sobota, 15 grudnia 2012

Cassandra Clare - "Miasto zagubionych dusz"



Kiedy Jace znika wraz z Sebastianem, Clary jest gotowa zrobić wszystko, by go odnaleźć. Gdy Clave spycha poszukiwania chłopaka na boczny tor, dziewczyna bynajmniej nie zamierza się poddać. Nie jest w swym postanowieniu sama: Alec i Isabelle tęsknią za bratem i postanawiają znaleźć Nocnego Łowcę niezależnie od konsekwencji. Będzie to jednak trudniejsze zadanie, niż mogłoby się wydawać - Sebastian połączył życie Jace'a ze swoim, zmieniając tym samym chłopaka nie do poznania.
„Spaliłby cały świat, żeby móc wykopać cię z popiołów. Wiem.”
To już piąty tom Darów Anioła, cyklu pokochanego przez mnóstwo czytelników na całym świecie. Nie będę więc wyjątkiem, mówiąc, że również obdarzyłam serię uczuciem, a przez te wszystkie lata niesamowicie zżyłam się z głównymi bohaterami. Po raz kolejny rzeczywistość wykreowana przez Cassandrę Clare zafundowała mi parę nieprzespanych nocy i prawdziwą huśtawkę emocjonalną. Ale...

Tym razem autorka przekazuje narrację większej ilości postaci, dzięki czemu możemy poznać punkt widzenia osób, które w poprzednich częściach pozostawały na drugim planie. Nie można jednakże nie odczuć braku Jace'a i typowego dla niego sposobu bycia. Dziwną metamorfozę przechodzi również Izzy, zupełnie odbiegająca od wizerunku silnej i niezależnej Nocnej Łowczyni, znaną mi z poprzednich tomów cyklu.

Akcja ani na chwilę nie zwalnia, a wydarzenia mkną do przodu, nie dając czytelnikowi wytchnienia. Świat Nefilim stoi na skraju wojny, która może na zawsze odmienić losy świata niewidocznego dla Przyziemnych. Coraz więcej spraw, do tej pory uznawanych za pewnik, ulega całkowitym zmianom. Czas opowiedzieć się za jedną ze stron, co wcale nie będzie łatwym zadaniem.

Po raz kolejny styl Cassandry Clare sprawił, że powyższą książkę czyta się z ogromną przyjemnością. Autorka doskonale kreuje napięcie, a od samej historii po prostu nie można się oderwać. Niemal każdy z bohaterów pokazuje swoją drugą stronę, do tej pory pozostającą w ukryciu.

Nie ukrywam, że moją ulubioną parą w całej serii są Alec i Magnus. I choć pisarka nie oszczędziła praktycznie żadnego związku, miałam nadzieję, niestety płonną, że przynajmniej ta dwójka stawi czoło przeciwnościom losu i przetrwa chwilowy kryzys. Zakończenie „Miasta zagubionych dusz” pozostawiło mnie ze złamanym sercem i mętlikiem w głowie.

Na przedostatni tom cyklu czekałam niesamowicie długi czas. Gdy w końcu powieść trafiła w moje ręce, nie mogłam powstrzymać radości. Teraz jednak trochę żałuję, że mam ją już za sobą - premiera ostatniej części dopiero w 2014 roku. Nie mam pojęcia, jak zapełnić sobie to pełne udręki oczekiwanie na ostateczny finał dziejów Nocnych Łowców, mam jednak nadzieję, że Cassandra Clare zrobi, co w jej mocy, i w zakończeniu historii zapewni swoim fanom ekscytującą jazdę bez trzymanki.


Miasto kości | Miasto popiołów | Miasto szkła | Miasto upadłych aniołów | Miasto zagubionych dusz | Miasto Niebiańskiego Ognia

I proszę, niech mi ktoś wyjaśni, dlaczego wydawnictwo nie zostawiło oryginalnych okładek...

