czwartek, 16 sierpnia 2012

Nalini Singh - "W niewoli zmysłów"



Każdego dnia wypełnia Cię pustka. Nic nie czujesz; nie wiesz, co to miłość, złość czy radość. Przy podejmowaniu decyzji nie kierujesz się emocjami, nie cierpisz, kiedy ktoś umrze. Jesteś oazą spokoju w praktycznie każdym momencie. Twój podstawowy cel to osiągnąć jak najwięcej. Pniesz się po szczeblach kariery, bez wahania idąc po trupach do celu - niekoniecznie w przenośni.

Jest rok 2079. Na świecie żyją trzy rasy: Psi, zmiennokształtni i ludzie. Ci pierwsi, na skutek programu zwanego Ciszą, zostali pozbawieni wszelkich uczuć. Dzięki swej inteligencji i możliwości chłodnej oceny sytuacji, szybko stali się liderami w polityce i biznesie. Posiadają również wiele zdolności, takich jak telepatia czy telekineza. Zmienni - pół zwierzęta, pół ludzie - stanowią ich prawie idealne przeciwieństwo. Bardzo emocjonalni, choć równie sprytni, gotowi oddać życie za rodzinę. Wszystkie rasy żyją w spokoju obok siebie - do czasu. Okazuje się, że na ulicach miasta grasuje seryjny morderca, który na cel obiera zmiennokształtnych - a ci z kolei zrobią wszystko, by chronić tych, których kochają.
„W swojej Ciszy Psi są doskonali.”
Sascha Duncan to młoda kobieta, przedstawicielka Psi. Jest jednak inna od pozostałych, całe życie starannie ukrywa swą odmienność. Pewnego dnia, podczas swojego pierwszego biznesowego zadania, poznaje Lucasa Huntera, zmiennokształtnego, który budzi w niej nieznane dotąd uczucia. Sascha jest pełna strachu, że jej długo skrywany sekret w końcu wyjdzie na jaw. Psi, którzy choć trochę odstają od innych, są poddawani „rehabilitacji” - czyli wymazaniu osobowości. Kobieta ma zamiar trzymać się z daleka od zmiennego, lecz nie jest to takie proste: szczególnie, że Sascha może być jedyną osobą zdolną powstrzymać zabójcę.

„W niewoli zmysłów” stanowi pierwszą część wielotomowej serii, której autorką jest ceniona pisarka romansów paranormalnych, Nalini Singh. Jej książki często znajdują się na listach bestsellerów, wielokrotnie były też nagradzane.

Do tej powieści podchodziłam dość ostrożnie. Zupełnie nie wiedziałam, czego mam się spodziewać, zwłaszcza, że było to moje pierwsze spotkanie z tą autorką. Nie byłam przekonana, czy uda jej się wymyślić coś nowego - w końcu obecnie historii typu paranormal romance jest mnóstwo. W końcu zabrałam się za czytanie, z każdym zdaniem coraz bardziej wsiąkając w wykreowany przez Singh świat.

„W niewoli zmysłów” to opowieść, która naprawdę pozytywnie mnie zaskoczyła. Historia, którą przedstawia autorka, jest jak powiew świeżości wśród romansów paranormalnych. Alternatywna rzeczywistość została stworzona z dbałością o szczegóły, a główni bohaterowie budzą sympatię. Nie brak również momentów, w których z niecierpliwością przekręca się kolejne kartki.

Jest to lekka, przyjemna książka, w sam raz na letnie popołudnie. Polecam ją głównie osobom, które potrzebują chwili relaksu - ciekawy świat i interesujący bohaterowie z całą pewnością nie pozwolą się nudzić. Nie mogę się doczekać, kiedy sięgnę po kolejne tomy tej serii, a Was zachęcam, byście zrobili to samo.

W niewoli zmysłów | W ogniu uczuć | W objęciach lodu

Książkę można nabyć w księgarni Gandalf.

23 komentarze:

  1. Słyszałam o niej i nie byłam do końca przekonana czy warto po nią sięgnąć. Jednak Twoja recenzja mnie przekonała i jak będę miała okazję to książkę na pewno przeczytam :) Zapowiada się naprawdę ciekawie...

    OdpowiedzUsuń
  2. Przeczytałam dwie pierwsze części i jestem bardzo pozytywnie zaskoczona tą serię. Oby tak dalej:))

    OdpowiedzUsuń
  3. Książka naprawdę okej, chociaż moim zdaniem szału nie było ;) Czytałam także drugą część, ale nie wiem czy sięgnę po trzecią, chociaż jeśli wpadnie mi w ręce to kto wie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo chce poznać tę serię, gdyż ogólny zarys fabuły już mnie szalenie intryguje i wierzę, że cała treść także przypadnie mi do gustu.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie jestem fanką tego gatunku - nawet mnie odrzuca. Jednak tę książkę z chęcią bym przeczytała. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam książkę "W ogniu uczuć", która od bardzo dawna czeka na przeczytanie. Szczerze mówiąc, po tej serii nie spodziewałam się niczego innego, niż to co wyszczególniłaś w swojej recenzji.

