środa, 28 grudnia 2011

Amy Meredith - "Cienie"



Biegniesz ciemną ulicą, co chwilę oglądając się za siebie. Drogę oświetla Ci tylko księżyc, który zamiast być pociechą, przysparza jedynie dreszczu niepokoju. Czujesz ich obecność. Wślizgują się do Twojej głowy. Słyszysz ich głosy, słowa, które układają się w przerażające groźby. Po chwili nie wiesz już, co jest prawdą, a co tylko urojeniem. Jesteś pewna tylko tego, że Twoja dusza znajduje się w niebezpieczeństwie.
„Jeśli potrafisz unicestwić demona, zamieniając go w smugę dymu, to raczej trochę odbiega od definicji normalności.”
Eve to zwyczajna dziewczyna, kochająca zakupy i nowe buty. Wiedzie całkiem przeciętne życie – przeciętne życie bogatej nastolatki – martwiąc się tylko tym, by nie przekroczyć limitu na karcie kredytowej. Ale to wszystko zmienia się, gdy wokół Eve zaczynają dziać się dziwne rzeczy: elektronika wariuje, a samą dziewczynę coraz częściej otaczają niewytłumaczalne rozbłyski światła. Do liceum nastolatki przybywają nowi chłopcy. Mniej więcej w tym samym czasie w mieście dziewczyny zaczynają popadać w obłęd. Miejscowy szpital psychiatryczny zaczyna zapełniać się kolejnymi pacjentkami. Eve wraz z przyjaciółką Jess postanawia dowiedzieć się czegoś więcej na temat historii Deepdene – i tak odkrywa tajemnicę o swoim pochodzeniu. Nastolatki, z pomocą Luke’a, jednego z nowych chłopaków, odkrywają coraz więcej tajemnic, które skrywa spokojne do tej pory miasto. A sama Eve staje przed prawdą, która może okazać się być zabójcza.
„- Może potrafisz robić niesamowite rzeczy. – Wyrwał kartkę z segregatora i położył na stole między nimi. – Sprawdź, czy potrafisz to przesunąć.
Eve spojrzała mu w oczy. A potem powoli wyciągnęła rękę, położyła palec na kartce i przesunęła ją po stole. - Wow! Udało się! – wykrzyknęła.”
Cienie” autorstwa Amy Meredith to niepozorna, niewielka objętościowo książka. Zabierając się do lektury, nie miałam wobec niej większych oczekiwań; nie wiedziałam nawet, czego mogę się spodziewać. Być może to podejście do tej pozycji sprawiło, że spędziłam z nią miłe chwile, nie zwracając większej uwagi na drobne uszczerbki.

Jest to zgrabnie napisany utwór, okraszony szczyptą humoru. Można tu znaleźć tajemnicę, wątek paranormalny i trochę romansu. Nie brak tu też akcji, która uparcie prze do przodu. Styl Amy Meredith jest przyjemny w odbiorze. W trakcie czytania uśmiech parę razy zagościł na mojej twarzy. I choć „Cienie” z całą pewnością można nazwać opowieścią przewidywalną, nie stanowi to większego problemu. Od początku można przewidzieć, jak potoczy się cała historia, to jednak nie jest minusem powieści. To niewymagająca pozycja na jeden wieczór – idealna, by odstresować się po ciężkim dniu i wraz z mieszkańcami Deepdene śledzić rozwój wydarzeń.

Główna bohaterka powieści, Eve, to nastolatka chętnie spędzająca czas na zakupach i poprawianiu fryzury. Nie jest jednak ona jedną z tych płytkich, niemyślących postaci: to inteligentna, gotowa do poświęceń dziewczyna, dla której przyjaciele zawsze będą na pierwszym miejscu A zakupy… cóż, która z nas ich nie lubi? ;)

„Cienie” to książka typowo młodzieżowa. Nie należy się po niej wiele spodziewać, jednak utwór ten potrafi zaskoczyć – pozytywnie. Po kontynuację chętnie sięgnę, choć mam nadzieję, że będzie ona trochę dłuższa: ledwie rozpoczęłam lekturę, książka już się skończyła.

