piątek, 13 maja 2011

Kerstin Gier - "Czerwień rubinu"


Wyobraźcie sobie, że całe Wasze życie zależy od obliczeń wykonanych przez nieżyjącego naukowca. I choć pomyłka nie powinna mieć tu miejsca, może się jednak zdarzyć. Co, jeśli do przeliczeń wkradł się jakiś błąd? Jeśli cały czas trwaliście w błogiej nieświadomości, zupełnie nieprzygotowani do przeznaczonej Wam misji, a dotychczas znane Wam życie obróci się o 180 stopni?


Gwendolyn Sheperd jest nastolatką pochodzącą z dość nietypowej rodziny. Raz na jakiś czas pojawia się w niej osoba ze specjalnym genem, który umożliwia podróże w czasie. Taki człowiek jest od dziecka przygotowywany do przenoszenia się w czasoprzestrzeni: uczy się walki dawną bronią, etyki, gry na instrumencie… Można dowiedzieć się, kto będzie posiadał oryginalny dar na podstawie obliczeń Izaaka Newtona, który połączył genetykę z datą urodzenia. Ten wyjątkowy gen posiada Charlotta, kuzynka Gwen. Jej umiejętności powinny ujawnić się lada chwila, dlatego też dziewczyna z niecierpliwością czeka na swoją pierwszą podróż. Jednakże wyczekiwany moment nie nadchodzi. To Gwenny cofa się parę wieków wstecz. Nikt się tego nie spodziewał, wszyscy są zaskoczeni tą niespodziewaną sytuacją. W końcu wychodzi na jaw, iż matka Gwendolyn sfałszowała datę urodzenia córki, by uchronić ją przed tym, przez co przechodziła Charlotta: ciągłym brakiem czasu, męczącymi zajęciami i ogromnym niebezpieczeństwem czyhającym w dawnych latach. W jaki sposób Gwen ma nadrobić to, czego nauczenie się zajęło jej kuzynce kilkanaście lat? Wydaje się to prawie niemożliwe! A zważywszy na obecność aroganckiego i sarkastycznego Gideona oraz coraz mniej czasu, staje się praktycznie niewykonalne. Jednak Gwenny nie jest zwyczajną dziewczyną, a jej ponadprzeciętne umiejętności zaskoczą jeszcze niejednego.



„Czerwień rubinu” jest historią, od której nie sposób się oderwać. Cały czas coś się dzieje, akcja gna do przodu, a niewyjaśnione tajemnice i zagadki kryją się wszędzie. Humor panujący w opowieści bardzo umila czas, a pomysłowość autorki dostarcza kilku godzin wspaniałej rozrywki.



Główną bohaterkę od razu obdarzyłam sympatią. Jej odwaga i fakt, że potrafiła szukać alternatywnych rozwiązań, zamiast tych podsuniętych przez jej opiekunów na pewno zagrały tu sporą rolę.



Kerstin Gier stworzyła niezwykłą mieszankę, która wciąga czytelników tak, jak Gwen cofa się w czasie – nagle, bez ostrzeżenia, tak, że nie sposób się wyrwać. Z każdą kolejną stroną fabuła staje się coraz bardziej interesująca, a zwrotów akcji wręcz nie sposób przewidzieć. Kiedy przekręciłam ostatnią kartkę, byłam niepomiernie zdziwiona. Miałam ochotę zapytać: „A gdzie ciąg dalszy?” Na szczęście napis na okładce obiecuje, że kolejna część ukaże się już niebawem. Czuję niedosyt po czasie spędzonym z Gwendolyn i Gideonem, których zdążyłam już polubić. Mam nadzieję, że nasza rozłąka nie potrwa zbyt długo i już niebawem wybiorę się z nimi w kolejną podróż – mam nadzieję, że równie ekscytującą, jak poprzednia.



Już teraz wróćcie do dawnych lat, odkryjcie mroczne sekrety i dokonajcie trudnych wyborów. Poznajcie historię na nowo, doświadczcie jej sami – a wszystko to w doborowym towarzystwie. Przeszłość czeka właśnie na Was.



