wtorek, 30 października 2012

Lisa Scottoline - "Spójrz mi w oczy"



Ellen Gleeson to zadowolona z życia kobieta. Ma cudownego adoptowanego synka i wspaniałą pracę. Pewnego dnia dzieje się coś, co wywraca cały jej świat do góry nogami. W skrzynce pocztowej Ellen znajduje ulotkę informującą o poszukiwaniach uprowadzonego przed laty chłopca. Kobieta prawdopodobnie nie zwróciłaby na broszurę większej uwagi, gdyby nie to, że ze zdjęcia patrzy na nią dziecko łudząco podobne do jej syna. Dziennikarska dociekliwość nie pozwala Ellen porzucić tej sprawy, co w efekcie prowadzi do wstrząsającego finału.
„Złe rzeczy są jak fale. Zawsze będą się nam przytrafiać i nikt nic na to nie poradzi. To część życia, tak samo jak fale są częścią oceanu. Jeśli stoisz na brzegu, nigdy nie wiesz, kiedy nadpłyną. Ale nadpłyną. Trzeba tylko pamiętać, żeby po każdej z nich wynurzać się z powrotem na powierzchnię, to wszystko.”
„Spójrz mi w oczy” to niezwykle emocjonalna powieść, wręcz grająca na uczuciach czytelnika. Autorka co i rusz odkrywa kolejne fakty, pomagające w rozwikłaniu zagadki, lecz na wiele spraw trudno jest wpaść przed główną bohaterką. Tej książki się nie czyta, ją się po prostu połyka. Akcja nieprzerwanie mknie do przodu, nie zwalniając ani na chwilę.

Sporym plusem całej historii jest jej nieprzewidywalność. Choć paru kwestii można domyślić się samemu, to i tak spora ich część pozostaje tajemnicą aż do ostatnich stron. Sprawiło to, że z niecierpliwością przewracałam kolejne strony, zachodząc w głowę, jakie zakończenie zaserwuje Lisa Scottoline.

Powód, dla którego postanowiłam zapoznać się z tym utworem, jest - przyznaję - dość banalny. Gdy po raz pierwszy spojrzałam na przyciągającego wzrok chłopca z okładki, wiedziałam, że zwyczajnie muszę tę książkę przeczytać. Dodatkowym atutem przemawiającym za daniem szansy tej powieści była rekomendacja Jodi Picoult i intrygujący opis. Cóż, według mnie to pozycja skazana na sukces.

Główna bohaterka wzbudziła we mnie sporo uczuć - z pewnym zdziwieniem przyznam, że tych pozytywnych. Rzadko się zdarza, by udało mi się polubić postać literacką niemalże w chwili, w której pojawia się na kartach danego utworu, ale w tym przypadku właśnie tak się stało. Ellen to postać silna, nieugięta, podążająca za głosem serca nawet wtedy, kiedy wszyscy twierdzą, że jest w błędzie. Podobało mi się to, że młoda dziennikarka potrafiła postawić wszystko na jedną kartę, by dokonać tego, na czym zależało jej najbardziej.
„Doświadczenie nauczyło ją, że milczenie to często pytanie, na które najtrudniej znaleźć odpowiedź.”
Powieść spod pióra Lisy Scottoline jest przemyślana i napisana przyjemnym w odbiorze językiem. To mieszanka gatunków, do których autorce udało się zgrabnie wpleść również drugoplanowy wątek miłosny. „Spójrz mi w oczy” idealnie trafiło w mój gust, fundując kilka godzin rozrywki i wiele emocji. Od tej pory będę bacznie rozglądać się za którąś z książek Scottoline, gdyż ma ona wszelkie podstawy do tego, by stać się jedną z moich ulubionych pisarek.

Za książkę dziękuję Wydawnictwu Prószyński i S-ka.

Spójrz mi w oczy jest również dostępne tutaj.

