wtorek, 29 maja 2012

Coleen Houck - "Klątwa tygrysa"


Przedzierasz się przez dżunglę, twardo idąc przed siebie. Na chwilę przestajesz wpatrywać się w ziemię i podnosisz głowę. Hipnotyczne oczy tygrysa wpatrują się w Ciebie w taki sposób, że nie możesz oderwać wzroku od zwierzęcia. Pokonujesz strach i zanurzasz dłoń w jego miękkiej sierści. A on po chwili przestaje być tygrysem i spoglądasz w oczy człowieka…
Kelsey Hayes to nastolatka poszukująca wakacyjnej pracy. Przypadkowo znajduje zatrudnienie w cyrku, który zatrzymał się w jej mieście na parę tygodni. Na miejscu dziewczyna szybko nawiązuje niezwykłą więź z największą atrakcją cyrku: pięknym białym tygrysem, Renem, który zdaje się mieć aż nazbyt ludzkie spojrzenie. Kelsey poświęca Renowi prawie wszystkie wolne chwile, dotrzymując zwierzęciu towarzystwa. Po pewnym czasie, gdy praca nastolatki dobiega końca, w cyrku zjawia się tajemniczy mężczyzna, oferujący zabranie Rena do rezerwatu dla tygrysów w Indiach. Dziewczyna, która wyjątkowo dobrze radzi sobie ze zwierzęciem, otrzymuje propozycję dotrzymania tygrysowi towarzystwa w podróży. I tak rozpoczyna się podróż, która odmieni życie zarówno Kesley, jak i Rena…
Gdy po raz pierwszy wzięłam do ręki „Klątwę tygrysa”, nie mogłam wręcz doczekać się chwili, kiedy rozpocznę lekturę. Intrygujący opis i przyciągająca uwagę okładka skutecznie zachęciły mnie do książki spod pióra Coleen Houck. Jednak z każdą przekręcaną kartką mój entuzjazm stopniowo słabł, aż w końcu znikł bezpowrotnie.
Z tyłu okładki możemy dowiedzieć się, że do napisania tejże powieści autorkę zainspirowała wzbudzająca wiele emocji – zarówno tych pozytywnych, jak i negatywnych – saga „Zmierzch”. I zdecydowanie widać tu wpływy historii Stephenie Meyer, co bynajmniej nie jest plusem „Klątwy tygrysa”. Najbardziej zabrakło tu oryginalności, na którą tak liczyłam. Od mniej więcej czwartego rozdziału można było bez większych problemów przewidzieć, jak dalej potoczy się ta opowieść. Jedynym elementem zaskoczenia jest to, że nie podejrzewałabym, jak nieciekawa okaże się książka pani Houck.
Akcja toczy się niezmiernie powoli, wręcz wlecze się, nie ma tu również fragmentów szczególnie zachęcających do dalszej lektury. Debiut Coleen Houck jest przeraźliwie monotonny, wielokrotnie nudzi. Chyba dawno nie czytałam książki, która nie dość, że nie wzbudziła we mnie praktycznie żadnych emocji, to jeszcze „szła mi jak po grudzie”. „Klątwę tygrysa” męczyłam grubo ponad miesiąc, a za każdym razem, gdy otwierałam tę powieść, odczuwałam jedynie niechęć.
Główna bohaterka jest raczej obojętna czytelnikowi – ani nie budzi sympatii, ani niechęci. Właściwie Kesley mogłoby nie być i podejrzewam, że fabuła „Klątwy…” jakoś bardzo by na tym nie ucierpiała. Ren, z założenia zachwycający, podbijający damskie serca chłopak, również do mnie nie trafił. Podczas lektury często odnosiłam wrażenie, że autorka przedstawia czytelnikowi historię miłosną, którą sama chciałaby przeżyć – i to niemiłosiernie nudną historię.
Sceny mające zapewne być zabawnymi i romantycznymi momentami tak naprawdę były infantylne i dość żenujące. Debiutowi Coleen Houck brak choćby drobnego poczucia realizmu. Jak informuje nota okładkowa, autorka początkowo nie znalazła wydawcy dla swojej książki, postanowiła więc opublikować ją samodzielnie. Szczerze mówiąc, nie mam zielonego pojęcia, co takiego zobaczyły w „Klątwie tygrysa” setki tysięcy fanów; ja widocznie tego nie dostrzegłam. O tym, że zapamiętam tę pozycję na pewien czas, jestem pewna, ale tylko dlatego, że czytanie jej wspominam raczej jako coś nieprzyjemnego. Kartki przekręcałam z nadzieją, iż może coś jeszcze się wydarzy… Niestety, była to płonna nadzieja.
Kolejnego tomu wypatrywać nie będę, i prawie na pewno po niego nie sięgnę – Coleen Houck nie przekonała mnie do siebie praktycznie niczym. Sam pomysł w moim odczuciu jest ciekawy, aczkolwiek dość szybko staje się on kolejną schematyczną historią, jakich wiele. A po co marnować czas na tego typu książkę, skoro jest tyle ciekawszych pozycji do przeczytania?
Książkę otrzymałam od wydawnictwa Otwarte, za co serdecznie dziękuję!