28 komentarzy:

  1. W czwartek doczytałam ;) Ale w oczekiwaniu na tom następny jest jeszcze po drodze "Mechaniczna Księżniczka" a w wakacje ekranizacja pierwszego tomu wchodzi do kin. W porównaniu do lat poprzednich (seria przecież od 2009 na rynku) będzie się sporo działo :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Koniecznie muszę przeczytać:) powieść znajduje się na mojej liście priorytetów książkowych:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Też czekam na "Mechaniczną Księżniczkę" ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakoś jeszcze nie miałam okazji by sięgnąć po tę serię.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ostatnio zaczęłam sobie odświeżać wszystkie tomu od początku, dopiero później sięgnę po tę część. I to chyba jest mój sposób na doczekanie do 2014 roku ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Co się wszyscy nagle rzucili na tę książkę? To już trzecia jej recenzja którą widzę w tym tygodniu ;D To może oznaczać tylko jedno, seria naprawdę wciąga... ale mimo to na razie nie zamierzam jej czytać, nie ciągnie mnie do niej, nie wiem czemu :/

    OdpowiedzUsuń
  7. Jakoś nie ciągnie mnie do tej serii więc tym razem sobie daruję:)

    OdpowiedzUsuń
  8. @Cassin - Też czekam na ekranizację i "Mechaniczną księżniczkę", ale na kolejny tom i tak nie będzie łatwo czekać. ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Być może nie stać MAGa na kupno okładek, jakiś czas temu mieli większe kłopoty finansowe ale teraz chyba już ok.
    Ale też nad tym strasznie ubolewam...

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam twórczość pani Clare i już się nie mogę doczekać, aż dorwę tę część w łapy! :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Szczerze mówiąc nie znam tej serii i to chyba jednak historia nie dla mnie ;-) Chociaż gdybym przypadkiem miała okazję przeczytać, kto wie, może i mnie by wciągnął ten świat ;-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Mam mieszane uczucia do tej serii, bo każdy kolejny tom obniża loty, ale... czyta się wyśmienicie ;) A szósty tom będzie nosił tytuł Miasto Niebiańskiego Ognia :)

    OdpowiedzUsuń
  13. @Tirindeth - O tak, czyta się cudownie. Dzięki za informację, już uzupełniłam. :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Widziałam ją w mojej bibliotece. Mogłabyś mi coś polecić?
    Rozpoczęłam blogowanie i zależałoby mi żebyś zajrzała do mnie ponieważ nie lubię pisać sama dla siebie..
    Zapraszam http://wyznania--czytelniczki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam tę serię i czekam, aż książka w końcu wpadnie w moje łapki:)

    OdpowiedzUsuń
  16. JUż od dawna miałam ochotę na tą książkę, ale jakoś tak zleciało, że w końcu nie przeczytałam. Podczas świątecznej przerwy być może nadrobię :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  17. uwielbiam tą serię! niedawno skończyłam właśnie 5 część i jestem zachwycona. ;D

    OdpowiedzUsuń
  18. Czytałam trzy pierwsze tomy i również w moim sercu seria ma swoje specjalne miejsce. Bardzo podoba mi się świat i bohaterowie wykreowani przez panią Clare. Oczywiście przeczytam pozycję przez ciebie opisywaną, ale najpierw muszę dorwać tom 4 :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Muszę przeczytać tę serie. Na szczęści jest u mnie w bibliotece. Faktycznie, oryginalne okładki są dużo lepsze :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Już od dawna mam w planach całą serię, ale niestety kończy się jedynie na planowaniu :/

    OdpowiedzUsuń
  21. Przede mną jeszcze dwie części zanim sięgnę po tę, ale już się nie mogę doczekać.

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja już zakończyłam przygodę z tą serią. Uważam, że jest ogromnie infantylna i płytka, a język tekstu jest żenujący.

