środa, 8 sierpnia 2012

Lauren Kate - "Namiętność"



Luce i Daniel zawsze się odnajdywali. Ich jaźnie są połączone, nic nie jest w stanie ich rozdzielić. Od samego początku walczyli o swoją miłość, poddając się magnetycznemu pokrewieństwu dusz, nie pozwalając, by cokolwiek stanęło między nimi. Czy jednak aby na pewno?

Lucindę spotykamy w momencie, gdy dziewczyna, korzystając z Głosiciela, cofa się w czasie, by poznać łączącą ją i Daniela przeszłość. Nastolatka jest zdeterminowana, by przełamać przekleństwo, które ciąży nad nią i upadłym aniołem. Chce poznać swoje następne wcielenia, przekonać się na własnej skórze, jak naprawdę to wszystko wyglądało. Czy uczucie jej i Daniela rzeczywiście jest tak nieskazitelne, jak się jej to wcześniej wydawało? A może obydwoje są z góry „zaprogramowani”, by za każdym razem zakochiwać się w sobie, zapewniając innym okrutną rozrywkę?
„W każdym życiu wybiorę ciebie. Tak jak ty zawsze wybierałeś mnie. Na zawsze.”
„Namiętność" to już trzeci - i przedostatni - tom cyklu Upadli. Lektura drugiej część serii, „Udręki”, była, jak zresztą sugeruje tytuł, niezbyt przyjemnym doświadczeniem. Czytanie jej było męczące, a kolejne strony przekręcałam z rosnącą rezygnacją. Mimo wszystko postanowiłam dać temu cyklowi jeszcze jedną szansę, mając na uwadze pozytywne wrażenie, jakie wywarł na mnie tom pierwszy. Czy było warto? Jeszcze jak!

Lauren Kate zabiera nas w podróż przez przeszłe wcielenia Luce. Jest to niezwykle fascynująca przygoda, dzięki której możemy spojrzeć na uczucie łączące głównych bohaterów powieści z zupełnie innej strony. Powoli wszystko zaczyna mieć większy sens, a pojedyncze elementy układanki stopniowo układają się w jeden obraz. Przy okazji obserwujemy kolejne miejsca i lata, uczestnicząc wraz z Lucindą w drugiej wojnie światowej bądź służąc na dworze faraona.

Początkowo Luce nie zaskarbiła mojej sympatii. Jej zachowanie było raczej egoistyczne, dziewczyna skupiała się wyłącznie na sobie, nie zwracając uwagi na innych. Chyba po raz pierwszy od początku tej serii zaobserwowałam to, jak nastolatka zaczęła się zmieniać, dojrzewać. Uczyła się na własnych błędach, dostrzegając sprawy, które wcześniej zbytnio jej nie interesowały. Po pewnym czasie w końcu udało mi się naprawdę tę postać polubić, dzięki czemu lektura „Namiętności” stała się dużo przyjemniejsza.

Autorka stopniowo buduje napięcie, tak, że od tej historii naprawdę ciężko się oderwać. Gdy opowieść dobiegała końca, atmosfera stawała się coraz bardziej nerwowa. Całość prowadzi do zakończenia z jednej strony zaskakującego, a z drugiej nie tak trudnego do przewidzenia, a zarazem całkiem satysfakcjonującego.

Jestem po prostu zachwycona tym tomem i cieszę się, że jednak nie porzuciłam powyższego cyklu. Nie mogę się doczekać momentu, w którym sięgnę po kolejną - i już ostatnią - część tej serii. Nie mam innego wyjścia, jak tylko zachęcić Was do lektury Upadłych - zdecydowanie jest to cykl godny uwagi.

Upadli | UdrękaNamiętność | Uniesienie

Książka jest dostępna w księgarni Gandalf.

