sobota, 17 sierpnia 2013

Stos 6/2013

Czy tylko mi dobiegające końca wakacje minęły w błyskawicznym tempie? Nie mam pojęcia, gdzie podziały się te dwa miesiące, z roku na rok wakacje wydają mi się być coraz krótsze. Niewiele wyszło z moich planów czytelniczych na ten okres czasu, ale przynajmniej trafiłam na kilka świetnych książek (jak Misery czy Wyznania Katarzyny Medycejskiej), a także udało mi się obejrzeć kilka seriali, które czekały w kolejce od kilku miesięcy: Luther (coś absolutnie wspaniałego), Teen wolf i Being human, chociaż tyle dobrego. :)


Stosik zaczyna się od Rebelianta Marie Liu - bardzo się cieszę, że ta książka w końcu wpadła w moje ręce, bo słyszałam o niej wiele dobrego. Na Tak blisko... mam ochotę od kiedy zobaczyłam ją w zapowiedziach. Blask i Klątwa opali zapowiadają się naprawdę świetnie i już zacieram łapki na samą myśl o lekturze. Z Upalnym latem Kaliny wiążę spore nadzieje, jako że poprzedni tom bardzo przypadł mi do gustu. Tak się jakoś złożyło, że nigdy nie czytałam Jane Eyre i chyba już najwyższy czas, by nadrobić zaległości. Dziewczyny atomowe [recenzja] to całkiem niezła powieść o kobietach rzuconych w wir wojny, a Wyznania Katarzyny Medycejskiej [recenzja] to genialna historia jednej z najbardziej niedocenianych władczyń.

Ale udało mi się też znaleźć jeden plus tego, że nieuchronnie nadchodzi koniec sierpnia - wraz z nim zbliża się też premiera ekranizacji Darów Anioła, nie mogę się już doczekać! :)

35 komentarzy:

  1. Uwielbiam tą piosenkę :) Niedługo zabiore się za Bronte, ale reszty książek nie czytałam, więc czekam na recenzję :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dokładnie, wakacje uciekają jak woda przez palce. :( ;) Uff...jest przynajmniej jeden plus tego, że sierpień zmierza ku końcowi - "Miasto kości" w kinach! Ja także nie mogę się doczekać. :) No i jeszcze premiera drugiej części "Przez burze ognia" (koniecznie przeczytaj!) 28 sierpnia - czekam na nią z wytęsknieniem. xD Świetny stosik - podkradłabym Ci "Tak blisko". :) "Rebelianta" czytałam - całkiem niezły debiut. :) "Dziwne losy Jane Eyre" czekają już na półce (tylko w innym wydaniu) - koniecznie muszę po nie sięgnąć jeszcze w te wakacje, ale może być to trudne, bo stosy książek do przeczytania wcale się nie zmniejszają. :)
    Pozdrawiam i życzę miłej lektury! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, a rok szkolny strasznie się wlecze. :< Drugą część "Przez burze ognia" na pewno przeczytam, tylko najpierw zabiorę się za tom pierwszy. :) Mam nadzieję, że Miasto kości okaże się równie świetne, jak mi się wydaje, że będzie. :D Ja właśnie zabrałam się za "Jane Eyre", bo w roku szkolnym pewnie nie znajdę czasu dla tej książki. :)

      Usuń
  3. ,,Tak blisko" jest świetne, przeczytaj szybko:) ,,Jane Eyre" także genialna, a wydanie piękne. ,,Blask" i ,,Rebelianta" chętnie bym Ci podkradła;)

    OdpowiedzUsuń
  4. "Rebeliant" jest niezły, choć druga część podobała mi się bardziej. :) "Tak blisko" straaasznie chcę przeczytać! Odkąd tylko ujrzałam opis i śliczną okładkę, wiedziałam, że muszę zrobić dla tej powieści wyjątek i choć nie jest fantastyką, przeczytać ją. "Blask" też byłby u mnie na półce mile widziany, choć osobiście nie jestem do niego przekonana na 100 procent. "Klątwę opali" bym ci ukradła bez dwóch zdań! Słyszałam podłe recenzje, ale mimo wszystko mam tę tę pozycję wieeelką ochotę!
    Miłego czytania!
    Pozdrawiam,
    Sherry

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajny stosik. Życzę miłego czytania :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Super stos! Pokochałam Jane Eyre i Tak blisko. Miłego czytania!

