wtorek, 14 sierpnia 2012

Colleen Houck - "Wyzwanie"



Kelsey wraca z Indii do rodzinnego Oregonu, ze złamanym sercem i pełna tęsknoty. Stara się zapomnieć o Renie i ułożyć sobie życie bez niego. Szybko jednak okazuje się, że spokój nie będzie jej dany: do miasta przybywa indyjski książę wraz ze swym bratem, Kishanem. Dziewczyna ponownie musi stawić czoło niebezpieczeństwu i spróbować złamać klątwę. Jednak czy jest to możliwe? A może czas pozbawić się złudzeń?

Pierwszy tom tej serii nie wzbudził we mnie, delikatnie mówiąc, pozytywnych uczuć. Mimo wszystko, zachęcona wieloma pozytywnymi recenzjami i ogólnym zachwytem nad tym cyklem postanowiłam dać mu jeszcze jedną szansę. Miałam nadzieję, że Colleen Houck pokaże, na co ją stać i sprawi, że zmienię zdanie na temat jej książek. Nie owijając w bawełnę powiem, że lektura „Wyzwania” była po prostu drogą przez mękę.

Kelsey to chyba najbardziej przeciętna dziewczyna pod słońcem. Nie ma w sobie nic, po prostu nic, co w jakikolwiek sposób wyróżniałoby ją z tłumu. O dziwo osiemnastolatka jest całkiem popularna i przez pewien czas spotyka się z kilkoma chłopakami na raz, robiąc z tego faktu pewien rodzaj rywalizacji. W końcu kto nie chciałby chodzić z najzwyklejszą nastolatką na świecie? Inne postaci również nie zapadają w pamięć.

Po raz kolejny autorka serii zaskoczyła mnie - i to bynajmniej nie pozytywnie - nierealnością, która panuje w jej powieściach. Kelsey wraca do Oregonu, gdzie już czeka na nią nowy dom, samochód, karta kredytowa, ponadto dobroduszny pan Kadam zapisał ją też na studia i kupił potrzebne podręczniki. Ludzie, no proszę was - i co jeszcze? A im dalej w las, tym gorzej. Poza tym już od początku miałam wrażenie, że główna bohaterka cyklu pozwala za siebie podejmować wszystkie decyzje, podczas gdy sama narzeka na swoje życie, ewentualnie włosy które nagminnie opadają jej na twarz i tak dalej, i tak dalej.

Jak już wspomniałam, Kelsey to osoba, która nie ma w sobie absolutnie nic wyjątkowego. Prawdopodobnie przymknęłabym na to oko, gdyby nie to, że dziewczyna - choć zbliżają się jej dziewiętnaste urodziny - tak naprawdę zachowuje się jakby miała lat dwanaście. Podczas lektury licznych „rozważań” nastolatki nie mogłam uwierzyć w to, że jest już osobą dorosłą - kompletnie nic na to nie wskazuje.

Styl Colleen Houck ponownie nie przypadł mi do gustu. Zdania przez nią tworzone pozostawiają wiele do życzenia. Zupełnie nie wiem, jak można aż tak zepsuć pomysł na całkiem ciekawą historię.

Udało mi się znaleźć dwa plusy tego cyklu: ładne, przyciągające wzrok okładki i fakt, że dość szybko się go czyta (na szczęście!). Jednak to o wiele za mało, by zasłużyć na pozytywną ocenę, szczególnie, że „Wyzwanie” to już druga część serii. Myślałam, że autorka trochę bardziej postara się, pisząc ten tom, bądź też trochę popracuje nad warsztatem - ale nie ma co na to liczyć.

Jest to jedna z najgorszych książek, które czytałam w ostatnim czasie. Całkiem możliwe, iż jest to spowodowane tym, że udaje mi się trafiać na ciekawe lektury, jednak już dawno nie wynudziłam się tak podczas czytania. Nie raz i nie dwa miałam ochotę rzucić książką w ścianę po raz kolejny natykając się na jakże głębokie przemyślenia Kelsey.

Już chyba nigdy nie sięgnę po powieść tylko z powodu entuzjazmu innych czytelników. Dzięki utworom Colleen Houck przekonałam się, jak błędne jest takie zachowanie. Swoją drogą, kompletnie nie rozumiem tych zachwytów nad „Klątwą tygrysa”, nie mam też pojęcia, dlaczego czytelnicy tak pokochali ten cykl. Z całą pewnością jednak rozumiem wydawców, którzy nie chcieli opublikować serii o przeklętych tygrysach.

