środa, 19 września 2012

Richelle Mead - "Pocałunek cienia"



Po śmierci Masona Rose nie może pozbyć się dręczącego ją poczucia winy. Dziewczyna jest pewna, że to przez nią chłopak stracił życie. Na domiar złego dampirzyca zaczyna widzieć duchy, pojawiające się wokół niej w najmniej spodziewanych momentach. W Akademii rozpoczyna się czas zajęć polowych, podczas których kandydaci na przyszłych strażników mogą wykazać się nabytymi przez lata umiejętnościami. Rose ma nadzieję, że ćwiczenia uwolnią ją od ponurych myśli i męczących ją zjaw. Nastolatka obawia się, iż zaczyna popadać w szaleństwo, podobnie jak Anna, przyjaciółka świętego Władimira - również naznaczona tajemniczym pocałunkiem cienia.

Rose Hathaway to jedna z moich ulubionych postaci. To silna, niezależna osoba, niezwykle impulsywna, o ciętym języku. Za sprawą nieokiełznanego temperamentu, dziewczyna nieustannie wpada w tarapaty, niejednokrotnie z własnej winy. Jednocześnie bohaterka jest gotowa do poświęceń. Dla najbliższych zrobiłaby niemal wszystko, broniąc ich za wszelką cenę.

Poprzednie dwa tomy Akademii Wampirów bardzo przypadły mi do gustu. Mimo wszystko nieco obawiałam się lektury kolejnej części - głównie dlatego, że znałam już zakończenie i wolałam żyć z pewną nadzieją, że losy postaci potoczą się jednak inaczej. Niestety tak się nie stało, a ostatnie strony książki wywołały we mnie masę uczuć i sprawiły, że z pewnością jak najszybciej sięgnę po kontynuację.

Język, jakim pisana jest seria, zdecydowanie stanowi plus. Utwór czyta się niesamowicie szybko, aż niepostrzeżenie dociera się do ostatniej strony. Nie ma czasu na chwilę wytchnienia, ponieważ akcja pędzi z zawrotną prędkością, nie pozwalając na oderwanie się od lektury.

Jak już wcześniej wspomniałam, zdecydowanie polubiłam Rose. Nie ukrywam, że moją sympatię już w pierwszej części zdobył Dymitr, obiekt uczuć młodej dampirzycy. Poza tym na uwagę zasługują też Lissa, Christian i Adrian. Bohaterowie stanowią atut tej historii, gdyż znajdą się tu tacy, których po prostu nie sposób polubić jak i ci, którzy z miejsca wkradają się do serca.

„Pocałunek cienia” to opowieść pełna niespodziewanych zwrotów akcji i nieoczekiwanych rozwiązań. Ponadto zakończenie wywołuje mnóstwo emocji, sprawiając, że wręcz nie można doczekać się kolejnego tomu. Polecam tę serię wszystkim, którzy choć na chwilę chcą oderwać się od rzeczywistości i spędzić czas w towarzystwie twardej i charyzmatycznej bohaterki.


Akademia wampirów | W szponach mrozu | Pocałunek cienia | Przysięga krwi | W mocy ducha | Ostatnie poświęcenie

23 komentarze:

  1. Na razie pas. Nie moje klimaty. ale może kiedyś... Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie mój klimat, ale mam koleżankę, której polecę całą serię :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cała seria już za mną i szczerze powiedziawszy ten tom oraz pierwszy nie zrobiły na mnie zbytnio wrażenia - za to ostatni jak najbardziej

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie skończyłam czytać pierwszą część i jestem zauroczona. Dobrze, że mam pod ręką drugą, bo nie wytrzymałabym tego czekania;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Wczoraj przeczytałam <3 A dzisiaj do mojego domu trafiła książka "Kroniki krwi" :)
    Lissy nie lubię, jest dla mnie za delikatną osobą (takie mam co do niej odczucie). Za to uwielbiam Dymitra (<3), Christiana i Masona (za życia, oczywiście)!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja również miałam pozytywne odczucia po tej serii i jak Ty lubię język, jakim posługuje się Mead.

    OdpowiedzUsuń
  7. Jeszcze nie miałam okazji, aby trafić na książki z serii Akademii Wampirów, ale z pewnością przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie czytałam jeszcze ani jednej książki z tej serii, ale Rose rzeczywiście wydaje się być świetną bohaterką... A jak już polubi się którąś z postaci to ciężko odstawić lekturę na bok :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Musze nadrobić zaległości.

