam nadzieję, że kolejne tomy będą jeszcze lepsze. :)

      Usuń
  10. Za mną pierwsza część tej serii, trochę się zawiodłam, bo wśród bohaterów można odnaleźć odpowiedniki bohaterów Darów Anioła. Wiem, że wiele osób się ze mną nie zgadza, ale no cóż po prostu takie mam odczucia. Sama historia bardzo fajna, widać że pani Clare nadal ma głowę pełną pomysłów. :)

    OdpowiedzUsuń

Zanim napiszesz komentarz, zapoznaj się z całym postem.
Każdy komentarz wiele dla mnie znaczy, w miarę możliwości staram się na nie odpowiadać. Zachęcam do dyskusji! :)

Etykiety

Agatha Christie (1) Aisling Juanjuan Shen (1) Akademia Mitu (1) Akademia Wampirów (2) Akcent (1) Akurat (1) Albatros (2) Alexander Gordon Smith (1) Ally Condie (1) Alyson Noel (2) Amanda Hocking (1) Amazonka (1) Amber (12) Amie Kaufman (1) Amy Kathleen Ryan (1) Amy Meredith (1) Andy Weir (1) anime (1) Anja Snellman (1) Anne Bishop (1) Anne Cassidy (2) antyutopia (8) ArsMachina (2) Asia Bibi (1) Audeo (1) Bellona (1) Beth Revis (3) biografia (1) Bree Despain (3) Brodi Ashton (1) Bukowy Las (10) Bullet Books (1) C. R. Zafón (1) C. S. Lewis (1) C. W. Gortner (2) Carol Rifka Brunt (1) Carrie Ryan (1) Cassandra Clare (4) Celine Kiernan (3) Charlaine Harris (2) Charlee Fam (1) Charlotte Bronte (1) Chemiczne Światy (1) Christina Baker Kline (1) Claire North (1) Colleen Hoover (1) Colleen Houck (2) Cora Carmack (1) Córki Księżyca (1) Czarna owca (3) Czwarta strona (1) czytnik (1) Danielle L Jensen (1) Dary Anioła (2) Denise Kiernan (1) Diabelskie Maszyny (2) Diane Chamberlain (2) Dobrani (1) Dolnośląskie (14) Dorota Katende (1) Dreams (2) dystopia (1) Dziewczyny nie płaczą (1) e-book (1) E. Lockhart (1) Egmont (5) egzemplarz recenzencki (70) ekranizacja (2) Elizabeth Chandler (1) Elizabeth Gaskell (2) Emily Giffin (1) Emmy Laybourne (1) Erica Spindler (1) erotyczna (2) Esprit (4) Eve Silver (1) Fabryka słów (7) fantastyka (37) Federico Moccia (1) Feeria (2) film (3) Foka (1) Galeria Książki (5) Gra (1) GWF (4) GWP (1) Hakan Nesser (1) Hanna Cygler (1) Herkules Poirot (1) historyczne (3) horror (2) Initium (1) inne (22) Isabell Pfeiffer (1) J. K. Rowling (1) Jaguar (18) Jakub Ćwiek (1) Jana Frey (1) Janet Evanovich (3) Jennifer Clement (1) Jennifer E. Smith (1) Jennifer Estep (1) Jennifer Niven (1) Jenny Downham (1) Jessica Brody (1) Jo Nesbø (1) Joanna M. Chmielewska (2) Jodi Picoult (5) Joelle Charbonneau (1) John Green (1) John Lennon (1) John Marsden (4) Josephine Angelini (1) Julie Cross (1) Julie Kagawa (1) Jutro (4) Karol Lewandowski (1) Karolina Wilczyńska (1) karty (1) Katarzyna Zyskowska-Ignaciak (1) Katja Millay (1) Kelly Creagh (2) Kendare Blake (1) Kerstin Gier (3) Kevin Wilson (1) Kiera Cass (4) Kindle (1) Klątwa tygrysa (2) Kody Keplinger (1) konkurs (2) Królestwa Nashiry (1) kryminał (6) Książnica (2) L. A. Weatherly (1) Las Zębów i Rąk (1) Lauren Barnholdt (1) Lauren DeStefano (1) Lauren Kate (1) Lauren Oliver (4) Legenda (1) Libba Bray (2) Licia Troisi (1) Lisa Renee Jones (2) Lisa Scottoline (1) literatura faktu (3) literatura polska (24) literatura zagraniczna (216) Lois Lowry (1) losowanie (1) Lubimy Czytać (1) Lucy Ferriss (1) Lynne Ewing (1) Mag (7) Maggie Stiefvater (1) Mak Verlag (1) Mała Kurka (2) Mara Dyer (2) Mari Jungstedt (1) Marianne Curley (1) Marie Lu (1) Marie Rutkoski (1) Marissa Meyer (1) Mark Blake (1) Marquez (1) Marta Stefaniak (1) Matras (4) Mats Strandberg (1) Max Brooks (1) Meagan Spooner (1) Media Rodzina (1) Megan Whalen Turner (2) Melinda Salisbury (1) Melissa de la Cruz (1) MG (6) Michael Grant (1) Michelle Corasanti (1) Michelle Hodkin (2) Mira (5) młodzieżowe (10) Monument 14 (1) Moondrive (3) Morgan Matson (1) Muza (5) muzyka (1) Na Kanapie (1) Nalini Singh (2) Naomi Novik (1) Nasza Księgarnia (7) Nevermore (2) new adult (1) Nicholas Sparks (2) Nieśmiertelni (1) Niezgodna (1) Niezwyciężona (1) Nina Reichter (1) non fiction (1) Novae Res (9) nowości i zapowiedzi (1) obyczajowe (23) Olga Rudnicka (1) Orphan black (1) Oscar Wilde (1) Otwarte (16) Papierowy Księżyc (2) Papierowy Motyl (1) Paradoks (2) Pascal (2) Penguin (1) Piąta fala (1) po angielsku (1) podsumowanie (24) Poligraf (1) poradnik (2) postapokaliptyczna (4) Promic (1) Prószyński i S-ka (32) przygodowe (1) Publicat (13) PWN (1) Querida poleca (1) Rachel Ward (1) Rainbow Rowell (1) Rebecca Donovan (1) Rebis (5) rekomendacje (1) Remi (1) Replika (2) Richelle Mead (3) Rick Riordan (1) Rick Yancey (1) Robin Bridges (1) Saga księżycowa (1) Samanta Shannon (1) Sandra Gulland (1) Sara B. Elfgren (1) Sara Grant (1) Sara Shepard (1) Sarah J. Maas (1) Sarah J. Mass (1) Sarah Waters (1) science fiction (2) serial (2) Simon & Schuster (1) Solomon Northup (1) Sonia Draga (1) Sophie Hannah (1) SQN (4) Stentor (2) Stephanie Perkins (1) Stephen Chbosky (1) Stephen King (2) stosik (37) Strażnicy Veridianu (1) Studio Astropsychologii (1) survival (1) Szklany tron (2) Sztukateria (14) Świat książki (4) tag (2) Tahereh Mafi (1) Tammara Webber (2) Tania książka (1) Telbit (1) The Beatles (1) thriller (1) Tricia Rayburn (1) Trylogia czasu (3) Trylogia Moorehawke (3) Upadli (1) Uroboros (3) Veronica Roth (3) W. A. B. (1) W.A.B (1) Weltbild (1) Wilga (3) Włóczykijka (5) Woblink (2) Wydawnictwo Literackie (1) wymianka (1) wyzwanie (1) YA! (4) young adult (13) Young adults (4) Yrsa Sigurdardottir (1) z bibliotecznej półki (8) z własnej półki (79) zapowiedzi (8) Zielona sowa (3) Znak (7) zombie (1) Zysk i S-ka (2) Żelazny Dwór (1)