16 komentarzy:

  1. Książka już za mną i bardzo mi się podobała:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Powieść mam w planach, jednak przed jej zakupem i szczerym postanowieniem powstrzymywały mnie moje obawy. Po przeczytaniu Twojej recenzji, stwierdzam iż powieść po prostu muszę przeczytać w najbliższym czasie! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę się z nią koniecznie zapoznać.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zapowiada się bardzo ciekawie:) Chętnie przeczyta jeżeli tylko będę miała taką okazję:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam tak samo jak Ty, jeśli chodzi o okładki. Szkoda jedynie, że to nie zawsze się sprawdza ;( Ale książka wydała mi się interesująca i trochę z dreszczykiem niepewności ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam jedną z książek autorki na swojej półce ale nie miałam jeszcze okazji jej czytać (krąży po rodzinie). "Spójrz mi w oczy" bardzo mnie intryguje :)

    OdpowiedzUsuń
  7. To dziecko z okładki mnie rozczula! Po książkę chętnie sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Okładka faktycznie jest hipnotyzująca, do tego ciekawa treść, to może być naprawdę dobra lektura:)

    Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  9. czekam aż ksiażka dostanie się w moje ręce :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Ach, te oczy.... chyba jednak ją przeczytać :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Te oczyska na okładce aż się proszą, żeby w nie spoglądać! Chciałabym, aby ta książka wpadła w moje ręce!

    OdpowiedzUsuń
  12. Czytałam i moje zdanie na temat tej książki jest takie samo jak Twoje ;)
    "Ocal mnie" tej autorki, również wydaje się obiecujące ale nie wiem kiedy po to sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  13. Dam się namówić na lekturę. Niech tylko trafi w moje łapki :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Piękna okładka to po pierwsze. Nas samą historią się zastanowię czy warto się zapoznać ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Myślę, że przeczytam ;)

    www.recenzje-cherry.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Muszę koniecznie zabrać się za tę książkę.
    I to błagalne , hipnotyzujące spojrzenie chłopca na okładce... ;)
    Pozdrawiam . ;)

    OdpowiedzUsuń

Zanim napiszesz komentarz, zapoznaj się z całym postem.
Każdy komentarz wiele dla mnie znaczy, w miarę możliwości staram się na nie odpowiadać. Zachęcam do dyskusji! :)