27 komentarzy:

  1. na cały cykl mam wielką ochotę
    niech no dorwę książki ^^

    OdpowiedzUsuń
  2. Kocham ten cykl! Ta część wydaje mi się trochę nudna, bo non stop chciałam żeby w końcu przestała wędrować :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam za sobą już dwa pierwsze tomy tej serii, więc nie mogę przeoczyć trzeciego, tym bardziej, że jak widzę jest on równie interesujący.

    OdpowiedzUsuń
  4. Hej :) Ja także jestem zachwycona tym tomem :D Niedługo na mojej półce pojawi się ostatnia część. I za tym idzie moja prośba. Mogłabyś mi króciutko streścić zakończenie tego tomu? Bo kompletnie nie pamiętam jak to wszystko się skończyło. Wiem, że dziewczyna podróżowała po swoich przeszłych wcieleniach (zresztą tak jak pisałaś w recenzji), wiem, że jej kochany podążał za nią, ale co dalej?

    OdpowiedzUsuń
  5. Już od dawna mam w planach tę serię :)
    zapraszam :
    http://ksiazka-na-kazdy-dzien.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Jestem już po całym cyklu i miło go wspominam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Przeczytałam dwie części i zniechęciłam się po nich do tej serii :/ Taka płytka opowiastka z wkurzającą bohaterką. Ale skoro "Namiętność" jest o wiele lepsza od tomu poprzedniego, to może odważę się odnowić tę znajomość :D Jeszcze zobaczę :)

    OdpowiedzUsuń
  8. strasznie mam ochotę na ten cykl :)

    OdpowiedzUsuń
  9. uwaga dla tych co czytają komentarze SPOJLER!

    Czyli Luce i Daniel są teraz razem i chłopak ma 9 dni na to żeby powstrzymać szatana przed wymazaniem przeszłości? a jeśli to zrobi? to co? daniel nie będzie z Luce ? czy chce wymazać przeszłość jeszcze dalej? że np. zatrzymają się na czasach przed upadkiem aniołów?

    OdpowiedzUsuń
  10. aha, wszystko jasne :) dziękuję :*

    OdpowiedzUsuń
  11. osobiście pasuje już kolejnym seriami. za bardzo to do siebie podobne, a wolnego czasu mam jak na lekarstwo.

    OdpowiedzUsuń
  12. Czytałam upadłych, ale raczej książka nie wywarła na mnie dużego wrażenia i nie sięgnę po kontynuacje.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  13. Pamiętam jak pierwsza część tego cyklu ukazała się w Polsce. Właściwie to wypatrzyłam ją w jakichś zapowiedziach na długo przed premierą i nie mogłam się jej doczekać. A gdy była wreszcie do kupienia tak zabierałam się za jej zakup, że do tej pory tego nie zrobiłam. Chyba jednak muszę to kiedyś w końcu naprawić ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie wiem dlaczego, ale do tej serii mnie jakoś nie ciągnie:/ Może się już przesłodziłam paranormalami?

    OdpowiedzUsuń
  15. Obiecałam sobie ostatnio, że nadrobię ten cykl, mimo że "Udręka" mnie udręczyła ; p

    OdpowiedzUsuń
  16. Przede mną cała seria jeszcze :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Czytałam 2 pierwsze tomy i z pewnością zabiorę się też za ten- Tym bardziej cieszę się z Twojej recenzji ;-)

    OdpowiedzUsuń
  18. Uwielbiam tego typu książki :) Pewnie dołączy do mojej listy oczekujących na przeczytanie ;)

    PS. Zapraszam na konkurs: http://mish-mash-mission.blogspot.com/2012/08/uwaga-konkurs.html

    OdpowiedzUsuń
  19. Jak dla mnie najlepsza część - kocham tę książkę <3

    OdpowiedzUsuń
  20. Czytając "Udrękę" strasznie się męczyłam. Jestem zdziwiona, iż ta część jest tak dobra. Może też dam szansę tej serii i jednak będę ją kontynuować ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Zastanowię się nad tą serią. ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja pragnę się za nią zabrać. ale jakoś nie mam czasu, bo wciąż pojawia się coś innego do czytania.. ;))