Na „Wyzwaniu” kończę swoją przygodę z Kelsey, Renem i Kishanem. Twórczości Colleen Houck mówię stanowcze „nie” i już nigdy nie sięgnę po książkę, która wyszła spod jej pióra. Naprawdę, „Klątwa tygrysa” nie jest historią godną uwagi i lepiej trzymać się od niej z daleka.

Seria Klątwa tygrysa:
Klątwa tygrysa | Wyzwanie | Wyprawa | Tiger's destiny | Tiger's dream

Za książkę serdecznie dziękuję wydawnictwu Otwarte.

Książkę można nabyć w księgarni Gandalf.

19 komentarzy:

  1. Ojej, a ja miałam taką ochotę na tą serię... Po Twojej recenzji, już sama nie wiem czy warto, ale może spróbuję. Jeszcze się zastanowię ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja na szczęście nie podniecałam się wcześniej informacjami na temat tej serii i dzięki temu zaoszczędziłam sobie zawodu :) Dzięki za szczerą recenzję.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem w trakcie czytania tej książki i jak na razie nie jest aż tak źle. :D Zobaczymy czy powielę Twoje odczucia po przeczytaniu całości. :3

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam pierwszą część. Była niezła, ale jakoś mnie nie porwała. Wstrzymam się z kolejnymi tomami

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawe... Opinie są bardzo podzielone, ale ja z ciekawości załatwiłam sobie pierwszą część tej serii chociaż się jeszcze za nią nie zabrałam i nie wiem kiedy to zrobię... Jednak chyba lepiej jak najszybciej, żeby potem opylić, skoro aż tak kiepsko. Miałam nadzieję na coś oryginalnego,a tu same negatywy - a pomysł wydawał sie ciekawy :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo mnie cieszy twoja szczera recenzja. Wielokrotnie miałam zamiar kupić tę książkę, gdyż wszędzie na blogach pojawiały się same ,,ochy i achy'' na jej temat. Mnie jednak ciągle coś powstrzymywało przed dalszym jej nabyciem i teraz widzę, że to chyba intuicja zadziałała, bo czytając twą recenzje wiem, że wynudziłabym się przy tej pozycji jak mops.

    OdpowiedzUsuń
  7. No po takiej recenzji pozostaje mi tylko zapomnieć, że w ogóle słyszałam o tej książce. Już sama treść książki wydaje mi się naciągana, do tego te wszystkie wady, które wymieniłaś... Oj, na pewno nie.

    OdpowiedzUsuń
  8. a ja jestem w trakcie lektury tej książki i jak na razie jest bardzo przyjemnie. Zgadzam się że nie jest to przedstawicielka ambitnej literatury, ale świetnie nadaje się do zabrania na wakacyjne wyjazdy :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. nie czytałam poprzedniej części i szczerze mówiąc, nieszczególnie ciągnie mnie do tych książek
    może w przyszłości dam się namówić na lekturę, jednak na dzień dzisiejszy pass

    OdpowiedzUsuń
  10. Naprawdę Ci się nie podobała? :O Ja uważam, że tom 2 jet genialny! za to pierwszy średni :)

    OdpowiedzUsuń
  11. No i kolejna negatywna recenzja. Ale mimo wszystko jestem ciekawa tych książek i zamierzam w końcu je przeczytać, chociażby tylko po to aby przekonać się na własnej skórze czy rzeczywiście jest tak tragicznie.

    Swoją drogą, pomysł na serię jest naprawdę ciekawy i nowy wśród tych wszystkich romansów paranormalnych, które goszczą na naszym rynku. Szkoda więc, że okazuje się on tak kiepsko zagospodarowany :/

    OdpowiedzUsuń
  12. Sama nie wiem, czy po nią sięgać, pierwsza część mi się podobała pod względem historii, ale z wykonaniem gorzej...

    OdpowiedzUsuń
  13. No przecież to oczywiste, że ta powieść to gówno, które większość wychwala, bo nie wypada inaczej! Nie przejmuj się, dla mnie Klątwa tygrysa trafiła do worka gniotów, zanim pojawiła się pierwsza recenzja :P Ma się ten szósty zmysł ;D

    OdpowiedzUsuń
  14. Czyli jednak nie sięgnę ... :P

    OdpowiedzUsuń
  15. @Agata - Naprawdę, wynudziłam się za wszystkie czasy. :)

    @Tirindeth - Ech, też zazwyczaj wiem, która książka jest godna uwagi, a która nie, ale w tym przypadku intuicja mnie zawiodła. ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Mimo to mam w planach część pierwszą. Jestem literacką masochistką.