"Czerwieni rubinu" wypatrujcie w księgarniach już od 16-go maja!


Za książkę serdecznie dziękuję wydawnictwu Egmont!

Niestety, Blogger bez uprzedzenia usunął poprzedniego posta, włącznie z komentarzami - patrząc na Wasze blogi widzę, że nie tylko ja mam ten problem. Jutro, zgodnie z obietnicą, umieszczę stosik ;)

26 komentarzy:

  1. Bardzo interesująca recenzja. Na dodatek okładka świetna, więc czemu nie:))
    Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Zaintrygowałaś mnie. Z pewnością przypadnie mi do gustu ta pozycja :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Musiałabym się zastanowić, czy ta książka jest dla mnie:p

    OdpowiedzUsuń
  4. Od dawna mam wielką ochotę na tą powieść.
    Szkoda, że muszę jeszcze tyle czekać ;(
    Zazdroszczę możliwości dorwania się wcześniej do tej książki.
    Super recenzja ;)
    Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  5. Te podróże w czasie i wogóle wydają się bardzo ciekawe. Książka może być naprawdę niezła, czekam na premierę

    OdpowiedzUsuń
  6. Tak! Zdecydowanie coś dla mnie! Uwielbiam takie książki :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Recenzja zachęcająca :) Muszę się rozejrzeć za książką :)

    OdpowiedzUsuń
  8. super! może kiedyś będę miała trochę forsy i zakupię, z tego co widzę, opłaca się :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Myślę, że mi się spodoba. Muszę koniecznie przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  10. Zostaje mi teraz czekać do 16 maja i szukać książki, bo wydaje się być bardzo ciekawa;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Przepiękna okładka i książka wydaje się równie fascynująca. Będę na nią polować :).

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo chętnie przeczytam. Podoba mi się recenzja i okładka, więc czemue nie:))

    OdpowiedzUsuń
  13. a mnie się podoba motyw podróży w czasoprzestrzeni, bo przypomina mi o jednej z moich ulubionych książek :) na pewno przeczytam

    OdpowiedzUsuń
  14. Muszę ją przeczytać... ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Czym więcej o niej słyszę, tym mam wiąekszą ochotę

    OdpowiedzUsuń
  16. Od dawna mam ją w planach.
    Pozytywne recenzje oczywiście tylko mnie utwierdzają w tym przekonaniu ;)
    Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  17. Pomysł mi się bardzo, ale to bardzo spodobał, więc na pewno sięgnę po książkę, gdy tylko będzie już dostępna. Ech, umiesz zachęcić, nawet, kiedy człowiek obiecuje sobie, że już nic więcej nowego do listy nie dopisze, bo sesja za pasem i korekta do zrobienia ... :))

    OdpowiedzUsuń
  18. Jestem bardzo ciekawa tej ksiazki musze ja miec i przeczytac tylko gdzie ja kupic bo najblizsza ksiegarnia 60 km z tad ;(

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo podoba mi się fabuła książki i jestem ciekawa jak Gwenny poradzi sobie w zaistniałej sytuacji. Na pewno sięgnę po tą książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Przeczytałam i zgadzam się z Tobą ;)
    Książka jest genialna - wczoraj zaczęłam i wczoraj skończyłam ją czytać.
    Pochłonęłam za jednym razem, bo nie sposób się od niej oderwać :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Kolejna niezwykle zachęcająca recenzja tejże książki ! ;) Podróże w czasie to coś oryginalnego w ostatnim czasie, chociaż w "Córkach księżyca" pojawia się również ten wątek (przynajmniej tak wyczytałam z jednej recenzji ;P). Wszyscy chwalą, więc myślę, że powinnam w nią zainwestować trochę moniaków, tylko szkoda, że nie mam ok.500 zł, bo ostatnio wyszło mnóstwo książek godnych tych parunastu groszy ;D

    OdpowiedzUsuń
  22. Otrzymałam, przeczytałam, zrecenzowałam :) Bardzo dobra książka. Wciąga na maxa ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Czuję, że to będzie dobra książka. Podróże w czasie i czyhające niebezpieczeństwa.