36 komentarzy:

  1. To skoro mówisz, że szału nie ma to raczej nie sięgnę ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie słyszałam o tej książce, a po twojej recenzji będę pamiętać, żeby nie zwracać na nią większej uwagi. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Chyba jednak nie będę jej czytać...:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie dla mnie :/ Nie przepadam za sagą "Zmierzch", a wlekąca się akcja dodatkowo mnie zniechęciła. Odpuszczę sobie (ale okładka ładna).

    OdpowiedzUsuń
  5. I kolejna "superpozytywna" recenzja ;) Szkoda takiej okładki, bo śliczna!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja też nie będę jak szału nie ma :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Coraz więcej negatywnych opinii, więc będę się wystrzegać.

    OdpowiedzUsuń
  8. Właśnie tak myślałam, że książka nie jest warta uwagi. Nie będę po nią sięgać.

    OdpowiedzUsuń
  9. Może kiedyś przeczytam, ale na razie nie mam czasu ani ochoty :D

    OdpowiedzUsuń
  10. a ja i tak przeczytam, by się przekonać kto ma rację - zwolennicy czy też ci z bardziej sceptycznym podejściem ;-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Dzięki za cynk. Będę omijać ten cykl szerokim łukiem;)
    Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  12. Kolejna negatywna recenzja. Na pewno nie przeczytam tej książki. I tak mnie do niej nie ciągnęło, chociaż okładka jest niczego sobie. ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Potwierdziłaś, że mam się trzymac od tej pozycji z daleka ;) Będę!

    OdpowiedzUsuń
  14. A ja mimo wszystko mam ogromną ochotę przeczytać tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja sądzę, że to nie moje klimaty. Nie lubię takich książek.;D

    OdpowiedzUsuń
  16. Osobiście tom pierwszy bardzo mi się podobał, mimo jego niedociągnięć - to, że dobrze się bawiłam podczas czytania rekompensowało mi straty. Właśnie jestem po lekturze tomu drugiego i będę z całą pewnością wyczekiwać trójki:)

    OdpowiedzUsuń
  17. I pomyśleć, że wydałam na nią kasę...no ale nic, przeczytam się i przekonam czy rzeczywiście taka niefajna ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Czytałam ją niedawno i właśnie piszę recenzję ;) Mam podobne odczucia do Twoich, może nawet bardziej negatywne. Co do Kelsey to rzeczywiście mogłoby jej tam nawet nie być...

    OdpowiedzUsuń
  19. Ha, no wiedziałam, że gniot. WIEDZIAŁAM ;D

    OdpowiedzUsuń
  20. Jak tylko do mojej kieszeni napłyną dodatkowe fundusze to ta książka z pewnością będzie moja! :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Nigdy specjalnie nie ciągnęło mnie do tej książki, a teraz to już na pewno nie przeczytam ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Sięgnę tylko, jeśli już naprawdę nie będzie nic innego...