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam "Akademię Wampirów"! :) Adrian jest niesamowity! To mój ulubiony bohater serii i chyba w ogóle! :D A Rose jest jedną z lepszych głównych bohaterek, jakie znam :) Świetnie prowadzi narrację. Jest postacią dominującą, nie da się jej przegapić, nawet jeśli w jakimś wątku nie jest na "pierwszym miejscu" ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja na razie wampirki odpuszczę :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Czytałam, serię uwielbiam i wrócę do niej zapewne nie raz ^^

    OdpowiedzUsuń
  13. Muszę się zabrać za te książki, bo kocham panią Mead :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Słyszałam ale nie czytałam :) I w najbliższej przyszłości nie będe ale zawsze z przyjemnością przeczytam kolejną recenzję ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Muszę się kiedyś zabrać za dokończenie tej serii :)

    OdpowiedzUsuń
  16. moze kiedys przeczytam cala serie:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Seria nadal pozostaje jedynie w strefie planów czytelniczych. Jednak mam nadzieję, że w końcu uda mi się to zmienić. Muszę tylko swoje odczekać w kolejce do bibliotecznego egzemplarza :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Witam! Dziękuję za odwiedziny..:) To prawda, film nie dorównuje książce ale również dla porównania warto go zobaczyć.:P

    Zainteresowała mnie Richelle Mead - "Pocałunek cienia". Ciekawy opis i zachęcająca okładka :) Może warto byłoby po nią sięgnąć :P Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Skończyłam tą serię na czwartej części i nie wiedząc czemu, nie chce mi się jej kontynuować. Ale nic na siłę, może kiedyś mnie najdzie xD

    OdpowiedzUsuń
  20. Kontynuację bardzo polecam, warto. :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Kiedyś chciałam czytać tę serię. Obecnie szal na wampiry mi minął, więc na razie ją sobie odpuszczę.

    OdpowiedzUsuń

Zanim napiszesz komentarz, zapoznaj się z całym postem.
Każdy komentarz wiele dla mnie znaczy, w miarę możliwości staram się na nie odpowiadać. Zachęcam do dyskusji! :)

