piątek, 10 czerwca 2011

Cassandra Clare - "Miasto upadłych aniołów"



Cassandra Clare to znana i ceniona pisarka, autorka serii Dary Anioła i Diabelskie Maszyny. Zdobyła serca czytelników na całym świecie swoją wyobraźnią i pomysłowością, plastycznymi bohaterami i wyjątkowym, specyficznym stylem. „Miasto upadłych aniołów” to już czwarta część cyklu opowiadającego o Nocnych Łowcach i wielu nadprzyrodzonych stworzeniach. Trzeba było na nią czekać ponad rok. Rok pełen niecierpliwego czekania, mniej lub bardziej prawdopodobnych domysłów i tęsknoty za ulubionymi postaciami. Rok, który – za sprawą 432 stron – został całkowicie wynagrodzony.


Mogłoby się wydawać, że wszystko jest w najlepszym porządku – Valentine został pokonany, Sebastian unicestwiony, Jace i Clary w końcu mogą nazywać się parą, a Luke i Jocelyn są w trakcie przygotowań do zbliżającego się ślubu. Sielankę przerywają okropne wiadomości, które burzą spokój Nefilim: ktoś morduje Nocnych Łowców, a ich ciała umieszcza na terenach należących do Podziemnych. Dodatkowo Jace’a zaczynają dręczyć upiorne koszmary senne, które stopniowo zaczynają się spełniać. Matka Simona odkryła, że jej syn jest wampirem, który pożywia się zwierzęcą krwią ukrytą w czeluściach szafy w przenośnej lodówce. Chodzący za Dnia jest zmuszony do opuszczenia rodzinnego domu. Nowy wróg już czeka, a demony przeszłości powrócą ze zdwojoną siłą.


Cassandra Clare ani trochę mnie nie zawiodła. „Miasto upadłych aniołów” jest pełnie szybkiej, wartkiej akcji, nieoczekiwanych zwrotów dotyczących fabuły i mnóstwa momentów, w których nie sposób usiedzieć spokojnie. Po raz kolejny pokazała ona, co potrafi i przypomniała wszystkim, w jaki sposób zdobyła rzesze fanów.
 
Powieść ta wzbudziła we mnie całą masę uczuć i emocji. Radość, smutek, złość, niedowierzanie, zniecierpliwienie i podekscytowanie towarzyszyły mi przez całą historię. Pomysłowość kryjąca się w tej opowieści nie pozwala ani przez chwilę się nudzić. Ciekawość zmuszała mnie do przekręcania kolejnej strony i kolejnej… Ani się spostrzegłam, dotarłam do zakończenia. Zakończenia, które sprawiło, że przez cały dzień myślałam o przeczytanym tekście. Zakończenia, które nie pozwoliło mi na spokojny sen. Mogę podsumować je jednym słowem: wstrząsające.


„Miasto upadłych aniołów” polecam każdemu wielbicielowi serii Dary Anioła oraz tym, którzy nie zaczęli jeszcze przygody z tym cyklem. Jest to znakomita kontynuacja przygód Nocnych Łowców, Przyziemnych i Podziemnych. Nie mogę się już doczekać się następnej części; czekanie na nią będzie prawdziwą udręką. A teraz gorąco zachęcam do lektury wszystkich, którzy jeszcze tego nie zrobili. Gwarantuję, że czas spędzony w Nowym Jorku wraz z bohaterami wykreowanymi przez Cassandrę Clare nie będzie czasem straconym.

14 komentarzy:

  1. Pewnie jestem jedną z niewielu osób, które jeszcze nie sięgnęły po Dary Anioła. :)) Generalnie mam tę serię w planach, aczkolwiek ostatnio coraz częściej spotykam się z negatywnymi opiniami, dlatego coraz bardziej rozważam kwestię, czy na pewno warto... Choć takie recenzje jak Twoja ponownie zachęcają mnie do zapoznania się z Panią Clare. Cóż, mam dylemat. :D
    P.S. I po raz kolejny powtórzę, że jestem jedną z niewielu, gdyż mi bardzo podobają się okładki tej serii. Łącznie z "Miastem upadłych aniołów", a z tego, co zauważyłam w różnych recenzjach, okładki MAG-a raczej nie są chwalone przez czytelników.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie czytałam, ale pozytywne opinie (także Twoja) zachęcają po sięgnięcie po tę lekturę:)). Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też jeszcze nie czytałam książek z tej serii ale muszę zacząć :)

    OdpowiedzUsuń
  4. A mogło by się wydawać, że 4 tom to już za dużo, że wszystko zostało już powiedziane... a tu niespodzianka ;)
    Z pewnością przeczytam bo uwielbiam tą serię ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mnie również bardzo się podobała i cały czas martwię się o Jace'a :<