    OdpowiedzUsuń
  23. Jakoś nie ciągnęło mnie do tej książki, a po przeczytaniu twojej recenzji, tym bardziej po nią nie sięgnę ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Już sama nie wiem co o niej myśleć. Opinie są podzielone, a ja jestem rozdarta bo raz chce ją bardzo przeczytać, a za chwile nie... Muszę się zebrać i z nią rozprawić.

    OdpowiedzUsuń
  25. Po takiej recenzji zdecydowanie nie sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  26. Tak czy siak będę musiała po nią sięgnąć, bo mam ją do recenzji. Szkoda tylko, że Ty tak mówisz, bo nasze opinię zazwyczaj się pokrywają.

    OdpowiedzUsuń
  27. Seria wydaje się naprawdę ciekawa. Lubię takie książki;]
    Wpadnij do mnie!

    OdpowiedzUsuń
  28. Przyznam szczerze, że troszkę zmartwiła mnie Twoja recenzja, bo mam tę książkę na półce i planuję się za nią wkrótce zabrać, a na samym początku byłam nieźle nakręcona na tę lekturę. Jednak zapoznaję się z coraz większą ilością niezbyt pochlebnym recenzji, co trochę skutkuje na mój entuzjazm, ale zrażać się nie będę, w końcu nie musi nie podobać mi się to, co nie podoba się innym. :)

    P.S. Widzę, że masz Żelazną Córkę w 'Chcę przeczytać' na LC - czytałam I tom, który mnie zachwycił, jednak przez tę właśnie część ledwo przebrnęłam. Niesamowicie nudna. ;)

    OdpowiedzUsuń
  29. Pragnę przeczytać tę książkę. Chcę samodzielnie wyrobić sobie opinię.

    OdpowiedzUsuń
  30. To nieprawda ta książka jest fantastyczna. Ja przeczytałam ją w dwa dni i uwierzcie jest co czytać. Nie moja wina ze ktoś wolno czyta i akcja toczy się powoli. Prawie wcale nie ma nawiązania do ,,Zmierzchu".Tak samo przeczytałam drugi tom jeszcze lepszy.Ciągle myśle o tej książce i czeka na następne części.
    PS. Jeśli ktoś wie kiedy nastepny tom napisać.

    OdpowiedzUsuń
  31. nie wiem po co słuchacie jakiś recenzji ;) nie przeczytasz nie dowiesz się co może być w niej ciekawego. Fabuła przypomina raczej Pamiętniki Wampirów, moim zdaniem ale przeczytałam Klątwę tygrysa i powiem że Ren jest niesamowity. ;) co prawda Kelsey nie budzi zbytnio mojej sympatii ale naprawdę polecam ;) jestem w trakcie Wyzwania. i czekam na dalsze części ;) Fanka. ;)

    OdpowiedzUsuń
  32. Zgadzam się z anonimowym. Po co słuchać jakiś recenzji? Ja przeczytałam i książka bardzo mi się podoba, bardzo ale to bardzo! Co prawda tok myślenia Kelsey troszkę mi nie odpowiada(nie jest zbyt dojrzałą osobą), ale nie przeszkadza mi to jakoś szczególnie. Chciałabym tylko zauważyć, że każdy ma inne gusta, a więc to że jednej osobie ta książka się nie podoba nie znaczy że każdy tak myśli. Ja bardzo serdecznie zachęcam do przeczytania tej książki. Po przeczytaniu drugiego tomu postać Kelsey spodobała mi się o wiele bardziej. :)

    OdpowiedzUsuń
  33. ja też stwierdzam że recenzja jest nie prawdziwa książka jest świetna i bardzo wciągająca a przede wszystkim godna polecenia ;)