Etykiety

Agatha Christie (1) Aisling Juanjuan Shen (1) Akademia Mitu (1) Akademia Wampirów (2) Akcent (1) Akurat (1) Albatros (2) Alexander Gordon Smith (1) Ally Condie (1) Alyson Noel (2) Amanda Hocking (1) Amazonka (1) Amber (12) Amie Kaufman (1) Amy Kathleen Ryan (1) Amy Meredith (1) Andy Weir (1) anime (1) Anja Snellman (1) Anne Bishop (1) Anne Cassidy (2) antyutopia (8) ArsMachina (2) Asia Bibi (1) Audeo (1) Bellona (1) Beth Revis (3) biografia (1) Bree Despain (3) Brodi Ashton (1) Bukowy Las (10) Bullet Books (1) C. R. Zafón (1) C. S. Lewis (1) C. W. Gortner (2) Carol Rifka Brunt (1) Carrie Ryan (1) Cassandra Clare (4) Celine Kiernan (3) Charlaine Harris (2) Charlee Fam (1) Charlotte Bronte (1) Chemiczne Światy (1) Christina Baker Kline (1) Claire North (1) Colleen Hoover (1) Colleen Houck (2) Cora Carmack (1) Córki Księżyca (1) Czarna owca (3) Czwarta strona (1) czytnik (1) Danielle L Jensen (1) Dary Anioła (2) Denise Kiernan (1) Diabelskie Maszyny (2) Diane Chamberlain (2) Dobrani (1) Dolnośląskie (14) Dorota Katende (1) Dreams (2) dystopia (1) Dziewczyny nie płaczą (1) e-book (1) E. Lockhart (1) Egmont (5) egzemplarz recenzencki (70) ekranizacja (2) Elizabeth Chandler (1) Elizabeth Gaskell (2) Emily Giffin (1) Emmy Laybourne (1) Erica Spindler (1) erotyczna (2) Esprit (4) Eve Silver (1) Fabryka słów (7) fantastyka (37) Federico Moccia (1) Feeria (2) film (3) Foka (1) Galeria Książki (5) Gra (1) GWF (4) GWP (1) Hakan Nesser (1) Hanna Cygler (1) Herkules Poirot (1) historyczne (3) horror (2) Initium (1) inne (22) Isabell Pfeiffer (1) J. K. Rowling (1) Jaguar (18) Jakub Ćwiek (1) Jana Frey (1) Janet Evanovich (3) Jennifer Clement (1) Jennifer E. Smith (1) Jennifer Estep (1) Jennifer Niven (1) Jenny Downham (1) Jessica Brody (1) Jo Nesbø (1) Joanna M. Chmielewska (2) Jodi Picoult (5) Joelle Charbonneau (1) John Green (1) John Lennon (1) John Marsden (4) Josephine Angelini (1) Julie Cross (1) Julie Kagawa (1) Jutro (4) Karol Lewandowski (1) Karolina Wilczyńska (1) karty (1) Katarzyna Zyskowska-Ignaciak (1) Katja Millay (1) Kelly Creagh (2) Kendare Blake (1) Kerstin Gier (3) Kevin Wilson (1) Kiera Cass (4) Kindle (1) Klątwa tygrysa (2) Kody Keplinger (1) konkurs (2) Królestwa Nashiry (1) kryminał (6) Książnica (2) L. A. Weatherly (1) Las Zębów i Rąk (1) Lauren Barnholdt (1) Lauren DeStefano (1) Lauren Kate (1) Lauren Oliver (4) Legenda (1) Libba Bray (2) Licia Troisi (1) Lisa Renee Jones (2) Lisa Scottoline (1) literatura faktu (3) literatura polska (24) literatura zagraniczna (216) Lois Lowry (1) losowanie (1) Lubimy Czytać (1) Lucy Ferriss (1) Lynne Ewing (1) Mag (7) Maggie Stiefvater (1) Mak Verlag (1) Mała Kurka (2) Mara Dyer (2) Mari Jungstedt (1) Marianne Curley (1) Marie Lu (1) Marie Rutkoski (1) Marissa Meyer (1) Mark Blake (1) Marquez (1) Marta Stefaniak (1) Matras (4) Mats Strandberg (1) Max Brooks (1) Meagan Spooner (1) Media Rodzina (1) Megan Whalen Turner (2) Melinda Salisbury (1) Melissa de la Cruz (1) MG (6) Michael Grant (1) Michelle Corasanti (1) Michelle Hodkin (2) Mira (5) młodzieżowe (10) Monument 14 (1) Moondrive (3) Morgan Matson (1) Muza (5) muzyka (1) Na Kanapie (1) Nalini Singh (2) Naomi Novik (1) Nasza Księgarnia (7) Nevermore (2) new adult (1) Nicholas Sparks (2) Nieśmiertelni (1) Niezgodna (1) Niezwyciężona (1) Nina Reichter (1) non fiction (1) Novae Res (9) nowości i zapowiedzi (1) obyczajowe (23) Olga Rudnicka (1) Orphan black (1) Oscar Wilde (1) Otwarte (16) Papierowy Księżyc (2) Papierowy Motyl (1) Paradoks (2) Pascal (2) Penguin (1) Piąta fala (1) po angielsku (1) podsumowanie (24) Poligraf (1) poradnik (2) postapokaliptyczna (4) Promic (1) Prószyński i S-ka (32) przygodowe (1) Publicat (13) PWN (1) Querida poleca (1) Rachel Ward (1) Rainbow Rowell (1) Rebecca Donovan (1) Rebis (5) rekomendacje (1) Remi (1) Replika (2) Richelle Mead (3) Rick Riordan (1) Rick Yancey (1) Robin Bridges (1) Saga księżycowa (1) Samanta Shannon (1) Sandra Gulland (1) Sara B. Elfgren (1) Sara Grant (1) Sara Shepard (1) Sarah J. Maas (1) Sarah J. Mass (1) Sarah Waters (1) science fiction (2) serial (2) Simon & Schuster (1) Solomon Northup (1) Sonia Draga (1) Sophie Hannah (1) SQN (4) Stentor (2) Stephanie Perkins (1) Stephen Chbosky (1) Stephen King (2) stosik (37) Strażnicy Veridianu (1) Studio Astropsychologii (1) survival (1) Szklany tron (2) Sztukateria (14) Świat książki (4) tag (2) Tahereh Mafi (1) Tammara Webber (2) Tania książka (1) Telbit (1) The Beatles (1) thriller (1) Tricia Rayburn (1) Trylogia czasu (3) Trylogia Moorehawke (3) Upadli (1) Uroboros (3) Veronica Roth (3) W. A. B. (1) W.A.B (1) Weltbild (1) Wilga (3) Włóczykijka (5) Woblink (2) Wydawnictwo Literackie (1) wymianka (1) wyzwanie (1) YA! (4) young adult (13) Young adults (4) Yrsa Sigurdardottir (1) z bibliotecznej półki (8) z własnej półki (79) zapowiedzi (8) Zielona sowa (3) Znak (7) zombie (1) Zysk i S-ka (2) Żelazny Dwór (1)