    OdpowiedzUsuń
  17. W takim razie będę się trzymać od niej z daleka :)
    A tak na serio, te czysto warsztatowe błędy, które tutaj opisałaś jak dla mnie trochę przeczą tej całej popularności. Ale ludzie są nieprzewidywalni :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Hm, musiałabym najpierw przeczytać pierwszą część, ale po Twojej recenzji nie jestem pewna czy w ogóle skuszę się na tą serię... Jeszcze się zastanowię :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Och no sory ludzie, nie wiem jak można po przeczytaniu CZYJEJŚ recenzji, zrezygnować z czytania książki, na którą miało się ochotę. Ja nie sugeruje się opiniami innych i wam też tak radzę. Każdy ma inny gust oraz patrzy na świat swoimi oczami, a nie kogoś innego. Ja przeczytałam i ta seria przypadła mi do gustu. Oczywiście do Ciebie Querida nic nie mam i dobrze rozumiem, że chociaż mi ta książka się podoba tobie nie musi.

    OdpowiedzUsuń

Zanim napiszesz komentarz, zapoznaj się z całym postem.
Każdy komentarz wiele dla mnie znaczy, w miarę możliwości staram się na nie odpowiadać. Zachęcam do dyskusji! :)

Etykiety

Agatha Christie (1) Aisling Juanjuan Shen (1) Akademia Mitu (1) Akademia Wampirów (2) Akcent (1) Akurat (1) Albatros (2) Alexander Gordon Smith (1) Ally Condie (1) Alyson Noel (2) Amanda Hocking (1) Amazonka (1) Amber (12) Amie Kaufman (1) Amy Kathleen Ryan (1) Amy Meredith (1) Andy Weir (1) anime (1) Anja Snellman (1) Anne Bishop (1) Anne Cassidy (2) antyutopia (8) ArsMachina (2) Asia Bibi (1) Audeo (1) Bellona (1) Beth Revis (3) biografia (1) Bree Despain (3) Brodi Ashton (1) Bukowy Las (10) Bullet Books (1) C. R. Zafón (1) C. S. Lewis (1) C. W. Gortner (2) Carol Rifka Brunt (1) Carrie Ryan (1) Cassandra Clare (4) Celine Kiernan (3) Charlaine Harris (2) Charlee Fam (1) Charlotte Bronte (1) Chemiczne Światy (1) Christina Baker Kline (1) Claire North (1) Colleen Hoover (1) Colleen Houck (2) Cora Carmack (1) Córki Księżyca (1) Czarna owca (3) Czwarta strona (1) czytnik (1) Danielle L Jensen (1) Dary Anioła (2) Denise Kiernan (1) Diabelskie Maszyny (2) Diane Chamberlain (2) Dobrani (1) Dolnośląskie (14) Dorota Katende (1) Dreams (2) dystopia (1) Dziewczyny nie płaczą (1) e-book (1) E. Lockhart (1) Egmont (5) egzemplarz recenzencki (70) ekranizacja (2) Elizabeth Chandler (1) Elizabeth Gaskell (2) Emily Giffin (1) Emmy Laybourne (1) Erica Spindler (1) erotyczna (2) Esprit (4) Eve Silver (1) Fabryka słów (7) fantastyka (37) Federico Moccia (1) Feeria (2) film (3) Foka (1) Galeria Książki (5) Gra (1) GWF (4) GWP (1) Hakan Nesser (1) Hanna Cygler (1) Herkules Poirot (1) historyczne (3) horror (2) Initium (1) inne (22) Isabell Pfeiffer (1) J. K. Rowling (1) Jaguar (18) Jakub Ćwiek (1) Jana Frey (1) Janet Evanovich (3) Jennifer Clement (1) Jennifer E. Smith (1) Jennifer Estep (1) Jennifer Niven (1) Jenny Downham (1) Jessica Brody (1) Jo Nesbø (1) Joanna M. Chmielewska (2) Jodi Picoult (5) Joelle Charbonneau (1) John Green (1) John Lennon (1) John Marsden (4) Josephine