Mogę tę pozycję polecić osobom potrzebującym odprężenia i trochę niezobowiązującej lektury. W końcu każdemu potrzeba czasem trochę przewidywalnej powieści, której tematyka dotyczy typowej walki dobra ze złem. A kiedy dochodzi do tego jeszcze poczucie humoru, trudno powiedzieć „nie”.

27 komentarzy:

  1. Po Twojej zachęcającej recenzji chciałabym zapoznać się z tą pozycją. :)) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zaczyna się sceną jak z horroru :D Książka bardzo ciekawa, recenzja zachęcająca, więc nie pozostaje mi nic innego, jak tylko wybrać się do księgarni i kupić "Cienie" :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam i podobała mi się, chociaż jest to typowa "młodzieżówka".

    OdpowiedzUsuń
  4. Sama nie wiem. Zazwyczaj stronie od tego rodzaju literatury, ale kto wie... gdy będę potrzebowała jakiejś lekkiej lekturki to może właśnie sięgnę po "Cienie" ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Na książkę czekam i mam nadzieję, że przyjdzie niebawem, bo nabrałam na nią ogromnej ochoty:)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam. Fajne, aczkolwiek bez jakiś większych rewelacji ;-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak dla mnie książka nie była zła, takie odprężenie na jeden wieczór

    [translate-book.blogspot.com]

    OdpowiedzUsuń
  8. Muszę przyznac, że zawiodłam się na tej książce. Liczyłam na coś dobrego, a w rezultacie była dla mnie ledwie zadowalająca. Po kontynuację już raczej nie sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  9. Tymczasowo sobie odpuszczę, poczekam na coś ambitniejszego. ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Chętnie bym ją przeczytała.

    OdpowiedzUsuń
  11. Jak na nią się natknę, to przeczytam na pewno, ale okrzyków w stylu "Muszę mieć! Muszę mieć!" we mnie nie wzbudziła ;) Okładka śliczna.

    OdpowiedzUsuń
  12. Tytuł tej książki kilkakrotnie obił mi się o uczy ale jakoś nigdy nie interesowałam się tą książką. Po twojej recenzji wiem, iż muszę ją zdobyć ^^ pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Czytałam ją już dawno temu, podobnie jak część drugą. Teraz poluję na numer trzy :P

    OdpowiedzUsuń
  14. Na razie nie brakuje mi lektur. Tych lekkich również, więc sobie odpuszczę.

    OdpowiedzUsuń
  15. Z przyjemnością przeczytam jak wpadnie mi w łapska. :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  16. Dla relaksu poszukam tej książki ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Raczej nie przepadam za takimi typowymi młodzieżówkami,ale akurat ta wydaje się nawet ciekawa;) Rozejrzę się za nią w bibliotece.

    OdpowiedzUsuń
  18. I jeszcze zapomniałam dodać: Bardzo ładny nowy szablon;*

    OdpowiedzUsuń
  19. Choć rzadko czytam literaturę młodzieżową, ta wydaje się być dosyć ciekawą :). Bardzo ładna oprawa graficzna bloga. Skąd czerpiesz szablony?

    OdpowiedzUsuń
  20. @Miravelle - dziękuję. :)
    @Lawenda - szablonów szukam najczęściej tutaj: http://btemplates.com. :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Jakiś czas temu zastanawiałam się nad przeczytaniem tej książki. Być może sięgnę po nią w czasie sesji ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Brzmi ciekawie. Gdy tylko znajdę czas, postaram się przeczytać : )

    OdpowiedzUsuń
  23. Miałam ją w domu z biblioteki i oddałam nie czytając - jakoś tak. Przekartkowałam i stwierdziłam, że to właśnie taki lekki zapychacz czasu i teraz nie mam na niego ochoty. Może znów kiedyś wypożyczę z lepszym skutkiem ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Nie wiem, czy mam ochotę na kolejną przewidywalną młodzieżową serię. Mam już ich tyle zaczętych, że zaczynają mi się mieszać xD