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam tylko pierwszą częśc sagi i nie ciągnie mnie specjalnie do następnych

    OdpowiedzUsuń
  7. Genialna recenzja i zgadzam się z Tobą w 100% ! ;) Cassie Clare pisze swoje książki o Nocnych Łowcach w wielkim stylu, albowiem są to historie wciągające, trzymające w napięciu do ostatniej stroy, wywołujące masę uczuć :) Moim zdaniem seria Dary Anioła jest niemalże doskonała(wiadomo nic nie jest bez wad, aczkolwiek ja nie widzę prawie żadnych w dziele pani Clare), a czekanie na kolejną część jest niezywklą katorgą, udręką...

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie czytałam jeszcze tej serii, choć wciąż mam ją w planach :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Liliowa nie tylko Ty. Ja nawet nie zamierzam :P

    Kobra ja dwie i mam tak samo.

    Generalnie odpoczywam na razie od kiepskich powieści :P Stety-niestety nie podobała mi się 2. części (1. nawet tak) i odrzuciła mnie od reszty, więc dałam sobie spokój z tą serią.

    OdpowiedzUsuń
  10. Seria "Dary Anioła" to najlepsza, najciekawsza seria jaką do tej pory czytałam;)
    Już nie moge doczekać się przeczytania tej części:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Tak, tak i TAK! Książka jest świetna, zgadzam się z Twoją recką! I polecam ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie miałam czasu sięgnąć po tę część, ale uwielbiam Dary Anioła, więc na pewno niedługo to zrobię.

    OdpowiedzUsuń
  13. Jestem w trakcie czytania. :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja jakoś nie mogłam przebrnąć nawet przez pierwszą część... Nie wiem czemu, nie urzekła mnie jakoś. Ale z nudów pewnie do niej powrócę, w sumie wakacje się zbliżają, więc zobaczymy.
    http://moj-i-tylko-moj-swiat.blogspot.com/ ;)

    OdpowiedzUsuń

Zanim napiszesz komentarz, zapoznaj się z całym postem.
Każdy komentarz wiele dla mnie znaczy, w miarę możliwości staram się na nie odpowiadać. Zachęcam do dyskusji! :)

