poniedziałek, 21 stycznia 2013

Jennifer Estep - "Dotyk Gwen Frost"



Mitologia, legendarni wojownicy, dawne wierzenia. Teraz patrzymy na to wszystko z przymrużeniem oka, jednak kiedyś starożytni bogowie, wielokrotnie okrutni, samolubni i zazdrośni, stanowili pewnik dla żyjących wtedy ludzi. Oddawanie im czci i składanie ofiar było na porządku dziennym, a całą egzystencję uzależniano od przeróżnych bóstw. Obecnie mitologia stanowi pewnego rodzaju ciekawostkę, intrygującą historię czy też swoisty sposób na częściowe poznanie dawnej codzienności - przynajmniej z pozoru.

Gwen Frost to dziewczyna, która jeszcze do niedawna miała niemal wszystko: oddanych przyjaciół, kochającą rodzinę, nie dręczyły ją większe problemy. Pewnego dnia jej spokój zostaje gwałtownie zburzony, gdy odkrywa sekret swojej koleżanki, co pośrednio powoduje, że matka Gwen ginie w wypadku samochodowym. Te zdarzenia zaś prowadzą do tego, że przed drzwiami domu Frostów staje nauczycielka z Akademii Mitu, w której nastolatkowie, potomkowie mitycznych wojowników, szlifują swoje niecodzienne umiejętności. Gwen bowiem ma dar, który bardziej wydaje się jej być przekleństwem: za sprawą jednego dotyku siedemnastolatka może dowiedzieć się praktycznie wszystkiego na temat danego przedmiotu bądź człowieka. Zdolności dziewczyny są jednak potężniejsze, niż jej się wydaje, a bezpieczna na pierwszy rzut oka szkoła już wkrótce stanie się miejscem, w którym zaczną dziać się rzeczy tragiczne w skutkach.

Uwielbiam mitologię, dlatego staram się czytać jak najwięcej książek poruszających tę tematykę. W związku z tym do lektury „Dotyku Gwen Frost” podeszłam z niemałym entuzjazmem, choć właściwie nie wiedziałam, czego mam spodziewać się po tej pozycji. Ostatecznie historia okazała się nieco odbiegać od wyobrażeń, ale i tak jestem nią usatysfakcjonowana.
„Czasami nie byłam pewna, czy wierzę w obłąkaństwo, które mnie otaczało. Spartianie, Walkirie, żniwiarze. Zastanawiałam się, czy przypadkiem nie jestem w szpitalu dla szaleńców i wszystko to tylko wybryki mojej wyobraźni.”
Główna bohaterka to postać, którą zdecydowanie dałoby się lubić, gdyby nie jeden mankament, który wpłynął na to, jak ją postrzegałam. Przez większość czasu Gwen była osobą nie bojącą się wziąć sprawy w swoje ręce, dążącą do odkrycia prawdy, nie stając się równocześnie kimś nieustraszonym. Pokładała pewną nieufność w prawdziwość mitologii i nie przyjmowała wszystkich ewenementów bez cienia wątpliwości. Zdarzały się jednak momenty, w których dziewczyna użalała się nad sobą, wciąż z tych samych powodów. W takich chwilach miałam ochotę nią potrząsnąć i doprowadzić do porządku. Gdyby nie takie sytuacje, myślę, że Gwen trafiłaby do grona moich ulubionych bohaterek.

Pomysł autorki na fabułę nie jest może wyjątkowo oryginalny, ale poprowadzony w ciekawym kierunku. Książka napisana jest w sposób lekki i przyjemny, dzięki czemu poznawanie losów dziewczyny sprawia przyjemność, chociaż muszę przyznać, że pierwszych kilka rozdziałów nie zrobiło na mnie zbyt dobrego wrażenia. Kiedy jednak udało mi się przez nie przebrnąć, niemal całkowicie pogrążyłam się w historii uczniów Akademii. „Dotyk Gwen Frost” to utwór, którego lektura zdecydowanie stanowi miłą rozrywkę, podobnie jak rozwiązywanie wymyślonej przez Jennifer Estep intrygi. Osobiście nie mogę się wręcz doczekać, jak dalej potoczy się akcja i z pewnością sięgnę po drugi tom serii.


Akademia Mitu:
Dotyk Gwen Frost | Pocałunek Gwen Frost | Dark Frost | Crimson Frost | Midnight Frost

Za książkę dziękuję Wydawnictwu Dreams.

19 komentarzy:

  1. Ta książka jest w moich planach od dłuższego czasu, więc nawet nie mam się co zastanawiać, bo wiem, że na sto procent ją przeczytam. Poza tym fantastyczną ma okładkę. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Też miałam małe problemy z tym by się wciągnąć, ale później lekturę wspominam naprawdę z przyjemnością. Mam nadzieję, że drugi tom utrzyma poziom serii ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Miło wspominam tę pozcję :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam na półce, już nie mogę się doczekać, aż ją przeczytam ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mnie książka się zbytnio nie podobała, ale nie mogę powiedzieć, że była zła.