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny stos, życzę miłego czytania ; )

    OdpowiedzUsuń
  8. "Rebeliant" jest cudowny, moja recenzja jest akurat pełna zachwytów, ale jestem bardzo ciekawa, w jaki sposób Ty odbierzesz tę książkę. :) "Blask" mam na półce i zastanawiam się nawet, czy nie przeczytać tej książki wcześniej, chociaż nie wrzuciłam jej w ostatni stos. Strasznie mnie do niej ciągnie i raczej się nie powstrzymam przed pilnowaniem kolejki. A tak poza tym to "Klątwę opali" i "Tak blisko..." mam w planach, chyba nawet bardziej tę drugą książkę, dlatego też czekam na recenzje. ;)

    Wiesz już, kiedy dokładnie wybierasz się na DA? Ja chciałam iść już 21, ale mój Helios niestety nie ma tego filmu w repertuarze (jeszcze). Mogłabym jechać do innego miasta, seans jest o 21:30, ale obiecałam koleżance, że z nią pójdę, a jej rodzice niestety nie zgadzają się na to, żeby jechała. Dlatego też muszę czekać, nie wiem nawet jak długo. Wściekła jestem, bo przepremiera jakiegoś głupiego filmu o One Direction pojawi się na czas, a dla DA miejsca się nie znajdzie. (nie zwracaj uwagi, musiałam się wyżalić, cholernie mi na tym filmie zależy)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam takie przeczucie, że "Rebeliant" mi się spodoba, i zamierzam przeczytać tę książkę jak najszybciej. :)

      Tak, wybieram się 21. Jejku, beznadziejnie, nawet w takiej zapadłej dziurze, jaką jest moje miasto, DA jest już w repertuarze, również w Heliosie, choć też tylko o 21:30, co jest trochę dziwne, bo wydaje mi się, że to raczej wyczekiwana premiera i sporo osób będzie chciało Miasto kości zobaczyć. Z tym One Direction to w ogóle jakieś nieporozumienie, byłam wczoraj w kinie z młodszym bratem, a tam nie dość, że wszędzie plakaty, to zapoznałam się już ze zwiastunem. ;) Totalnie Cię rozumiem, bo też bardzo zależy mi na tym filmie i nie mogę się doczekać, kiedy w końcu go obejrzę, i byłabym wściekła, gdybym miała go zobaczyć nie wiadomo kiedy. Może jeszcze DA pojawi się w repertuarze w Twoim mieście, no bo szczerze, żeby film o One Direction już w nim był, a Miasto kości nie, oburzające.

      Usuń
  9. Czytałam jedynie "Tak blisko...", a co najmniej połowę stosu bym Ci podkradła :) Miłego czytania życzę :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zaciekawiłaś mnie serialem "Luther". Szukam właśnie czegoś nowego, wartego obejrzenia, więc chętnie skorzystam z polecenia;)
    Jeśli zaś chodzi o lektury - Wyznania Katarzyny Medycejskiej to książka stworzona dla mnie!:)

    PS Mimo że mam jeszcze wolny wrzesień, to rzeczywiście wakacje mijają coraz szybciej!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Luther to jeden z lepszych seriali, jakie widziałam, więc gorąco polecam. :)

      Usuń
  11. "Rebeliant" bardzo mi się podobał. Świetny stos! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciekawe nabytki :) Miłej lektury :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo sympatyczny stosik, a piosenki nie znałam do tej pory ;)
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  14. O, Arctic Monkeys :) Uwielbiam Do I Wanna Know? :D Resztę muszę poznać...

    OdpowiedzUsuń
  15. Jeśli podobało Ci się "Upalne lato Marianny" to "Kalina" Cię zachwyci! :-) Sama nie mogę się doczekać lektury "Jane Eyre", która czeka na półce i chętnie poznałabym "Wyznania Katarzyny Medycejskiej".
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  16. Również czekam na premierę Darów Anioła - u mnie w środę i czwartek niestety pokazy tylko i wyłącznie o 21:30, a nie będę doliczać do biletu jeszcze taxi na nocnej taryfie (takie cudne seanse to tylko w Heliosie - niestety innej sieci brak).
    Tak blisko... to dobra historia, prędko się czyta.
    O "Atomowych dziewczynach" czytałam w "Wysokich Obcasach" i chyba lektura artykułu w tym przypadku mi wystarczy.
    Stosik bardzo ciekawy :)

    OdpowiedzUsuń
  17. A przede mną jeszcze wolny wrzesień, jednak nie mogę się nadziwić, że już minęła połowa sierpnia!
    Z tego zestawu sięgnęłabym po "Upalne lato Kaliny" - czytałam "Upalne lato Marianny" i jestem bardzo ciekawa następnej części. Przypadł mi do gustu klimat tej książki i wyśmienity styl.

    OdpowiedzUsuń
  18. zazdroszczę Bronte :) Dziewczyny atomowe właśnie skończyłam czytać i jestem pozytywnie zaskoczoną tym tytułem :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Z twojego stosiku czytałam ,,Tak blisko''- bardzo mi się podobała. Reszty nie znam, ale mam chrapkę na ,,Blask''. Życzę zatem przyjemnej lektury i czekam na recenzje.