    OdpowiedzUsuń
  23. Uwielbiam "Diabelskie maszyny" tejże autorki :D Więc pewnie nikogo nie zadziwię jeżeli powiem, że na tę serię mam równie wielką ochotę. Mam też nadzieję, że w święta uda mi się zacząć swoją przygodę z "Darami Anioła" :D

    OdpowiedzUsuń
  24. Muszę w końcu zapoznać się z serią Dary anioła, bo zapowiada się ciekawie.

    OdpowiedzUsuń
  25. masz wspaniałego bloga! będzie mi miło jeśli spodoba Ci się mój i również go zaobserwujesz ;))

    OdpowiedzUsuń

Zanim napiszesz komentarz, zapoznaj się z całym postem.
Każdy komentarz wiele dla mnie znaczy, w miarę możliwości staram się na nie odpowiadać. Zachęcam do dyskusji! :)

Etykiety

Agatha Christie (1) Aisling Juanjuan Shen (1) Akademia Mitu (1) Akademia Wampirów (2) Akcent (1) Akurat (1) Albatros (2) Alexander Gordon Smith (1) Ally Condie (1) Alyson Noel (2) Amanda Hocking (1) Amazonka (1) Amber (12) Amie Kaufman (1) Amy Kathleen Ryan (1) Amy Meredith (1) Andy Weir (1) anime (1) Anja Snellman (1) Anne Bishop (1) Anne Cassidy (2) antyutopia (8) ArsMachina (2) Asia Bibi (1) Audeo (1) Bellona (1) Beth Revis (3) biografia (1) Bree Despain (3) Brodi Ashton (1) Bukowy Las (10) Bullet Books (1) C. R. Zafón (1) C. S. Lewis (1) C. W. Gortner (2) Carol Rifka Brunt (1) Carrie Ryan (1) Cassandra Clare (4) Celine Kiernan (3) Charlaine Harris (2) Charlee Fam (1) Charlotte Bronte (1) Chemiczne Światy (1) Christina Baker Kline (1) Claire North (1) Colleen Hoover (1) Colleen Houck (2) Cora Carmack (1) Córki Księżyca (1) Czarna owca (3) Czwarta strona (1) czytnik (1) Danielle L Jensen (1) Dary Anioła (2) Denise Kiernan (1) Diabelskie Maszyny (2) Diane Chamberlain (2) Dobrani (1) Dolnośląskie (14) Dorota Katende (1) Dreams (2) dystopia (1) Dziewczyny nie płaczą (1) e-book (1) E. Lockhart (1) Egmont (5) egzemplarz recenzencki (70) ekranizacja (2) Elizabeth Chandler (1) Elizabeth Gaskell (2) Emily Giffin (1) Emmy Laybourne (1) Erica Spindler (1) erotyczna (2) Esprit (4) Eve Silver (1) Fabryka słów (7) fantastyka (37) Federico Moccia (1) Feeria (2) film (3) Foka (1) Galeria Książki (5) Gra (1) GWF (4) GWP (1) Hakan Nesser (1) Hanna Cygler (1) Herkules Poirot (1) historyczne (3) horror (2) Initium (1) inne (22) Isabell Pfeiffer (1) J. K. Rowling (1) Jaguar (18) Jakub Ćwiek (1) Jana Frey (1) Janet Evanovich (3) Jennifer Clement (1) Jennifer E. Smith (1) Jennifer Estep (1) Jennifer Niven (1) Jenny Downham (1) Jessica Brody (1) Jo Nesbø (1) Joanna M. Chmielewska (2) Jodi Picoult (5) Joelle Charbonneau (1) John Green (1) John Lennon (1) John Marsden (4) Josephine Angelini (1) Julie Cross (1) Julie Kagawa (1) Jutro (4) Karol Lewandowski (1) Karolina Wilczyńska (1) karty (1) Katarzyna Zyskowska-Ignaciak (1) Katja Millay (1) Kelly Creagh (2) Kendare Blake (1) Kerstin Gier (3) Kevin