    OdpowiedzUsuń
  6. Chyba skuszę się na tę książkę. Początkowo byłam do niej bardzo sceptycznie nastawiona, ale jak czytam wszędzie pochlebne recenzje na jej temat, to zaczynam się przekonywać do tej pozycji.

    OdpowiedzUsuń
  7. Czytałam już dużo pozytywnych opinii o tej książce. Myślę, że może mi się spodobać, bo uwielbiam mitologię pod prawie każdą postacią :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Na razie podchodzę do tej książki z lekkim sceptycyzmem, ale może kiedyś... :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo mi się ta książka podobała ;) Z niecierpliwością czekam na kontynuację ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. już wiele czytałam na temat książki, ale niestety mnie nie kusi :(

    OdpowiedzUsuń
  11. Książka nadal przede mną, mam nadzieję, że niebawem ją przeczytam:)

    OdpowiedzUsuń
  12. czytałam :) teraz wyczekuję kontynuacji :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ogólnie miałam podobne wrażenia. Drażniło mnie ciągłe jęczenie i użalanie się nad sobą. No i mnie język tekstu się nie podobał, ale przeczytam, bo zaintrygowała mnie cała historia.

    OdpowiedzUsuń
  14. Już od jakiegoś czasu chodzę za tą książką jak cień. Stoję przed półką w księgarni, gapie się na nią i zastanawiam czy kupić. Ale nareszcie ktoś mnie w pełni prezkonał do zakupu :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Zapraszam do zabawy Versatile Blogger. Szczegóły na moim blogu. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie miałam okazji się zapoznać z tą książka, mimo iż bardzo chcę ją przeczytać, to chyba prędko tego nie uczynię ;) Chociaż.. kto wie :P

    OdpowiedzUsuń
  17. Poluję na nią już od jakiegoś czasu :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Mam nadzieję, że już w najbliższym czasie uda mi się zabrać za nią, bo jestem jej naprawdę ciekawa :D

    OdpowiedzUsuń

Zanim napiszesz komentarz, zapoznaj się z całym postem.
Każdy komentarz wiele dla mnie znaczy, w miarę możliwości staram się na nie odpowiadać. Zachęcam do dyskusji! :)