    OdpowiedzUsuń
  24. Świetna recenzja, dzięki niej jeszcze bardziej mnie skłoniłaś do jej przeczytania :D

    Pprzeczytałam tę książkę i napisałam o niej recenzję na swoim blogu :D Jest cudowna, nie mogę doczekać się kolejnych części.

    Świetny blog ;] Bardzo mi się tutaj u Ciebie spodobało :D Dlatego będę go z miłą chęcią oglądać :] Dodaję do ulubionych ;P

    OdpowiedzUsuń

Zanim napiszesz komentarz, zapoznaj się z całym postem.
Każdy komentarz wiele dla mnie znaczy, w miarę możliwości staram się na nie odpowiadać. Zachęcam do dyskusji! :)

Etykiety

Agatha Christie (1) Aisling Juanjuan Shen (1) Akademia Mitu (1) Akademia Wampirów (2) Akcent (1) Akurat (1) Albatros (2) Alexander Gordon Smith (1) Ally Condie (1) Alyson Noel (2) Amanda Hocking (1) Amazonka (1) Amber (12) Amie Kaufman (1) Amy Kathleen Ryan (1) Amy Meredith (1) Andy Weir (1) anime (1) Anja Snellman (1) Anne Bishop (1) Anne Cassidy (2) antyutopia (8) ArsMachina (2) Asia Bibi (1) Audeo (1) Bellona (1) Beth Revis (3) biografia (1) Bree Despain (3) Brodi Ashton (1) Bukowy Las (10) Bullet Books (1) C. R. Zafón (1) C. S. Lewis (1) C. W. Gortner (2) Carol Rifka Brunt (1) Carrie Ryan (1) Cassandra Clare (4) Celine Kiernan (3) Charlaine Harris (2) Charlee Fam (1) Charlotte Bronte (1) Chemiczne Światy (1) Christina Baker Kline (1) Claire North (1) Colleen Hoover (1) Colleen Houck (2) Cora Carmack (1) Córki Księżyca (1) Czarna owca (3) Czwarta strona (1) czytnik (1) Danielle L Jensen (1) Dary Anioła (2) Denise Kiernan (1) Diabelskie Maszyny (2) Diane Chamberlain (2) Dobrani (1) Dolnośląskie (14) Dorota Katende (1) Dreams (2) dystopia (1) Dziewczyny nie płaczą (1) e-book (1) E. Lockhart (1) Egmont (5) egzemplarz recenzencki (70) ekranizacja (2) Elizabeth Chandler (1) Elizabeth Gaskell (2) Emily Giffin (1) Emmy Laybourne (1) Erica Spindler (1) erotyczna (2) Esprit (4) Eve Silver (1) Fabryka słów (7) fantastyka (37) Federico Moccia (1) Feeria (2) film (3) Foka (1) Galeria Książki (5) Gra (1) GWF (4) GWP (1) Hakan Nesser (1) Hanna Cygler (1) Herkules Poirot (1) historyczne (3) horror (2) Initium (1) inne (22) Isabell Pfeiffer (1) J. K. Rowling (1) Jaguar (18) Jakub Ćwiek (1) Jana Frey (1) Janet Evanovich (3) Jennifer Clement (1) Jennifer E. Smith (1) Jennifer Estep (1) Jennifer Niven (1) Jenny Downham (1) Jessica Brody (1) Jo Nesbø (1) Joanna M. Chmielewska (2) Jodi Picoult (5) Joelle Charbonneau (1) John Green (1) John Lennon (1) John Marsden (4) Josephine Angelini (1) Julie Cross (1) Julie Kagawa (1) Jutro (4) Karol Lewandowski (1) Karolina Wilczyńska (1) karty (1) Katarzyna Zyskowska-Ignaciak (1) Katja Millay (1) Kelly Creagh (2) Kendare Blake (1) Kerstin Gier (3) Kevin Wilson (1) Kiera Cass (4) Kindle (1) Klątwa tygrysa (2) Kody Keplinger (1) konkurs (2) Królestwa Nashiry (1) kryminał (6) Książnica (2) L. A. Weatherly (1) Las Zębów i Rąk (1) Lauren Barnholdt (1) Lauren DeStefano (1) Lauren Kate (1) Lauren Oliver (4) Legenda (1) Libba Bray (2) Licia Troisi (1) Lisa Renee Jones (2) Lisa Scottoline (1) literatura faktu (3) literatura polska (24) literatura zagraniczna (216) Lois Lowry (1) losowanie (1) Lubimy Czytać (1) Lucy Ferriss (1) Lynne Ewing (1) Mag (7) Maggie Stiefvater (1) Mak Verlag (1) Mała Kurka (2) Mara Dyer (2) Mari Jungstedt (1) Marianne Curley (1) Marie Lu (1) Marie Rutkoski (1) Marissa Meyer (1) Mark Blake (1) Marquez (1) Marta Stefaniak (1) Matras (4) Mats Strandberg (1) Max Brooks (1) Meagan Spooner (1) Media Rodzina (1) Megan Whalen Turner (2) Melinda Salisbury (1) Melissa de la Cruz (1) MG (6) Michael Grant (1) Michelle Corasanti (1) Michelle Hodkin (2) Mira (5) młodzieżowe (10) Monument 14 (1) Moondrive (3) Morgan Matson (1) Muza (5) muzyka (1) Na Kanapie (1) Nalini Singh (2) Naomi Novik (1) Nasza Księgarnia (7) Nevermore (2) new adult (1) Nicholas Sparks (2) Nieśmiertelni (1) Niezgodna (1) Niezwyciężona (1) Nina Reichter (1) non fiction (1) Novae Res (9) nowości i zapowiedzi (1) obyczajowe (23) Olga Rudnicka (1) Orphan black (1) Oscar Wilde (1) Otwarte (16) Papierowy Księżyc (2) Papierowy Motyl (1) Paradoks (2) Pascal (2) Penguin (1) Piąta fala (1) po angielsku (1) podsumowanie (24) Poligraf (1) poradnik (2) postapokaliptyczna (4) Promic (1) Prószyński i S-ka (32) przygodowe (1) Publicat (13) PWN (1) Querida poleca (1) Rachel Ward (1) Rainbow Rowell (1) Rebecca Donovan (1) Rebis (5) rekomendacje (1) Remi (1) Replika (2) Richelle Mead (3) Rick Riordan (1) Rick Yancey (1) Robin Bridges (1) Saga księżycowa (1) Samanta Shannon (1) Sandra Gulland (1) Sara B. Elfgren (1) Sara Grant (1) Sara Shepard (1) Sarah J. Maas (1) Sarah J. Mass (1) Sarah Waters (1) science fiction (2) serial (2) Simon & Schuster (1) Solomon Northup (1) Sonia Draga (1) Sophie Hannah (1) SQN (4) Stentor (2) Stephanie Perkins (1) Stephen Chbosky (1) Stephen King (2) stosik (37) Strażnicy Veridianu (1) Studio Astropsychologii (1) survival (1) Szklany tron (2) Sztukateria (14) Świat książki (4) tag (2) Tahereh Mafi (1) Tammara Webber (2) Tania książka (1) Telbit (1) The Beatles (1) thriller (1) Tricia Rayburn (1) Trylogia czasu (3) Trylogia Moorehawke (3) Upadli (1) Uroboros (3) Veronica Roth (3) W. A. B. (1) W.A.B (1) Weltbild (1) Wilga (3) Włóczykijka (5) Woblink (2) Wydawnictwo Literackie (1) wymianka (1) wyzwanie (1) YA! (4) young adult (13) Young adults (4) Yrsa Sigurdardottir (1) z bibliotecznej półki (8) z własnej półki (79) zapowiedzi (8) Zielona sowa (3) Znak (7) zombie (1) Zysk i S-ka (2) Żelazny Dwór (1)