Wilson (1) Kiera Cass (4) Kindle (1) Klątwa tygrysa (2) Kody Keplinger (1) konkurs (2) Królestwa Nashiry (1) kryminał (6) Książnica (2) L. A. Weatherly (1) Las Zębów i Rąk (1) Lauren Barnholdt (1) Lauren DeStefano (1) Lauren Kate (1) Lauren Oliver (4) Legenda (1) Libba Bray (2) Licia Troisi (1) Lisa Renee Jones (2) Lisa Scottoline (1) literatura faktu (3) literatura polska (24) literatura zagraniczna (216) Lois Lowry (1) losowanie (1) Lubimy Czytać (1) Lucy Ferriss (1) Lynne Ewing (1) Mag (7) Maggie Stiefvater (1) Mak Verlag (1) Mała Kurka (2) Mara Dyer (2) Mari Jungstedt (1) Marianne Curley (1) Marie Lu (1) Marie Rutkoski (1) Marissa Meyer (1) Mark Blake (1) Marquez (1) Marta Stefaniak (1) Matras (4) Mats Strandberg (1) Max Brooks (1) Meagan Spooner (1) Media Rodzina (1) Megan Whalen Turner (2) Melinda Salisbury (1) Melissa de la Cruz (1) MG (6) Michael Grant (1) Michelle Corasanti (1) Michelle Hodkin (2) Mira (5) młodzieżowe (10) Monument 14 (1) Moondrive (3) Morgan Matson (1) Muza (5) muzyka (1) Na Kanapie (1) Nalini Singh (2) Naomi Novik (1) Nasza Księgarnia (7) Nevermore (2) new adult (1) Nicholas Sparks (2) Nieśmiertelni (1) Niezgodna (1) Niezwyciężona (1) Nina Reichter (1) non fiction (1) Novae Res (9) nowości i zapowiedzi (1) obyczajowe (23) Olga Rudnicka (1) Orphan black (1) Oscar Wilde (1) Otwarte (16) Papierowy Księżyc (2) Papierowy Motyl (1) Paradoks (2) Pascal (2) Penguin (1) Piąta fala (1) po angielsku (1) podsumowanie (24) Poligraf (1) poradnik (2) postapokaliptyczna (4) Promic (1) Prószyński i S-ka (32) przygodowe (1) Publicat (13) PWN (1) Querida poleca (1) Rachel Ward (1) Rainbow Rowell (1) Rebecca Donovan (1) Rebis (5) rekomendacje (1) Remi (1) Replika (2) Richelle Mead (3) Rick Riordan (1) Rick Yancey (1) Robin Bridges (1) Saga księżycowa (1) Samanta Shannon (1) Sandra Gulland (1) Sara B. Elfgren (1) Sara Grant (1) Sara Shepard (1) Sarah J. Maas (1) Sarah J. Mass (1) Sarah Waters (1) science fiction (2) serial (2) Simon & Schuster (1) Solomon Northup (1) Sonia Draga (1) Sophie Hannah (1) SQN (4) Stentor (2) Stephanie Perkins (1) Stephen Chbosky (1) Stephen King (2) stosik (37) Strażnicy Veridianu (1) Studio Astropsychologii (1) survival (1) Szklany tron (2) Sztukateria (14) Świat książki (4) tag (2) Tahereh Mafi (1) Tammara Webber (2) Tania książka (1) Telbit (1) The Beatles (1) thriller (1) Tricia Rayburn (1) Trylogia czasu (3) Trylogia Moorehawke (3) Upadli (1) Uroboros (3) Veronica Roth (3) W. A. B. (1) W.A.B (1) Weltbild (1) Wilga (3) Włóczykijka (5) Woblink (2) Wydawnictwo Literackie (1) wymianka (1) wyzwanie (1) YA! (4) young adult (13) Young adults (4) Yrsa Sigurdardottir (1) z bibliotecznej półki (8) z własnej półki (79) zapowiedzi (8) Zielona sowa (3) Znak (7) zombie (1) Zysk i S-ka (2) Żelazny Dwór (1)