    OdpowiedzUsuń
  20. Ojej, podziel się książką od Bronte :P

    Piękny stos, zazdroszczę i życzę miłego czytania ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Z tego co widzę przeczytałam tyko "Tak blisko..." i serdecznie Ci polecam, bo czyta się szybko lekko i naprawdę fajnie :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Jak dla mnie - same świetne tytuły. Najbardziej zazdroszczę Ci "Tak blisko..."
    Przyjemnej lektury. :)

    OdpowiedzUsuń
  23. "Upalne lato Kaliny" powinno Ci się spodobać, bo to naprawdę bardzo dobra lektura, chociaż w moim sercu to jednak Marianna ma specjalne miejsce... :) A "Dziewczyny atomowe" planuję przeczytać w najbliższym czasie, bo ile mogę leżeć na półce... :)

    OdpowiedzUsuń
  24. świetny stosik, miłego i przyjemnego czytania :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Podkradłabym "Tak blisko..." i "Blask" :D

    OdpowiedzUsuń
  26. Na recenzje książek czekam, a o serialu "Teen wolf" słyszałam dużo dobrego :D
    Pozdrawiam, życzę udanego końca wakacji i zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Kilka ciekawych książek to chętnie bym pożyczyła ;) Miłego czytania!

    OdpowiedzUsuń
  28. Piękny stosik <3
    Miłego czytania :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Z tego stosiku najchętniej przeczytałbym Rebelianta :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Upalne lato Kaliny polecam :) Jane Eyre też mam na półce :) ciekawe czy mi się spodoba :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Zazdroszczę "Rebelianta" i jestem ciekawa "Klątwy opali". Na jakiejś stronie zagranicznej dziewczyny spędziły setki godzin na namawianiu mnie do lektury jakichś jej książek, ale nie umiem się przekonać. Kiedyś na pewno, ale kiedy? Może poczekam na Twoją recenzję i zobaczymy, czy mnie zachęcisz :)

    OdpowiedzUsuń

Zanim napiszesz komentarz, zapoznaj się z całym postem.
Każdy komentarz wiele dla mnie znaczy, w miarę możliwości staram się na nie odpowiadać. Zachęcam do dyskusji! :)