Etykiety

Agatha Christie (1) Aisling Juanjuan Shen (1) Akademia Mitu (1) Akademia Wampirów (2) Akcent (1) Akurat (1) Albatros (2) Alexander Gordon Smith (1) Ally Condie (1) Alyson Noel (2) Amanda Hocking (1) Amazonka (1) Amber (12) Amie Kaufman (1) Amy Kathleen Ryan (1) Amy Meredith (1) Andy Weir (1) anime (1) Anja Snellman (1) Anne Bishop (1) Anne Cassidy (2) antyutopia (8) ArsMachina (2) Asia Bibi (1) Audeo (1) Bellona (1) Beth Revis (3) biografia (1) Bree Despain (3) Brodi Ashton (1) Bukowy Las (10) Bullet Books (1) C. R. Zafón (1) C. S. Lewis (1) C. W. Gortner (2) Carol Rifka Brunt (1) Carrie Ryan (1) Cassandra Clare (4) Celine Kiernan (3) Charlaine Harris (2) Charlee Fam (1) Charlotte Bronte (1) Chemiczne Światy (1) Christina Baker Kline (1) Claire North (1) Colleen Hoover (1) Colleen Houck (2) Cora Carmack (1) Córki Księżyca (1) Czarna owca (3) Czwarta strona (1) czytnik (1) Danielle L Jensen (1) Dary Anioła (2) Denise Kiernan (1) Diabelskie Maszyny (2) Diane Chamberlain (2) Dobrani (1) Dolnośląskie (14) Dorota Katende (1) Dreams (2) dystopia (1) Dziewczyny nie płaczą (1) e-book (1) E. Lockhart (1) Egmont (5) egzemplarz recenzencki (70) ekranizacja (2) Elizabeth Chandler (1) Elizabeth Gaskell (2) Emily Giffin (1) Emmy Laybourne (1) Erica Spindler (1) erotyczna (2) Esprit (4) Eve Silver (1) Fabryka słów (7) fantastyka (37) Federico Moccia (1) Feeria (2) film (3) Foka (1) Galeria Książki (5) Gra (1) GWF (4) GWP (1) Hakan Nesser (1) Hanna Cygler (1) Herkules Poirot (1) historyczne (3) horror (2) Initium (1) inne (22) Isabell Pfeiffer (1) J. K. Rowling (1) Jaguar (18) Jakub Ćwiek (1) Jana Frey (1) Janet Evanovich (3) Jennifer Clement (1) Jennifer E. Smith (1) Jennifer Estep (1) Jennifer Niven (1) Jenny Downham (1) Jessica Brody (1) Jo Nesbø (1) Joanna M. Chmielewska (2) Jodi Picoult (5) Joelle Charbonneau (1) John Green (1) John Lennon (1) John Marsden (4) Josephine Angelini (1) Julie Cross (1) Julie Kagawa (1) Jutro (4) Karol Lewandowski (1) Karolina Wilczyńska (1) karty (1) Katarzyna Zyskowska-Ignaciak (1) Katja Millay (1) Kelly Creagh (2) Kendare Blake (1) Kerstin Gier (3) Kevin Wilson (1) Kiera Cass (4) Kindle (1) Klątwa tygrysa (2) Kody Keplinger (1) konkurs (2) Królestwa Nashiry (1) kryminał (6) Książnica (2) L. A. Weatherly (1) Las Zębów i Rąk (1) Lauren Barnholdt (1) Lauren DeStefano (1) Lauren Kate (1) Lauren Oliver (4) Legenda (1) Libba Bray (2) Licia Troisi (1) Lisa Renee Jones (2) Lisa Scottoline (1) literatura faktu (3) literatura polska (24) literatura zagraniczna (216) Lois Lowry (1) losowanie (1) Lubimy Czytać (1) Lucy Ferriss (1) Lynne Ewing (1) Mag (7) Maggie Stiefvater (1) Mak Verlag (1) Mała Kurka (2) Mara Dyer (2) Mari Jungstedt (1) Marianne Curley (1) Marie Lu (1) Marie Rutkoski (1) Marissa Meyer (1) Mark Blake (1) Marquez (1) Marta Stefaniak (1) Matras (4) Mats Strandberg (1) Max Brooks (1) Meagan Spooner (1) Media Rodzina (1) Megan Whalen Turner (2) Melinda Salisbury (1) Melissa de la Cruz (1) MG (6) Michael Grant (1) Michelle Corasanti (1) Michelle Hodkin (2) Mira (5) młodzieżowe (10) Monument 14 (1) Moondrive (3) Morgan Matson (1) Muza (5) muzyka (1) Na Kanapie (1) Nalini Singh (2) Naomi Novik (1) Nasza Księgarnia (7) Nevermore (2) new adult (1) Nicholas Sparks (2) Nieśmiertelni (1) Niezgodna (1) Niezwyciężona (1) Nina Reichter (1) non fiction (1) Novae Res (9) nowości i zapowiedzi (1) obyczajowe (23) Olga Rudnicka (1) Orphan black (1) Oscar Wilde (1) Otwarte (16) Papierowy Księżyc (2) Papierowy Motyl (1) Paradoks (2) Pascal (2) Penguin (1) Piąta fala (1) po angielsku (1) podsumowanie (24) Poligraf (1) poradnik (2) postapokaliptyczna (4) Promic (1) Prószyński i S-ka (32) przygodowe (1) Publicat (13) PWN (1) Querida poleca (1) Rachel Ward (1) Rainbow Rowell (1) Rebecca Donovan (1) Rebis (5) rekomendacje (1) Remi (1) Replika (2) Richelle Mead (3) Rick Riordan (1) Rick Yancey (1) Robin Bridges (1) Saga księżycowa (1) Samanta Shannon (1) Sandra Gulland (1) Sara B. Elfgren (1) Sara Grant (1) Sara Shepard (1) Sarah J. Maas (1) Sarah J. Mass (1) Sarah Waters (1) science fiction (2) serial (2) Simon & Schuster (1) Solomon Northup (1) Sonia Draga (1) Sophie Hannah (1) SQN (4) Stentor (2) Stephanie Perkins (1) Stephen Chbosky (1) Stephen King (2) stosik (37) Strażnicy Veridianu (1) Studio Astropsychologii (1) survival (1) Szklany tron (2) Sztukateria (14) Świat książki (4) tag (2) Tahereh Mafi (1) Tammara Webber (2) Tania książka (1) Telbit (1) The Beatles (1) thriller (1) Tricia Rayburn (1) Trylogia czasu (3) Trylogia Moorehawke (3) Upadli (1) Uroboros (3) Veronica Roth (3) W. A. B. (1) W.A.B (1) Weltbild (1) Wilga (3) Włóczykijka (5) Woblink (2) Wydawnictwo Literackie (1) wymianka (1) wyzwanie (1) YA! (4) young adult (13) Young adults (4) Yrsa Sigurdardottir (1) z bibliotecznej półki (8) z własnej półki (79) zapowiedzi (8) Zielona sowa (3) Znak (7) zombie (1) Zysk i S-ka (2) Żelazny Dwór (1)