Etykiety

Agatha Christie (1) Aisling Juanjuan Shen (1) Akademia Mitu (1) Akademia Wampirów (2) Akcent (1) Akurat (1) Albatros (2) Alexander Gordon Smith (1) Ally Condie (1) Alyson Noel (2) Amanda Hocking (1) Amazonka (1) Amber (12) Amie Kaufman (1) Amy Kathleen Ryan (1) Amy Meredith (1) Andy Weir (1) anime (1) Anja Snellman (1) Anne Bishop (1) Anne Cassidy (2) antyutopia (8) ArsMachina (2) Asia Bibi (1) Audeo (1) Bellona (1) Beth Revis (3) biografia (1) Bree Despain (3) Brodi Ashton (1) Bukowy Las (10) Bullet Books (1) C. R. Zafón (1) C. S. Lewis (1) C. W. Gortner (2) Carol Rifka Brunt (1) Carrie Ryan (1) Cassandra Clare (4) Celine Kiernan (3) Charlaine Harris (2) Charlee Fam (1) Charlotte Bronte (1) Chemiczne Światy (1) Christina Baker Kline (1) Claire North (1) Colleen Hoover (1) Colleen Houck (2) Cora Carmack (1) Córki Księżyca (1) Czarna owca (3) Czwarta strona (1) czytnik (1) Danielle L Jensen (1) Dary Anioła (2) Denise Kiernan (1) Diabelskie Maszyny (2) Diane Chamberlain (2) Dobrani (1) Dolnośląskie (14) Dorota Katende (1) Dreams (2) dystopia (1) Dziewczyny nie płaczą (1) e-book (1) E. Lockhart (1) Egmont (5) egzemplarz recenzencki (70) ekranizacja (2) Elizabeth Chandler (1) Elizabeth Gaskell (2) Emily Giffin (1) Emmy Laybourne (1) Erica Spindler (1) erotyczna (2) Esprit (4) Eve Silver (1) Fabryka słów (7) fantastyka (37) Federico Moccia (1) Feeria (2) film (3) Foka (1) Galeria Książki (5) Gra (1) GWF (4) GWP (1) Hakan Nesser (1) Hanna Cygler (1) Herkules Poirot (1) historyczne (3) horror (2) Initium (1) inne (22) Isabell Pfeiffer (1) J. K. Rowling (1) Jaguar (18) Jakub Ćwiek (1) Jana Frey (1) Janet Evanovich (3) Jennifer Clement (1) Jennifer E. Smith (1) Jennifer Estep (1) Jennifer Niven (1) Jenny Downham (1) Jessica Brody (1) Jo Nesbø (1) Joanna M. Chmielewska (2) Jodi Picoult (5) Joelle Charbonneau (1) John Green (1) John Lennon (1) John Marsden (4) Josephine Angelini (1) Julie Cross (1) Julie Kagawa (1) Jutro (4) Karol Lewandowski (1) Karolina Wilczyńska (1) karty (1) Katarzyna Zyskowska-Ignaciak (1) Katja Millay (1) Kelly Creagh (2) Kendare Blake (1) Kerstin Gier (3) Kevin Wilson (1) Kiera Cass (4) Kindle (1) Klątwa tygrysa (2) Kody Keplinger (1) konkurs (2) Królestwa Nashiry (1) kryminał (6) Książnica (2) L. A. Weatherly (1) Las Zębów i Rąk (1) Lauren Barnholdt (1) Lauren DeStefano (1) Lauren Kate (1) Lauren Oliver (4) Legenda (1) Libba Bray (2) Licia Troisi (1) Lisa Renee Jones (2) Lisa Scottoline (1) literatura faktu (3) literatura polska (24) literatura zagraniczna (216) Lois Lowry (1) losowanie (1) Lubimy Czytać (1) Lucy Ferriss (1) Lynne Ewing (1) Mag (7) Maggie Stiefvater (1) Mak Verlag (1) Mała Kurka (2) Mara Dyer (2) Mari Jungstedt (1) Marianne Curley (1) Marie Lu (1) Marie Rutkoski (1) Marissa Meyer (1) Mark Blake (1) Marquez (1) Marta Stefaniak (1) Matras (4) Mats Strandberg (1) Max Brooks (1) Meagan Spooner (1) Media Rodzina (1) Megan Whalen Turner (2) Melinda Salisbury (1) Melissa de la Cruz (1) MG (6) Michael Grant (1) Michelle Corasanti (1) Michelle Hodkin (2) Mira (5) młodzieżowe (10) Monument 14 (1) Moondrive (3) Morgan Matson (1) Muza (5) muzyka (1) Na Kanapie (1) Nalini Singh (2) Naomi Novik (1) Nasza Księgarnia (7) Nevermore (2) new adult (1) Nicholas Sparks (2) Nieśmiertelni (1) Niezgodna (1) Niezwyciężona (1) Nina Reichter (1) non fiction (1) Novae Res (9) nowości i zapowiedzi (1) obyczajowe (23) Olga Rudnicka (1) Orphan black (1) Oscar Wilde (1) Otwarte (16) Papierowy Księżyc (2) Papierowy Motyl (1) Paradoks (2) Pascal (2) Penguin (1) Piąta fala (1) po angielsku (1) podsumowanie (24) Poligraf (1) poradnik (2) postapokaliptyczna (4) Promic (1) Prószyński i S-ka (32) przygodowe (1) Publicat (13) PWN (1) Querida poleca (1) Rachel Ward (1) Rainbow Rowell (1) Rebecca Donovan (1) Rebis (5) rekomendacje (1) Remi (1) Replika (2) Richelle Mead (3) Rick Riordan (1) Rick Yancey (1) Robin Bridges (1) Saga księżycowa (1) Samanta Shannon (1) Sandra Gulland (1) Sara B. Elfgren (1) Sara Grant (1) Sara Shepard (1) Sarah J. Maas (1) Sarah J. Mass (1) Sarah Waters (1) science fiction (2) serial (2) Simon & Schuster (1) Solomon Northup (1) Sonia Draga (1) Sophie Hannah (1) SQN (4) Stentor (2) Stephanie Perkins (1) Stephen Chbosky (1) Stephen King (2) stosik (37) Strażnicy Veridianu (1) Studio Astropsychologii (1) survival (1) Szklany tron (2) Sztukateria (14) Świat książki (4) tag (2) Tahereh Mafi (1) Tammara Webber (2) Tania książka (1) Telbit (1) The Beatles (1) thriller (1) Tricia Rayburn (1) Trylogia czasu (3) Trylogia Moorehawke (3) Upadli (1) Uroboros (3) Veronica Roth (3) W. A. B. (1) W.A.B (1) Weltbild (1) Wilga (3) Włóczykijka (5) Woblink (2) Wydawnictwo Literackie (1) wymianka (1) wyzwanie (1) YA! (4) young adult (13) Young adults (4) Yrsa Sigurdardottir (1) z bibliotecznej półki (8) z własnej półki (79) zapowiedzi (8) Zielona sowa (3) Znak (7) zombie (1) Zysk i S-ka (2) Żelazny Dwór (1)