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie słyszałam o tej serii, ale po Twojej recenzji z chęcią bym po nią sięgnęła.:)

    OdpowiedzUsuń
  8. O, coś dla mnie :) I do tego seria, czyli na jednej lektura nie musi się skończyć... już szukam. Nie wiem czy dobrze mi się kojarzy ale zamysł (poza zmiennokształtnymi) odrobinę mi film Equilibrium i książkę Delirium przypomina... może być ciekawie. Dziękuję za zwrócenie uwagi. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. :D i nie muszę daleko szukać - już zamówiłam w bibliotece - nie ma jak egzemplarz obowiązkowy - hip hip hura ;) P.S. nie wiem dlaczego jakąś taka rozentuzjazmowana dzisiaj jestem... ale co tam ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ech, tak czytałam i czytałam, już zaczęłam się przekonywać i nagle: "„W niewoli zmysłów” stanowi pierwszą część wielotomowej serii"... ja nie wiem, czy nie można już wydać naprawdę dobrego JEDNEGO tomu? :/

    OdpowiedzUsuń
  11. Niespecjalnie przyciąga mnie ta seria i ta autorka :(

    OdpowiedzUsuń
  12. Idealna książka, by się zrelaksować ;) Już od jakiegoś czasu nie sięgałam po tej gatunek, trzeba w końcu to zmienić.

    OdpowiedzUsuń
  13. znów widzę coś w sam raz dla mnie, co mogłoby mi się spodobać:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Słyszałam dużo o książce, ale ja jak na razie odpuszczę :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Myślę nad rozpoczęciem tej serii :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Kompletnie nie ciągnie mnie do tej książki. Fabuła w żadnym stopniu do mnie nie przemawia ani nie zachęca. Daruję sobie tę serię.

    OdpowiedzUsuń
  17. Zaciekawiłaś mnie :) Gdzieś już widziałam tą książkę, ale nie zwróciłam na nią szczególniej uwagi, ale teraz myślę, że gdy znajdę ją w bibliotece to z chęcią przeczytam :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Czytając niektóre recenzje dochodzę do wniosku, że powinnam spróbować i udać się do innej półki z książkami. Zobaczymy. Może zaliczę udane podejście. :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  19. Hmmm chciaalbym zapoznać się z tą serią. Wcześniej o niej nie słyszałam. ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Przyznam, że nie słyszałam dotąd o niej i czuję się zaintrygowana. Wydaje się oryginalna. Tylko trochę przeraża mnie określenie 'wielotomowa'... Ostatnio ciągle zaczynam czytać jakieś nowe serie a rzadko jakieś kończę. Ale ten tytuł i tak postaram się zapamiętać na przyszłość ;)

    OdpowiedzUsuń

Zanim napiszesz komentarz, zapoznaj się z całym postem.
Każdy komentarz wiele dla mnie znaczy, w miarę możliwości staram się na nie odpowiadać. Zachęcam do dyskusji! :)