    OdpowiedzUsuń
  25. Nie przepadam za przewidywalnymi seriami i staram się jak najrzadziej po nie sięgać.
    Ogólnie, to mam uprzedzenia do wydawnictwa Amber. Każda wydana przez nich książka wydaje mi się taka sama; począwszy od okładki, a kończąc na schematycznej i przewidywalnej do bólu historii.
    Dlatego po ten tytuł z pewnością w najbliższym czasie nie sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  26. Na razie mam dość książek lekkich i odprężających :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Czytałam bardzo mi sie podobała i mam nadzieje ze przeczytam pozostałe części : )

    OdpowiedzUsuń

Zanim napiszesz komentarz, zapoznaj się z całym postem.
Każdy komentarz wiele dla mnie znaczy, w miarę możliwości staram się na nie odpowiadać. Zachęcam do dyskusji! :)

Etykiety

Agatha Christie (1) Aisling Juanjuan Shen (1) Akademia Mitu (1) Akademia Wampirów (2) Akcent (1) Akurat (1) Albatros (2) Alexander Gordon Smith (1) Ally Condie (1) Alyson Noel (2) Amanda Hocking (1) Amazonka (1) Amber (12) Amie Kaufman (1) Amy Kathleen Ryan (1) Amy Meredith (1) Andy Weir (1) anime (1) Anja Snellman (1) Anne Bishop (1) Anne Cassidy (2) antyutopia (8) ArsMachina (2) Asia Bibi (1) Audeo (1) Bellona (1) Beth Revis (3) biografia (1) Bree Despain (3) Brodi Ashton (1) Bukowy Las (10) Bullet Books (1) C. R. Zafón (1) C. S. Lewis (1) C. W. Gortner (2) Carol Rifka Brunt (1) Carrie Ryan (1) Cassandra Clare (4) Celine Kiernan (3) Charlaine Harris (2) Charlee Fam (1) Charlotte Bronte (1) Chemiczne Światy (1) Christina Baker Kline (1) Claire North (1) Colleen Hoover (1) Colleen Houck (2) Cora Carmack (1) Córki Księżyca (1) Czarna owca (3) Czwarta strona (1) czytnik (1) Danielle L Jensen (1) Dary Anioła (2) Denise Kiernan (1) Diabelskie Maszyny (2) Diane Chamberlain (2) Dobrani (1) Dolnośląskie (14) Dorota Katende (1) Dreams (2) dystopia (1) Dziewczyny nie płaczą (1) e-book (1) E. Lockhart (1) Egmont (5) egzemplarz recenzencki (70) ekranizacja (2) Elizabeth Chandler (1) Elizabeth Gaskell (2) Emily Giffin (1) Emmy Laybourne (1) Erica Spindler (1) erotyczna (2) Esprit (4) Eve Silver (1) Fabryka słów (7) fantastyka (37) Federico Moccia (1) Feeria (2) film (3) Foka (1) Galeria Książki (5) Gra (1) GWF (4) GWP (1) Hakan Nesser (1) Hanna Cygler (1) Herkules Poirot (1) historyczne (3) horror (2) Initium (1) inne (22) Isabell Pfeiffer (1) J. K. Rowling (1) Jaguar (18) Jakub Ćwiek (1) Jana Frey (1) Janet Evanovich (3) Jennifer Clement (1) Jennifer E. Smith (1) Jennifer Estep (1) Jennifer Niven (1) Jenny Downham (1) Jessica Brody (1) Jo Nesbø (1) Joanna M. Chmielewska (2) Jodi Picoult (5) Joelle Charbonneau (1) John Green (1) John Lennon (1) John Marsden (4) Josephine Angelini (1) Julie Cross (1) Julie Kagawa (1) Jutro (4) Karol Lewandowski (1) Karolina Wilczyńska (1) karty (1) Katarzyna Zyskowska-Ignaciak (1) Katja