    OdpowiedzUsuń
  23. Bardzo ciekawa ksiązka. Podobała mi się :
    )

    OdpowiedzUsuń
  24. Dla mnie ta seria to dno.
    Pozdrawiam! :-)

    OdpowiedzUsuń
  25. "Udręka" była porażką, ale o dziwo ta część nadrabia błędy poprzedniczki i jest naprawdę ok, choć szału nie ma :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  26. Pierwszy tom mam za sobą, drugi wyczekuje na półce, więc i może to tej części w końcu dobrnę ;)

    OdpowiedzUsuń

Zanim napiszesz komentarz, zapoznaj się z całym postem.
Każdy komentarz wiele dla mnie znaczy, w miarę możliwości staram się na nie odpowiadać. Zachęcam do dyskusji! :)

Etykiety

Agatha Christie (1) Aisling Juanjuan Shen (1) Akademia Mitu (1) Akademia Wampirów (2) Akcent (1) Akurat (1) Albatros (2) Alexander Gordon Smith (1) Ally Condie (1) Alyson Noel (2) Amanda Hocking (1) Amazonka (1) Amber (12) Amie Kaufman (1) Amy Kathleen Ryan (1) Amy Meredith (1) Andy Weir (1) anime (1) Anja Snellman (1) Anne Bishop (1) Anne Cassidy (2) antyutopia (8) ArsMachina (2) Asia Bibi (1) Audeo (1) Bellona (1) Beth Revis (3) biografia (1) Bree Despain (3) Brodi Ashton (1) Bukowy Las (10) Bullet Books (1) C. R. Zafón (1) C. S. Lewis (1) C. W. Gortner (2) Carol Rifka Brunt (1) Carrie Ryan (1) Cassandra Clare (4) Celine Kiernan (3) Charlaine Harris (2) Charlee Fam (1) Charlotte Bronte (1) Chemiczne Światy (1) Christina Baker Kline (1) Claire North (1) Colleen Hoover (1) Colleen Houck (2) Cora Carmack (1) Córki Księżyca (1) Czarna owca (3) Czwarta strona (1) czytnik (1) Danielle L Jensen (1) Dary Anioła (2) Denise Kiernan (1) Diabelskie Maszyny (2) Diane Chamberlain (2) Dobrani (1) Dolnośląskie (14) Dorota Katende (1) Dreams (2) dystopia (1) Dziewczyny nie płaczą (1) e-book (1) E. Lockhart (1) Egmont (5) egzemplarz recenzencki (70) ekranizacja (2) Elizabeth Chandler (1) Elizabeth Gaskell (2) Emily Giffin (1) Emmy Laybourne (1) Erica Spindler (1) erotyczna (2) Esprit (4) Eve Silver (1) Fabryka słów (7) fantastyka (37) Federico Moccia (1) Feeria (2) film (3) Foka (1) Galeria Książki (5) Gra (1) GWF (4) GWP (1) Hakan Nesser (1) Hanna Cygler (1) Herkules Poirot (1) historyczne (3) horror (2) Initium (1) inne (22) Isabell Pfeiffer (1) J. K. Rowling (1) Jaguar (18) Jakub Ćwiek (1) Jana Frey (1) Janet Evanovich (3) Jennifer Clement (1) Jennifer E. Smith (1) Jennifer Estep (1) Jennifer Niven (1) Jenny Downham (1) Jessica Brody (1) Jo Nesbø (1) Joanna M. Chmielewska (2) Jodi Picoult (5) Joelle Charbonneau (1) John Green (1) John Lennon (1) John Marsden (4) Josephine Angelini (1) Julie Cross (1) Julie Kagawa (1) Jutro (4) Karol Lewandowski (1) Karolina Wilczyńska (1) karty (1) Katarzyna Zyskowska-Ignaciak (1) Katja Millay (1) Kelly Creagh (2) Kendare Blake (1) Kerstin Gier (3) Kevin Wilson (1) Kiera