Angelini (1) Julie Cross (1) Julie Kagawa (1) Jutro (4) Karol Lewandowski (1) Karolina Wilczyńska (1) karty (1) Katarzyna Zyskowska-Ignaciak (1) Katja Millay (1) Kelly Creagh (2) Kendare Blake (1) Kerstin Gier (3) Kevin Wilson (1) Kiera Cass (4) Kindle (1) Klątwa tygrysa (2) Kody Keplinger (1) konkurs (2) Królestwa Nashiry (1) kryminał (6) Książnica (2) L. A. Weatherly (1) Las Zębów i Rąk (1) Lauren Barnholdt (1) Lauren DeStefano (1) Lauren Kate (1) Lauren Oliver (4) Legenda (1) Libba Bray (2) Licia Troisi (1) Lisa Renee Jones (2) Lisa Scottoline (1) literatura faktu (3) literatura polska (24) literatura zagraniczna (216) Lois Lowry (1) losowanie (1) Lubimy Czytać (1) Lucy Ferriss (1) Lynne Ewing (1) Mag (7) Maggie Stiefvater (1) Mak Verlag (1) Mała Kurka (2) Mara Dyer (2) Mari Jungstedt (1) Marianne Curley (1) Marie Lu (1) Marie Rutkoski (1) Marissa Meyer (1) Mark Blake (1) Marquez (1) Marta Stefaniak (1) Matras (4) Mats Strandberg (1) Max Brooks (1) Meagan Spooner (1) Media Rodzina (1) Megan Whalen Turner (2) Melinda Salisbury (1) Melissa de la Cruz (1) MG (6) Michael Grant (1) Michelle Corasanti (1) Michelle Hodkin (2) Mira (5) młodzieżowe (10) Monument 14 (1) Moondrive (3) Morgan Matson (1) Muza (5) muzyka (1) Na Kanapie (1) Nalini Singh (2) Naomi Novik (1) Nasza Księgarnia (7) Nevermore (2) new adult (1) Nicholas Sparks (2) Nieśmiertelni (1) Niezgodna (1) Niezwyciężona (1) Nina Reichter (1) non fiction (1) Novae Res (9) nowości i zapowiedzi (1) obyczajowe (23) Olga Rudnicka (1) Orphan black (1) Oscar Wilde (1) Otwarte (16) Papierowy Księżyc (2) Papierowy Motyl (1) Paradoks (2) Pascal (2) Penguin (1) Piąta fala (1) po angielsku (1) podsumowanie (24) Poligraf (1) poradnik (2) postapokaliptyczna (4) Promic (1) Prószyński i S-ka (32) przygodowe (1) Publicat (13) PWN (1) Querida poleca (1) Rachel Ward (1) Rainbow Rowell (1) Rebecca Donovan (1) Rebis (5) rekomendacje (1) Remi (1) Replika (2) Richelle Mead (3) Rick Riordan (1) Rick Yancey (1) Robin Bridges (1) Saga księżycowa (1) Samanta Shannon (1) Sandra Gulland (1) Sara B. Elfgren (1) Sara Grant (1) Sara Shepard (1) Sarah J. Maas (1) Sarah J. Mass (1) Sarah Waters (1) science fiction (2) serial (2) Simon & Schuster (1) Solomon Northup (1) Sonia Draga (1) Sophie Hannah (1) SQN (4) Stentor (2) Stephanie Perkins (1) Stephen Chbosky (1) Stephen King (2) stosik (37) Strażnicy Veridianu (1) Studio Astropsychologii (1) survival (1) Szklany tron (2) Sztukateria (14) Świat książki (4) tag (2) Tahereh Mafi (1) Tammara Webber (2) Tania książka (1) Telbit (1) The Beatles (1) thriller (1) Tricia Rayburn (1) Trylogia czasu (3) Trylogia Moorehawke (3) Upadli (1) Uroboros (3) Veronica Roth (3) W. A. B. (1) W.A.B (1) Weltbild (1) Wilga (3) Włóczykijka (5) Woblink (2) Wydawnictwo Literackie (1) wymianka (1) wyzwanie (1) YA! (4) young adult (13) Young adults (4) Yrsa Sigurdardottir (1) z bibliotecznej półki (8) z własnej półki (79) zapowiedzi (8) Zielona sowa (3) Znak (7) zombie (1) Zysk i S-ka (2) Żelazny Dwór (1)