Millay (1) Kelly Creagh (2) Kendare Blake (1) Kerstin Gier (3) Kevin Wilson (1) Kiera Cass (4) Kindle (1) Klątwa tygrysa (2) Kody Keplinger (1) konkurs (2) Królestwa Nashiry (1) kryminał (6) Książnica (2) L. A. Weatherly (1) Las Zębów i Rąk (1) Lauren Barnholdt (1) Lauren DeStefano (1) Lauren Kate (1) Lauren Oliver (4) Legenda (1) Libba Bray (2) Licia Troisi (1) Lisa Renee Jones (2) Lisa Scottoline (1) literatura faktu (3) literatura polska (24) literatura zagraniczna (216) Lois Lowry (1) losowanie (1) Lubimy Czytać (1) Lucy Ferriss (1) Lynne Ewing (1) Mag (7) Maggie Stiefvater (1) Mak Verlag (1) Mała Kurka (2) Mara Dyer (2) Mari Jungstedt (1) Marianne Curley (1) Marie Lu (1) Marie Rutkoski (1) Marissa Meyer (1) Mark Blake (1) Marquez (1) Marta Stefaniak (1) Matras (4) Mats Strandberg (1) Max Brooks (1) Meagan Spooner (1) Media Rodzina (1) Megan Whalen Turner (2) Melinda Salisbury (1) Melissa de la Cruz (1) MG (6) Michael Grant (1) Michelle Corasanti (1) Michelle Hodkin (2) Mira (5) młodzieżowe (10) Monument 14 (1) Moondrive (3) Morgan Matson (1) Muza (5) muzyka (1) Na Kanapie (1) Nalini Singh (2) Naomi Novik (1) Nasza Księgarnia (7) Nevermore (2) new adult (1) Nicholas Sparks (2) Nieśmiertelni (1) Niezgodna (1) Niezwyciężona (1) Nina Reichter (1) non fiction (1) Novae Res (9) nowości i zapowiedzi (1) obyczajowe (23) Olga Rudnicka (1) Orphan black (1) Oscar Wilde (1) Otwarte (16) Papierowy Księżyc (2) Papierowy Motyl (1) Paradoks (2) Pascal (2) Penguin (1) Piąta fala (1) po angielsku (1) podsumowanie (24) Poligraf (1) poradnik (2) postapokaliptyczna (4) Promic (1) Prószyński i S-ka (32) przygodowe (1) Publicat (13) PWN (1) Querida poleca (1) Rachel Ward (1) Rainbow Rowell (1) Rebecca Donovan (1) Rebis (5) rekomendacje (1) Remi (1) Replika (2) Richelle Mead (3) Rick Riordan (1) Rick Yancey (1) Robin Bridges (1) Saga księżycowa (1) Samanta Shannon (1) Sandra Gulland (1) Sara B. Elfgren (1) Sara Grant (1) Sara Shepard (1) Sarah J. Maas (1) Sarah J. Mass (1) Sarah Waters (1) science fiction (2) serial (2) Simon & Schuster (1) Solomon Northup (1) Sonia Draga (1) Sophie Hannah (1) SQN (4) Stentor (2) Stephanie Perkins (1) Stephen Chbosky (1) Stephen King (2) stosik (37) Strażnicy Veridianu (1) Studio Astropsychologii (1) survival (1) Szklany tron (2) Sztukateria (14) Świat książki (4) tag (2) Tahereh Mafi (1) Tammara Webber (2) Tania książka (1) Telbit (1) The Beatles (1) thriller (1) Tricia Rayburn (1) Trylogia czasu (3) Trylogia Moorehawke (3) Upadli (1) Uroboros (3) Veronica Roth (3) W. A. B. (1) W.A.B (1) Weltbild (1) Wilga (3) Włóczykijka (5) Woblink (2) Wydawnictwo Literackie (1) wymianka (1) wyzwanie (1) YA! (4) young adult (13) Young adults (4) Yrsa Sigurdardottir (1) z bibliotecznej półki (8) z własnej półki (79) zapowiedzi (8) Zielona sowa (3) Znak (7) zombie (1) Zysk i S-ka (2) Żelazny Dwór (1)