Etykiety

Agatha Christie (1) Aisling Juanjuan Shen (1) Akademia Mitu (1) Akademia Wampirów (2) Akcent (1) Akurat (1) Albatros (2) Alexander Gordon Smith (1) Ally Condie (1) Alyson Noel (2) Amanda Hocking (1) Amazonka (1) Amber (12) Amie Kaufman (1) Amy Kathleen Ryan (1) Amy Meredith (1) Andy Weir (1) anime (1) Anja Snellman (1) Anne Bishop (1) Anne Cassidy (2) antyutopia (8) ArsMachina (2) Asia Bibi (1) Audeo (1) Bellona (1) Beth Revis (3) biografia (1) Bree Despain (3) Brodi Ashton (1) Bukowy Las (10) Bullet Books (1) C. R. Zafón (1) C. S. Lewis (1) C. W. Gortner (2) Carol Rifka Brunt (1) Carrie Ryan (1) Cassandra Clare (4) Celine Kiernan (3) Charlaine Harris (2) Charlee Fam (1) Charlotte Bronte (1) Chemiczne Światy (1) Christina Baker Kline (1) Claire North (1) Colleen Hoover (1) Colleen Houck (2) Cora Carmack (1) Córki Księżyca (1) Czarna owca (3) Czwarta strona (1) czytnik (1) Danielle L Jensen (1) Dary Anioła (2) Denise Kiernan (1) Diabelskie Maszyny (2) Diane Chamberlain (2) Dobrani (1) Dolnośląskie (14) Dorota Katende (1) Dreams (2) dystopia (1) Dziewczyny nie płaczą (1) e-book (1) E. Lockhart (1) Egmont (5) egzemplarz recenzencki (70) ekranizacja (2) Elizabeth Chandler (1) Elizabeth Gaskell (2) Emily Giffin (1) Emmy Laybourne (1) Erica Spindler (1) erotyczna (2) Esprit (4) Eve Silver (1) Fabryka słów (7) fantastyka (37) Federico Moccia (1) Feeria (2) film (3) Foka (1) Galeria Książki (5) Gra (1) GWF (4) GWP (1) Hakan Nesser (1) Hanna Cygler (1) Herkules Poirot (1) historyczne (3) horror (2) Initium (1) inne (22) Isabell Pfeiffer (1) J. K. Rowling (1) Jaguar (18) Jakub Ćwiek (1) Jana Frey (1) Janet Evanovich (3) Jennifer Clement (1) Jennifer E. Smith (1) Jennifer Estep (1) Jennifer Niven (1) Jenny Downham (1) Jessica Brody (1) Jo Nesbø (1) Joanna M. Chmielewska (2) Jodi Picoult (5) Joelle Charbonneau (1) John Green (1) John Lennon (1) John Marsden (4) Josephine Angelini (1) Julie Cross (1) Julie Kagawa (1) Jutro (4) Karol Lewandowski (1) Karolina Wilczyńska (1) karty (1) Katarzyna Zyskowska-Ignaciak (1) Katja Millay (1) Kelly Creagh (2) Kendare Blake (1) Kerstin Gier (3) Kevin Wilson (1) Kiera Cass (4) Kindle (1) Klątwa tygrysa (2) Kody Keplinger (1) konkurs (2) Królestwa Nashiry (1) kryminał (6) Książnica (2) L. A. Weatherly (1) Las Zębów i Rąk (1) Lauren Barnholdt (1) Lauren DeStefano (1) Lauren Kate (1) Lauren Oliver (4) Legenda (1) Libba Bray (2) Licia Troisi (1) Lisa Renee Jones (2) Lisa Scottoline (1) literatura faktu (3) literatura polska (24) literatura zagraniczna (216) Lois Lowry (1) losowanie (1) Lubimy Czytać (1) Lucy Ferriss (1) Lynne Ewing (1) Mag (7) Maggie Stiefvater (1) Mak Verlag (1) Mała Kurka (2) Mara Dyer (2) Mari Jungstedt (1) Marianne Curley (1) Marie Lu (1) Marie Rutkoski (1) Marissa Meyer (1) Mark Blake (1) Marquez (1) Marta Stefaniak (1) Matras (4) Mats Strandberg (1) Max Brooks (1) Meagan Spooner (1) Media Rodzina (1) Megan Whalen Turner (2) Melinda Salisbury (1) Melissa de la Cruz (1) MG (6) Michael Grant (1) Michelle Corasanti (1) Michelle Hodkin (2) Mira (5) młodzieżowe (10) Monument 14 (1) Moondrive (3) Morgan Matson (1) Muza (5) muzyka (1) Na Kanapie (1) Nalini Singh (2) Naomi Novik (1) Nasza Księgarnia (7) Nevermore (2) new adult (1) Nicholas Sparks (2) Nieśmiertelni (1) Niezgodna (1) Niezwyciężona (1) Nina Reichter (1) non fiction (1) Novae Res (9) nowości i zapowiedzi (1) obyczajowe (23) Olga Rudnicka (1) Orphan black (1) Oscar Wilde (1) Otwarte (16) Papierowy Księżyc (2) Papierowy Motyl (1) Paradoks (2) Pascal (2) Penguin (1) Piąta fala (1) po angielsku (1) podsumowanie (24) Poligraf (1) poradnik (2) postapokaliptyczna (4) Promic (1) Prószyński i S-ka (32) przygodowe (1) Publicat (13) PWN (1) Querida poleca (1) Rachel Ward (1) Rainbow Rowell (1) Rebecca Donovan (1) Rebis (5) rekomendacje (1) Remi (1) Replika (2) Richelle Mead (3) Rick Riordan (1) Rick Yancey (1) Robin Bridges (1) Saga księżycowa (1) Samanta Shannon (1) Sandra Gulland (1) Sara B. Elfgren (1) Sara Grant (1) Sara Shepard (1) Sarah J. Maas (1) Sarah J. Mass (1) Sarah Waters (1) science fiction (2) serial (2) Simon & Schuster (1) Solomon Northup (1) Sonia Draga (1) Sophie Hannah (1) SQN (4) Stentor (2) Stephanie Perkins (1) Stephen Chbosky (1) Stephen King (2) stosik (37) Strażnicy Veridianu (1) Studio Astropsychologii (1) survival (1) Szklany tron (2) Sztukateria (14) Świat książki (4) tag (2) Tahereh Mafi (1) Tammara Webber (2) Tania książka (1) Telbit (1) The Beatles (1) thriller (1) Tricia Rayburn (1) Trylogia czasu (3) Trylogia Moorehawke (3) Upadli (1) Uroboros (3) Veronica Roth (3) W. A. B. (1) W.A.B (1) Weltbild (1) Wilga (3) Włóczykijka (5) Woblink (2) Wydawnictwo Literackie (1) wymianka (1) wyzwanie (1) YA! (4) young adult (13) Young adults (4) Yrsa Sigurdardottir (1) z bibliotecznej półki (8) z własnej półki (79) zapowiedzi (8) Zielona sowa (3) Znak (7) zombie (1) Zysk i S-ka (2) Żelazny Dwór (1)