Etykiety

Agatha Christie (1) Aisling Juanjuan Shen (1) Akademia Mitu (1) Akademia Wampirów (2) Akcent (1) Akurat (1) Albatros (2) Alexander Gordon Smith (1) Ally Condie (1) Alyson Noel (2) Amanda Hocking (1) Amazonka (1) Amber (12) Amie Kaufman (1) Amy Kathleen Ryan (1) Amy Meredith (1) Andy Weir (1) anime (1) Anja Snellman (1) Anne Bishop (1) Anne Cassidy (2) antyutopia (8) ArsMachina (2) Asia Bibi (1) Audeo (1) Bellona (1) Beth Revis (3) biografia (1) Bree Despain (3) Brodi Ashton (1) Bukowy Las (10) Bullet Books (1) C. R. Zafón (1) C. S. Lewis (1) C. W. Gortner (2) Carol Rifka Brunt (1) Carrie Ryan (1) Cassandra Clare (4) Celine Kiernan (3) Charlaine Harris (2) Charlee Fam (1) Charlotte Bronte (1) Chemiczne Światy (1) Christina Baker Kline (1) Claire North (1) Colleen Hoover (1) Colleen Houck (2) Cora Carmack (1) Córki Księżyca (1) Czarna owca (3) Czwarta strona (1) czytnik (1) Danielle L Jensen (1) Dary Anioła (2) Denise Kiernan (1) Diabelskie Maszyny (2) Diane Chamberlain (2) Dobrani (1) Dolnośląskie (14) Dorota Katende (1) Dreams (2) dystopia (1) Dziewczyny nie płaczą (1) e-book (1) E. Lockhart (1) Egmont (5) egzemplarz recenzencki (70) ekranizacja (2) Elizabeth Chandler (1) Elizabeth Gaskell (2) Emily Giffin (1) Emmy Laybourne (1) Erica Spindler (1) erotyczna (2) Esprit (4) Eve Silver (1) Fabryka słów (7) fantastyka (37) Federico Moccia (1) Feeria (2) film (3) Foka (1) Galeria Książki (5) Gra (1) GWF (4) GWP (1) Hakan Nesser (1) Hanna Cygler (1) Herkules Poirot (1) historyczne (3) horror (2) Initium (1) inne (22) Isabell Pfeiffer (1) J. K. Rowling (1) Jaguar (18) Jakub Ćwiek (1) Jana Frey (1) Janet Evanovich (3) Jennifer Clement (1) Jennifer E. Smith (1) Jennifer Estep (1) Jennifer Niven (1) Jenny Downham (1) Jessica Brody (1) Jo Nesbø (1) Joanna M. Chmielewska (2) Jodi Picoult (5) Joelle Charbonneau (1) John Green (1) John Lennon (1) John Marsden (4) Josephine Angelini (1) Julie Cross (1) Julie Kagawa (1) Jutro (4) Karol Lewandowski (1) Karolina Wilczyńska (1) karty (1) Katarzyna Zyskowska-Ignaciak (1) Katja Millay (1) Kelly Creagh (2) Kendare Blake (1) Kerstin Gier (3) Kevin Wilson (1) Kiera Cass (4) Kindle (1) Klątwa tygrysa (2) Kody Keplinger (1) konkurs (2) Królestwa Nashiry (1) kryminał (6) Książnica (2) L. A. Weatherly (1) Las Zębów i Rąk (1) Lauren Barnholdt (1) Lauren DeStefano (1) Lauren Kate (1) Lauren Oliver (4) Legenda (1) Libba Bray (2) Licia Troisi (1) Lisa Renee Jones (2) Lisa Scottoline (1) literatura faktu (3) literatura polska (24) literatura zagraniczna (216) Lois Lowry (1) losowanie (1) Lubimy Czytać (1) Lucy Ferriss (1) Lynne Ewing (1) Mag (7) Maggie Stiefvater (1) Mak Verlag (1) Mała Kurka (2) Mara Dyer (2) Mari Jungstedt (1) Marianne Curley (1) Marie Lu (1) Marie Rutkoski (1) Marissa Meyer (1) Mark Blake (1) Marquez (1) Marta Stefaniak (1) Matras (4) Mats Strandberg (1) Max Brooks (1) Meagan Spooner (1) Media Rodzina (1) Megan Whalen Turner (2) Melinda Salisbury (1) Melissa de la Cruz (1) MG (6) Michael Grant (1) Michelle Corasanti (1) Michelle Hodkin (2) Mira (5) młodzieżowe (10) Monument 14 (1) Moondrive (3) Morgan Matson (1) Muza (5) muzyka (1) Na Kanapie (1) Nalini Singh (2) Naomi Novik (1) Nasza Księgarnia (7) Nevermore (2) new adult (1) Nicholas Sparks (2) Nieśmiertelni (1) Niezgodna (1) Niezwyciężona (1) Nina Reichter (1) non fiction (1) Novae Res (9) nowości i zapowiedzi (1) obyczajowe (23) Olga Rudnicka (1) Orphan black (1) Oscar Wilde (1) Otwarte (16) Papierowy Księżyc (2) Papierowy Motyl (1) Paradoks (2) Pascal (2) Penguin (1) Piąta fala (1) po angielsku (1) podsumowanie (24) Poligraf (1) poradnik (2) postapokaliptyczna (4) Promic (1) Prószyński i S-ka (32) przygodowe (1) Publicat (13) PWN (1) Querida poleca (1) Rachel Ward (1) Rainbow Rowell (1) Rebecca Donovan (1) Rebis (5) rekomendacje (1) Remi (1) Replika (2) Richelle Mead (3) Rick Riordan (1) Rick Yancey (1) Robin Bridges (1) Saga księżycowa (1) Samanta Shannon (1) Sandra Gulland (1) Sara B. Elfgren (1) Sara Grant (1) Sara Shepard (1) Sarah J. Maas (1) Sarah J. Mass (1) Sarah Waters (1) science fiction (2) serial (2) Simon & Schuster (1) Solomon Northup (1) Sonia Draga (1) Sophie Hannah (1) SQN (4) Stentor (2) Stephanie Perkins (1) Stephen Chbosky (1) Stephen King (2) stosik (37) Strażnicy Veridianu (1) Studio Astropsychologii (1) survival (1) Szklany tron (2) Sztukateria (14) Świat książki (4) tag (2) Tahereh Mafi (1) Tammara Webber (2) Tania książka (1) Telbit (1) The Beatles (1) thriller (1) Tricia Rayburn (1) Trylogia czasu (3) Trylogia Moorehawke (3) Upadli (1) Uroboros (3) Veronica Roth (3) W. A. B. (1) W.A.B (1) Weltbild (1) Wilga (3) Włóczykijka (5) Woblink (2) Wydawnictwo Literackie (1) wymianka (1) wyzwanie (1) YA! (4) young adult (13) Young adults (4) Yrsa Sigurdardottir (1) z bibliotecznej półki (8) z własnej półki (79) zapowiedzi (8) Zielona sowa (3) Znak (7) zombie (1) Zysk i S-ka (2) Żelazny Dwór (1)