    OdpowiedzUsuń
  34. Ludzie po co przejmować się takimi recenzjami ????? ja pierwszą część przeczytałam w 3 dni i to tylko dlatego że była szkoła :) inaczej przeczytałambym ją w 1 dzień. Osoba króra to napisała nie podkreśliła że Houck mówiła że wzorowała się na "Zmierzchu" i mogę wam powiedzieć że do zmierzchu ta książka ma tylko wspólny trójkąt miłosny ;) na początku akcja jest może trochę powolna ale mogę was zapewnić że jeżeli chcielibyście zacząć czytać od środka pogubilibyście się bo akcja stopniowo się rozkręca do zastraszającej prędkości :D
    NIE ZNIECHĘCAJCIE SIĘ TYLKO DLATEGO ŻE PARU OSOBOM TA KSIĄŻKA SIĘ NIE SPODOBAŁA KAŻDY MA SWOJE ZDANIE :)
    JEŻELI PRZECZYTACIE WSZYSTKIE CZĘŚCI TO ZAPEWNIAM WAS ŻE NIEJEDEN RAZ URONICIE ŁZĘ ALBO BĘDZIE WAS BOLAŁ BRZUCH ZE ŚMIECHU :D

    OdpowiedzUsuń

Zanim napiszesz komentarz, zapoznaj się z całym postem.
Każdy komentarz wiele dla mnie znaczy, w miarę możliwości staram się na nie odpowiadać. Zachęcam do dyskusji! :)