Etykiety

Agatha Christie (1) Aisling Juanjuan Shen (1) Akademia Mitu (1) Akademia Wampirów (2) Akcent (1) Akurat (1) Albatros (2) Alexander Gordon Smith (1) Ally Condie (1) Alyson Noel (2) Amanda Hocking (1) Amazonka (1) Amber (12) Amie Kaufman (1) Amy Kathleen Ryan (1) Amy Meredith (1) Andy Weir (1) anime (1) Anja Snellman (1) Anne Bishop (1) Anne Cassidy (2) antyutopia (8) ArsMachina (2) Asia Bibi (1) Audeo (1) Bellona (1) Beth Revis (3) biografia (1) Bree Despain (3) Brodi Ashton (1) Bukowy Las (10) Bullet Books (1) C. R. Zafón (1) C. S. Lewis (1) C. W. Gortner (2) Carol Rifka Brunt (1) Carrie Ryan (1) Cassandra Clare (4) Celine Kiernan (3) Charlaine Harris (2) Charlee Fam (1) Charlotte Bronte (1) Chemiczne Światy (1) Christina Baker Kline (1) Claire North (1) Colleen Hoover (1) Colleen Houck (2) Cora Carmack (1) Córki Księżyca (1) Czarna owca (3) Czwarta strona (1) czytnik (1) Danielle L Jensen (1) Dary Anioła (2) Denise Kiernan (1) Diabelskie Maszyny (2) Diane Chamberlain (2) Dobrani (1) Dolnośląskie (14) Dorota Katende (1) Dreams (2) dystopia (1) Dziewczyny nie płaczą (1) e-book (1) E. Lockhart (1) Egmont (5) egzemplarz recenzencki (70) ekranizacja (2) Elizabeth Chandler (1) Elizabeth Gaskell (2) Emily Giffin (1) Emmy Laybourne (1) Erica Spindler (1) erotyczna (2) Esprit (4) Eve Silver (1) Fabryka słów (7) fantastyka (37) Federico Moccia (1) Feeria (2) film (3) Foka (1) Galeria Książki (5) Gra (1) GWF (4) GWP (1) Hakan Nesser (1) Hanna Cygler (1) Herkules Poirot (1) historyczne (3) horror (2) Initium (1) inne (22) Isabell Pfeiffer (1) J. K. Rowling (1) Jaguar (18) Jakub Ćwiek (1) Jana Frey (1) Janet Evanovich (3) Jennifer Clement (1) Jennifer E. Smith (1) Jennifer Estep (1) Jennifer Niven (1) Jenny Downham (1) Jessica Brody (1) Jo Nesbø (1) Joanna M. Chmielewska (2) Jodi Picoult (5) Joelle Charbonneau (1) John Green (1) John Lennon (1) John Marsden (4) Josephine Angelini (1) Julie Cross (1) Julie Kagawa (1) Jutro (4) Karol Lewandowski (1) Karolina Wilczyńska (1) karty (1) Katarzyna Zyskowska-Ignaciak (1) Katja Millay (1) Kelly Creagh (2) Kendare Blake (1) Kerstin Gier (3) Kevin Wilson (1) Kiera Cass (4) Kindle (1) Klątwa tygrysa (2) Kody Keplinger (1) konkurs (2) Królestwa Nashiry (1) kryminał (6) Książnica (2) L. A. Weatherly (1) Las Zębów i Rąk (1) Lauren Barnholdt (1) Lauren DeStefano (1) Lauren Kate (1) Lauren Oliver (4) Legenda (1) Libba Bray (2) Licia Troisi (1) Lisa Renee Jones (2) Lisa Scottoline (1) literatura faktu (3) literatura polska (24) literatura zagraniczna (216) Lois Lowry (1) losowanie (1) Lubimy Czytać (1) Lucy Ferriss (1) Lynne Ewing (1) Mag (7) Maggie Stiefvater (1) Mak Verlag (1) Mała Kurka (2) Mara Dyer (2) Mari Jungstedt (1) Marianne Curley (1) Marie Lu (1) Marie Rutkoski (1) Marissa Meyer (1) Mark Blake (1) Marquez (1) Marta Stefaniak (1) Matras (4) Mats Strandberg (1) Max Brooks (1) Meagan Spooner (1) Media Rodzina (1) Megan Whalen Turner (2) Melinda Salisbury (1) Melissa de la Cruz (1) MG (6) Michael Grant (1) Michelle Corasanti (1) Michelle Hodkin (2) Mira (5) młodzieżowe (10) Monument 14 (1) Moondrive (3) Morgan Matson (1) Muza (5) muzyka (1) Na Kanapie (1) Nalini Singh (2) Naomi Novik (1) Nasza Księgarnia (7) Nevermore (2) new adult (1) Nicholas Sparks (2) Nieśmiertelni (1) Niezgodna (1) Niezwyciężona (1) Nina Reichter (1) non fiction (1) Novae Res (9) nowości i zapowiedzi (1) obyczajowe (23) Olga Rudnicka (1) Orphan black (1) Oscar Wilde (1) Otwarte (16) Papierowy Księżyc (2) Papierowy Motyl (1) Paradoks (2) Pascal (2) Penguin (1) Piąta fala (1) po angielsku (1) podsumowanie (24) Poligraf (1) poradnik (2) postapokaliptyczna (4) Promic (1) Prószyński i S-ka (32) przygodowe (1) Publicat (13) PWN (1) Querida poleca (1) Rachel Ward (1) Rainbow Rowell (1) Rebecca Donovan (1) Rebis (5) rekomendacje (1) Remi (1) Replika (2) Richelle Mead (3) Rick Riordan (1) Rick Yancey (1) Robin Bridges (1) Saga księżycowa (1) Samanta Shannon (1) Sandra Gulland (1) Sara B. Elfgren (1) Sara Grant (1) Sara Shepard (1) Sarah J. Maas (1) Sarah J. Mass (1) Sarah Waters (1) science fiction (2) serial (2) Simon & Schuster (1) Solomon Northup (1) Sonia Draga (1) Sophie Hannah (1) SQN (4) Stentor (2) Stephanie Perkins (1) Stephen Chbosky (1) Stephen King (2) stosik (37) Strażnicy Veridianu (1) Studio Astropsychologii (1) survival (1) Szklany tron (2) Sztukateria (14) Świat książki (4) tag (2) Tahereh Mafi (1) Tammara Webber (2) Tania książka (1) Telbit (1) The Beatles (1) thriller (1) Tricia Rayburn (1) Trylogia czasu (3) Trylogia Moorehawke (3) Upadli (1) Uroboros (3) Veronica Roth (3) W. A. B. (1) W.A.B (1) Weltbild (1) Wilga (3) Włóczykijka (5) Woblink (2) Wydawnictwo Literackie (1) wymianka (1) wyzwanie (1) YA! (4) young adult (13) Young adults (4) Yrsa Sigurdardottir (1) z bibliotecznej półki (8) z własnej półki (79) zapowiedzi (8) Zielona sowa (3) Znak (7) zombie (1) Zysk i S-ka (2) Żelazny Dwór (1)