Cass (4) Kindle (1) Klątwa tygrysa (2) Kody Keplinger (1) konkurs (2) Królestwa Nashiry (1) kryminał (6) Książnica (2) L. A. Weatherly (1) Las Zębów i Rąk (1) Lauren Barnholdt (1) Lauren DeStefano (1) Lauren Kate (1) Lauren Oliver (4) Legenda (1) Libba Bray (2) Licia Troisi (1) Lisa Renee Jones (2) Lisa Scottoline (1) literatura faktu (3) literatura polska (24) literatura zagraniczna (216) Lois Lowry (1) losowanie (1) Lubimy Czytać (1) Lucy Ferriss (1) Lynne Ewing (1) Mag (7) Maggie Stiefvater (1) Mak Verlag (1) Mała Kurka (2) Mara Dyer (2) Mari Jungstedt (1) Marianne Curley (1) Marie Lu (1) Marie Rutkoski (1) Marissa Meyer (1) Mark Blake (1) Marquez (1) Marta Stefaniak (1) Matras (4) Mats Strandberg (1) Max Brooks (1) Meagan Spooner (1) Media Rodzina (1) Megan Whalen Turner (2) Melinda Salisbury (1) Melissa de la Cruz (1) MG (6) Michael Grant (1) Michelle Corasanti (1) Michelle Hodkin (2) Mira (5) młodzieżowe (10) Monument 14 (1) Moondrive (3) Morgan Matson (1) Muza (5) muzyka (1) Na Kanapie (1) Nalini Singh (2) Naomi Novik (1) Nasza Księgarnia (7) Nevermore (2) new adult (1) Nicholas Sparks (2) Nieśmiertelni (1) Niezgodna (1) Niezwyciężona (1) Nina Reichter (1) non fiction (1) Novae Res (9) nowości i zapowiedzi (1) obyczajowe (23) Olga Rudnicka (1) Orphan black (1) Oscar Wilde (1) Otwarte (16) Papierowy Księżyc (2) Papierowy Motyl (1) Paradoks (2) Pascal (2) Penguin (1) Piąta fala (1) po angielsku (1) podsumowanie (24) Poligraf (1) poradnik (2) postapokaliptyczna (4) Promic (1) Prószyński i S-ka (32) przygodowe (1) Publicat (13) PWN (1) Querida poleca (1) Rachel Ward (1) Rainbow Rowell (1) Rebecca Donovan (1) Rebis (5) rekomendacje (1) Remi (1) Replika (2) Richelle Mead (3) Rick Riordan (1) Rick Yancey (1) Robin Bridges (1) Saga księżycowa (1) Samanta Shannon (1) Sandra Gulland (1) Sara B. Elfgren (1) Sara Grant (1) Sara Shepard (1) Sarah J. Maas (1) Sarah J. Mass (1) Sarah Waters (1) science fiction (2) serial (2) Simon & Schuster (1) Solomon Northup (1) Sonia Draga (1) Sophie Hannah (1) SQN (4) Stentor (2) Stephanie Perkins (1) Stephen Chbosky (1) Stephen King (2) stosik (37) Strażnicy Veridianu (1) Studio Astropsychologii (1) survival (1) Szklany tron (2) Sztukateria (14) Świat książki (4) tag (2) Tahereh Mafi (1) Tammara Webber (2) Tania książka (1) Telbit (1) The Beatles (1) thriller (1) Tricia Rayburn (1) Trylogia czasu (3) Trylogia Moorehawke (3) Upadli (1) Uroboros (3) Veronica Roth (3) W. A. B. (1) W.A.B (1) Weltbild (1) Wilga (3) Włóczykijka (5) Woblink (2) Wydawnictwo Literackie (1) wymianka (1) wyzwanie (1) YA! (4) young adult (13) Young adults (4) Yrsa Sigurdardottir (1) z bibliotecznej półki (8) z własnej półki (79) zapowiedzi (8) Zielona sowa (3) Znak (7) zombie (1) Zysk i S-ka (2) Żelazny Dwór (1)