Etykiety

Agatha Christie (1) Aisling Juanjuan Shen (1) Akademia Mitu (1) Akademia Wampirów (2) Akcent (1) Akurat (1) Albatros (2) Alexander Gordon Smith (1) Ally Condie (1) Alyson Noel (2) Amanda Hocking (1) Amazonka (1) Amber (12) Amie Kaufman (1) Amy Kathleen Ryan (1) Amy Meredith (1) Andy Weir (1) anime (1) Anja Snellman (1) Anne Bishop (1) Anne Cassidy (2) antyutopia (8) ArsMachina (2) Asia Bibi (1) Audeo (1) Bellona (1) Beth Revis (3) biografia (1) Bree Despain (3) Brodi Ashton (1) Bukowy Las (10) Bullet Books (1) C. R. Zafón (1) C. S. Lewis (1) C. W. Gortner (2) Carol Rifka Brunt (1) Carrie Ryan (1) Cassandra Clare (4) Celine Kiernan (3) Charlaine Harris (2) Charlee Fam (1) Charlotte Bronte (1) Chemiczne Światy (1) Christina Baker Kline (1) Claire North (1) Colleen Hoover (1) Colleen Houck (2) Cora Carmack (1) Córki Księżyca (1) Czarna owca (3) Czwarta strona (1) czytnik (1) Danielle L Jensen (1) Dary Anioła (2) Denise Kiernan (1) Diabelskie Maszyny (2) Diane Chamberlain (2) Dobrani (1) Dolnośląskie (14) Dorota Katende (1) Dreams (2) dystopia (1) Dziewczyny nie płaczą (1) e-book (1) E. Lockhart (1) Egmont (5) egzemplarz recenzencki (70) ekranizacja (2) Elizabeth Chandler (1) Elizabeth Gaskell (2) Emily Giffin (1) Emmy Laybourne (1) Erica Spindler (1) erotyczna (2) Esprit (4) Eve Silver (1) Fabryka słów (7) fantastyka (37) Federico Moccia (1) Feeria (2) film (3) Foka (1) Galeria Książki (5) Gra (1) GWF (4) GWP (1) Hakan Nesser (1) Hanna Cygler (1) Herkules Poirot (1) historyczne (3) horror (2) Initium (1) inne (22) Isabell Pfeiffer (1) J. K. Rowling (1) Jaguar (18) Jakub Ćwiek (1) Jana Frey (1) Janet Evanovich (3) Jennifer Clement (1) Jennifer E. Smith (1) Jennifer Estep (1) Jennifer Niven (1) Jenny Downham (1) Jessica Brody (1) Jo Nesbø (1) Joanna M. Chmielewska (2) Jodi Picoult (5) Joelle Charbonneau (1) John Green (1) John Lennon (1) John Marsden (4) Josephine Angelini (1) Julie Cross (1) Julie Kagawa (1) Jutro (4) Karol Lewandowski (1) Karolina Wilczyńska (1) karty (1) Katarzyna Zyskowska-Ignaciak (1) Katja Millay (1) Kelly Creagh (2) Kendare Blake (1) Kerstin Gier (3) Kevin Wilson (1) Kiera Cass (4) Kindle (1) Klątwa tygrysa (2) Kody Keplinger (1) konkurs (2) Królestwa Nashiry (1) kryminał (6) Książnica (2) L. A. Weatherly (1) Las Zębów i Rąk (1) Lauren Barnholdt (1) Lauren DeStefano (1) Lauren Kate (1) Lauren Oliver (4) Legenda (1) Libba Bray (2) Licia Troisi (1) Lisa Renee Jones (2) Lisa Scottoline (1) literatura faktu (3) literatura polska (24) literatura zagraniczna (216) Lois Lowry (1) losowanie (1) Lubimy Czytać (1) Lucy Ferriss (1) Lynne Ewing (1) Mag (7) Maggie Stiefvater (1) Mak Verlag (1) Mała Kurka (2) Mara Dyer (2) Mari Jungstedt (1) Marianne Curley (1) Marie Lu (1) Marie Rutkoski (1) Marissa Meyer (1) Mark Blake (1) Marquez (1) Marta Stefaniak (1) Matras (4) Mats Strandberg (1) Max Brooks (1) Meagan Spooner (1) Media Rodzina (1) Megan Whalen Turner (2) Melinda Salisbury (1) Melissa de la Cruz (1) MG (6) Michael Grant (1) Michelle Corasanti (1) Michelle Hodkin (2) Mira (5) młodzieżowe (10) Monument 14 (1) Moondrive (3) Morgan Matson (1) Muza (5) muzyka (1) Na Kanapie (1) Nalini Singh (2) Naomi Novik (1) Nasza Księgarnia (7) Nevermore (2) new adult (1) Nicholas Sparks (2) Nieśmiertelni (1) Niezgodna (1) Niezwyciężona (1) Nina Reichter (1) non fiction (1) Novae Res (9) nowości i zapowiedzi (1) obyczajowe (23) Olga Rudnicka (1) Orphan black (1) Oscar Wilde (1) Otwarte (16) Papierowy Księżyc (2) Papierowy Motyl (1) Paradoks (2) Pascal (2) Penguin (1) Piąta fala (1) po angielsku (1) podsumowanie (24) Poligraf (1) poradnik (2) postapokaliptyczna (4) Promic (1) Prószyński i S-ka (32) przygodowe (1) Publicat (13) PWN (1) Querida poleca (1) Rachel Ward (1) Rainbow Rowell (1) Rebecca Donovan (1) Rebis (5) rekomendacje (1) Remi (1) Replika (2) Richelle Mead (3) Rick Riordan (1) Rick Yancey (1) Robin Bridges (1) Saga księżycowa (1) Samanta Shannon (1) Sandra Gulland (1) Sara B. Elfgren (1) Sara Grant (1) Sara Shepard (1) Sarah J. Maas (1) Sarah J. Mass (1) Sarah Waters (1) science fiction (2) serial (2) Simon & Schuster (1) Solomon Northup (1) Sonia Draga (1) Sophie Hannah (1) SQN (4) Stentor (2) Stephanie Perkins (1) Stephen Chbosky (1) Stephen King (2) stosik (37) Strażnicy Veridianu (1) Studio Astropsychologii (1) survival (1) Szklany tron (2) Sztukateria (14) Świat książki (4) tag (2) Tahereh Mafi (1) Tammara Webber (2) Tania książka (1) Telbit (1) The Beatles (1) thriller (1) Tricia Rayburn (1) Trylogia czasu (3) Trylogia Moorehawke (3) Upadli (1) Uroboros (3) Veronica Roth (3) W. A. B. (1) W.A.B (1) Weltbild (1) Wilga (3) Włóczykijka (5) Woblink (2) Wydawnictwo Literackie (1) wymianka (1) wyzwanie (1) YA! (4) young adult (13) Young adults (4) Yrsa Sigurdardottir (1) z bibliotecznej półki (8) z własnej półki (79) zapowiedzi (8) Zielona sowa (3) Znak (7) zombie (1) Zysk i S-ka (2) Żelazny Dwór (1)